Poznaj trendy na 2025 rok w e-commerce Zapisz się na webinar

Blog

05.05.2020
E-commerce Growth

Vanitysklep.pl: migracja z RedCart na AtomStore - wywiad z Arturem Urbańcem, Co-founder VANITY

Vanitysklep.pl: migracja z RedCart na AtomStore - wywiad z Arturem Urbańcem, Co-founder VANITY

VANITY to duża hurtownia, sklepy stacjonarne oraz e-commerce z profesjonalnymi kosmetykami. Z Arturem Urbańcem, Co-founder VANITY rozmawiamy o wdrożeniu dedykowanym oraz efektach migracji sklepu z RedCart.

 

Panie Arturze, VANITY korzystało dotychczas z oprogramowania Redcart. Dlaczego zdecydował się Pan z niego zrezygnować?

 

Oprogramowanie Redcart nie nadążało za moim biznesem. Głównym powodem był brak indywidualnych rozwiązań dla sklepu internetowego, które piszą programiści danej platformy. Redcart nie oferuje także wersji systemu B2B, co było poważnym problemem. W AtomStore mogę łączyć sprzedaż B2C i B2B w ramach jednej platformy. W nowym rozwiązaniu szukałem również dobrej wersji RWD sklepu online oraz dobrego hostingu.

 

Jakich funkcjonalności brakowało na Redcart, a znalazł je Pan w rozwiązaniu SaaS-wym AtomStore?

 

Niekoniecznie chodzi o same funkcjonalności, co o możliwości optymalizacyjne serwisu w razie potrzeb i otwartość na wdrażanie nowych funkcji. Nie sprawdzaliśmy wszystkich funkcjonalności i nie porównywaliśmy ich jeden do jeden z Redcart. Czasami w Atomie brakuje nami kilku możliwości, ale za to jest wiele, wiele innych, o których tak naprawdę nie mieliśmy pojęcia, że mogą być aż tak przydatne. O zmianie dostawcy platformy e-commerce dla mojego sklepu Vanity zadecydował słaby hosting, słaba responsywność strony oraz brak wersji B2B systemu.

 

Panie Arturze, jakie widoczne różnice odnotowuje Pan w działaniu sklepu między rozwiązaniem Redcart a AtomStore po migracji?

 

To co pierwsze rzuca się w oczy to szybkość działania serwisu (vanitysklep.pl) i przejrzysta prezentacja oferty w sklepie internetowym. W tych dwóch obszarach zauważyliśmy największy progres, co wpływa na dobre wyniki sprzedażowe.

 

 

Wielu właścicieli sklepów uważa, że migracja sklepu wiąże się ze spadkiem w wyszukiwarce Google. Czy taka sytuacja miała miejsce w przypadku migracji na AtomStore?

 

W naszym przypadku nie, ale w trakcie migracji bardzo dużo czasu poświęciliśmy na zachowanie możliwie tożsamej struktury linków co w Redcart. Blisko 8 000 tys. usuniętych linków zostało przekierowanych na nowe. Trzeba jednak dodać, że przepięcie sklepu nastąpiło w szczycie ruchu w internecie ze względu na panującą pandemię. Akcja #zostanwdomu spowodowała, że bardzo wielu nowych użytkowników przeszło do kanału e-commerce, gdy normalnie z niego nie korzystali.

 

Na podsumowanie SEO przyjdzie jeszcze czas, kiedy czasy wrócą w miarę do normalność. Z mojego punktu widzenia mogę powiedzieć, że migracja sklepu pod kątem SEO to jedna z najtrudniejszych rzeczy i najbardziej stresujący etap dla właścicieli e-commerce.

 

Jak ocenia Pan wdrożenie dedykowane oraz migrację danych przeprowadzoną przez zespół AtomStore?

 

Bardzo chwalę sobie współpracę wdrożeniową z zespołem AtomStore. Oczywiście, czasami zderzały się ze sobą dwie odrębne opinie jak to zawsze przy tego typu wdrożeniach. Mieliśmy swoje idée fixe, funkcje, z których nie chcieliśmy rezygnować, ale pani Sylwia, która była naszym Project Managerem, zawsze potrafiła znaleźć konsensus i często dochodziliśmy do wniosku, że tak będzie lepiej.

 

 

Wiedzieliśmy, co chcemy zmigrować i jaki efekt osiągnąć. Który atrybut ma być sklepie lub do jakiego zewnętrznego systemu ma zostać wysłany. Dobre przygotowanie bardzo ułatwiło przebieg samej migracji danych.

 

Jak zmieniło się zarządzanie sprzedażą po przejściu z Redcart na AtomStore w Vanity?

 

Wszystko się zmieniło! :) Wraz z przejściem na AtomStore, równolegle uruchomiliśmy szereg automatyzacji integracyjnych pomiędzy AtomStore a Subiekt GT. Jeśli chodzi o samego Atoma ma on super możliwości konfiguracyjne statusów zamówień oraz bardzo fajnie zaprogramowany szablon wiadomości do klientów.

 

W każdym zamówieniu jest link z płatnościami zewnętrznymi (Payu, PayPal) do ponownej płatności. Jeśli coś pójdzie nie tak w pierwszej próbie płatności, możemy bez problemu wysłać link do Klienta. Brak tej funkcjonalności był dużym problem w Redcart. Raz nieopłacone zamówienie w PayU powodowało, że klient nie miał linku i nie mógł ponownie zapłacić bez kontaktu z nami. Teraz 99% szybkich płatności jest zakończona, pomimo że pierwsze transakcja nie przeszła.

 

AtomStore oferuje wbudowane narzędzia do automatyzacji marketingu. Tutaj jesteśmy na początku poznawania i wdrażania funkcji jakie system nam umożliwia.

 

AtomStore to drugie podejście do rozwiązania SaaS. Dlaczego ten model oprogramowania e-commerce jest dla Państwa wygodny, za co go cenicie?

 

Uważam (pomimo że z wykształcenia jestem informatykiem), że należy koncentrować się na tym, co jest corem własnej działalności. W naszym przypadku jest to handel profesjonalnymi produktami kosmetycznymi. Pozostałe rzeczy zlecamy specjalistom w swojej dziedzinie: księgowość, ERP, e-commerce, integracje zewnętrznych systemów.

 

Naszym zadaniem jest wyszukiwanie najlepszych produktów z branży i oferowanie ich klientom w 24-48h od złożenia zamówienia, kompetentna obsługa, przystępna cena, łatwe i bezproblemowe dla klienta rozwiązywanie problemów transakcyjnych.

 

Model SaaS gwarantuje nam wdrażanie nowych funkcjonalności, które będą niezbędne do prowadzenia sprzedaży online, podążanie za zmianami prawa, utrzymanie ciągłości działania serwisu i bezpieczeństwo. Te kwestie są uwarunkowane umownie i nie są po prostu na naszej głowie, jak wiele innych rzeczy. Osobiście nie brałem nawet pod uwagę wdrożenia dedykowanego, choć wiedza IT pozwala mi ocenić skalę pracy jaka musi zostać wykonana codziennie, żeby sklep internetowy funkcjonował, a z zewnątrz tego kompletnie nie widać.

 

Przeczytaj case study

 

 

 

Sprawdź ofertę dedykowaną

 


Autor: Diana Drobniak

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska