Inteligentne rekomendacje produktów
Moduł rekomendacji wykorzystujący ślad jaki każdy klient pozostawia w sklepie. Historia przeglądanych produktów i kategorii analizowana jest do generowania rekomendacji produktówych.
Zaawansowany algorytm sprawdza jakie produkty oglądał dany użytkownik i porównuje je do zachowań pozostałych klientów. Dzięki temu możliwe jest wygenerowanie rekomendacji w obszarze:
- polecanych produktów na karcie produktu,
- listy ostatnio oglądanych produktów,
- nowości i promocji,
- newslettera,
- koszyka.
Moduł personalizacji posiada zaawansowaną konfiguracje, dzięki czemu można go dostosować zarówno do małych jak i średnich i dużych sklepów internetowych.
Jak to działa?
Możemy to przedstawić na przykładzie księgarni internetowej. W przypadku tradycyjnych platform e-commerce, strona główna dla wszystkich użytkowników prezentuje te same produkty w kategoriach Nowości, Promocje, Polecane.
Jeśli Twój klient czyta np. horrory i książki science fiction, wyświetlanie mu produktów z kategorii romans, dramat itp. jest stratą powierzchni. Nie będzie on zainteresowany tymi pozycjami. Co więcej może zniechęcić się do oferty sklepu.
W przypadku systemu AtomStore boksy na stronie głównej takie jak Nowości, Promocje czy Polecane są dostosowywane do klienta – na podstawie poprzednich wizyt i zakupów oraz na podstawie zachowań innych użytkowników. Pozwala to zwiększyć konwersje i lepiej wykorzystać ruch w sklepie.
Zaawansowany newsletter
Mailing uważany jest za jedną z najskuteczniejszych form dotarcia do klientów. W branży e-commerce jest to szczególnie istotne medium. Niestety wiele systemów e-commerce nie posiada modułów newslettera lub oferuje bardzo ograniczone możliwości.
Tworząc system AtomStore postanowiliśmy przygotować moduł newslettera w taki sposób aby zapewnić sprzedawcą jak najskuteczniejsze narzędzia dotarcia do swoich klientów.
Newsletter w naszym systemie posiada następujące funkcje:
- Możliwość zaawansowanego targetowania klientów, np.:
- klienci którzy dokonali zakupu w ciągu ostatnich 30 dni,
- klienci którzy kupili dany produkt, produkt danego producenta, produkt z danej kategorii,
- klienci którzy oglądali ale nie kupili,
- klienci z wybranej lokalizacji.
- Personalizację (wysyłanie maili spersonalizowanych, dopasowanie treści do preferencji klienta - system sam wybiera produkty zgodnie z zainteresowaniem klienta).
- Integracje z mechanizmem kuponów rabatowych.
- Statystyki mailingu.
- Automatyczną wysyłkę i planowanie newslettera (wysyłaj automatycznie co tydzień 4 produkty w promocji).
- Zarządzanie grupami użytkowników.
- System graficznych szablonów.
- Możliwość konfiguracji wysyłki (godzina, częstotliwość oraz ilość wiadomości w jednym pakiecie).
Zestawy produktów
Moduł pozwala na tworzenie zestawów produktów i automatyczne zarządzanie ich dostępnościami i ceną. Tworząc zestaw administrator może zdecydować czy będzie on sprzedawany za cenę promocyjną lub standardową będącą sumą cen składowych produktów.
System AtomStore w sposób automatyczny:
- zarządza dostępnością zestawu na podstawie dostępności produktów składowych,
- aktualizuje ceny zestawu na podstawie cen produktów składowych,
- tworzy kartotekę w sklepie wraz z linkami do produktów składowych.
Gratisy
Moduł gratisy umożliwia stworzenie gratisów:
- Do koszyka - Klient który przekroczy daną wartość koszyka, będzie mógł wybrać jeden (lub wiele) produktów gratisowych.
- Do produktu - Klient który kupuje konkretny produkt, może wybrać produkt gratisowy który otrzyma wraz z zamawianym przedmiotem.
Gratisy do koszyka
Administrator może wprowadzić minimalną kwotę zamówienia od której przyznawane są gratisy, a następnie dodać produkty z katalogu. Produkty te pojawią się na ekranie podsumowania koszyka. Klient będzie mógł wybrać jeden produkt z listy. System umożliwia zdefiniowanie wielu kwot od których przyznawane są gratisy.
Gratisy do produktu
Moduł pozwala także definiować gratisy do wybranych produktów. Klient może otrzymać 1 lub wiele gratisów, gratisy mogą być powielane w przypadku zakupu wielu sztuk danego produktu.
Przykłady zastosowania modułu gratisy
"Kup dowolny laptop otrzymasz torbę gratis".
"Zrób zakupy na kwotę minimum 1000zł otrzymasz do wyboru jeden ze skórzanych portfeli".
"Kup buty do koszykówki Air3 i odbierz 3 komplety skarpetek do koszykówki".
Kupony rabatowe
Moduł kodów rabatowych umożliwia skonfigurowania wielu rodzajów kodów rabatowych:
- stworzenie kodu na wszystkie produkty, na wybraną kategorię lub produkt,
- stworzenie kodu bez limitu czasowego oraz ważnego w określonym przedziale dat,
- określenie limitu użyć kuponu, stworzenie kuponów jednorazowych,
- nadanie wartości liczbowej (np. -50zł), rabatu procentowego (np. -10%) lub stworzenie kuponu na darmową dostawę,
- określenie minimalnej wartości koszyka, od której kupon może być użyty (np. na zakupy powyżej 100zł darmowa dostawa).
Kupon rabatowy może być automatycznie aktywowany przez referer lub parametr w adresie URL. Istnieje także możliwość automatycznego nagradzania klientów kuponem za polecenie, które zakończyło się rejestracją nowego klienta lub transakcją w sklepie.
Dodatkowo kupony rabatowe zostały zintegrowane z mechanizmem newslettera, dzięki temu osoba tworząca mailing może w łatwy sposób generować i wysyłać kupony do wybranej grupy klientów, oraz programem lojalnościowym.
Jak używać kuponów rabatowych?
Właściciele sklepów często mają wątpliwości czy stać ich na kolejne rabaty i obniżki marż. Kupony rabatowe warto stosować w stosunku do klientów którzy już skonwertowali, tak aby nakłonić ich do kolejnego zakupu.
Warto także stosować kupony rabatowe %, dzięki czemu płacimy za pozyskanie transakcji a nie ruchu (cost per sale).
Przykładowe sposoby użycia kuponów rabatowych
Przykład 1 - Promocja na Facebooku, wszyscy użytkownicy którzy wejdą do sklepu w weekend z facebooka, otrzymają automatyczny kupon (referer) 5% zniżki na zakupy.
Przykład 2 - Poleć nasz sklep, od każdego poleconego klienta który dokona zakupu w sklepie otrzymasz kupon -10% na zakupy w sklepie.
Landing pages
Landing page jest to strona przypominająca listę produktów w kategorii, jest ona jednak tworzona ręcznie przez administratora i nie posiada swojego odzwierciedlenia w drzewie kategorii.
Administrator tworząc landing page może:
- Nadać nazwę strony,
- Wprowadzić opis,
- Dodać baner,
- Wybrać produkty i posortować je ręcznie na stronie.
Po co nam landing page?
Landingi świetnie nadają się do przygotowania list produktów promowanych w newsletterze, na Facebooku czy na banerach w sklepie. Oto kilka przykładowych zastosowań:
- Lista prezentów ślubnych,
- Lista prezentów na Walentynki dla chłopaka,
- Kremy do opalania dla dzieci,
- Lista nagród w programie lojalnościowym,
- Akcesoria do kuchni na święta Wielkanocne.
Marketing automation
Moduł pozwala na zarządzanie następującymi zdarzeniami i funkcjami sklepu internetowego:
-
wysyłką powiadomień i przypomnień,
-
wiadomościami powitalnymi dla subskrybentów i użytkowników,
-
wysyłką automatycznych newsletterów,
-
działaniem programu lojalnościowego,
-
nagrodami za polecenia, subskrybcję czy opinie,
-
widgetami oraz ankietami.
Moduł Marketing Automation rozszerza działanie standardowych funkcji AtomStore, wprowadza wygodne zarządzanie ustawieniami (wszystkie ustawienia w jednym miejscu) oraz dostarcza istotnych statystyk na temat skuteczności strategii marketing automation.
Program lojalnościowy
Moduł pozwala na zbudowanie programu lojalnościowego dostosowanego do potrzeb sklepu internetowego. Klienci i użytkownicy, którzy regularnie korzystają z usług sklepu, mogą być nagradzani za wykonywanie następujących akcji:
- wydaną kwotę (np. za każde wydane 50zł otrzymują 1 pkt),
- zakup (np. za każdą transakcje 10 pkt),
- polecania produktu lub sklepu innym użytkownikom,
- napisania recenzji produktów,
- zapisania się do newslettera,
- rejestrację.
Punkty gromadzone na koncie klienta, mogą następnie być wymieniane na nagrody, służyć do zakupów przedmiotów, decydować o zakwalifikowaniu klienta do grupy cenowej czy być wymieniane na darmową przesyłkę.
Moduł programu lojalnościowego jest w pełni konfigurowalny i może być dostosowany do potrzeb każdego sprzedawcy. Przypisywanie do grup cenowych, nadawanie punktów, powiadomienia czy wysyłka kuponów rabatowych odbywa się całkowicie automatycznie, bez angażowania administratora sklepu.
Jak stworzyć program lojalnościowy?
Zasady działania programu lojalnościowego powinny być dostosowane do branży oraz targetu (inaczej skonstruowany będzie program w sklepie z dużym ruchem i niskimi marżami, a inaczej w sklepie wysokomarżowym skierowanym do klientów z segmentu premium).
Przykład 1 - Za każde 100zł wydane w sklepie klient otrzymuje 5pkt. Po osiągnięciu 100pkt system przydziela go do grupy Gold z rabatem -3%. Po osiągnięciu 200 pkt system kwalifikuje klienta do grupy Platinium -5%.
Przykład 2 - Klienci są nagradzani za zakup wybranych punktów indywidualnymi nagrodami punktowymi. Zgromadzone punkty mogą wymienić na nagrody z katalogu produktów w programie lojalnościowym.
Przykład 3 - Klienci są nagradzani za polecanie sklepu 5 pkt oraz opublikowane recenzje produktów 10pkt. Za każde 200pkt otrzymują kupon rabatowy o wartości 20zł.
Testy A/B
System AtomStore wyposażony został w mechanizm umożliwiający prowadzenie Testów A/B dla wybranych stron i sekcji w sklepie.
Administrator sklepu może ustawić test zadając następujące parametry:
- sekcję której dotyczy test - stronę głównę, kartę produktu, koszyk, listing,
- czas trwania testu lub wielkość próby na jakiej ma być przeprowadzony,
- cel testu – dodanie przedmiotu do koszyka, zapisanie się do newslettera, dodanie opinii, sprzedaż, etc.
Jak to działa?
Test zostaje przeprowadzony tylko i wyłącznie na nowych użytkownikach, a po jego zakończeniu wysyłane jest podsumowanie. W systemie możliwe jest jednoczesne prowadzenie kilku testów A/B.
Dzięki prowadzeniu testów A/B projektanci mogą ocenić czy wprowadzone przez nich zmiany zwiększają konwersje na cel i czy podejmowane próby modyfikacji sklepu są zgodne z celami właściciela sklepu.
Program partnerski
Administrator sklepu może zdefiniować w systemie partnera i określić przysługującą mu prowizję.
Moduł program partnerski umożliwia:
- rejestracja partnera na stronie lub dodanie w panelu administracyjnym,
- generowanie linków (id afilianta) do zamieszczenia na stronie partnera,
- analizę statystyk wejść i sprzedaży z poziomu konta partnera oraz panelu administracyjnego,
- rozliczanie prowizji (%) od sprzedaży w zależności od statusu zamówienia,
- automatyczną wysyłkę raportów mailowych do partnerów.
Dodatkowo program partnerski wspiera sieci reklamowe CPA (Onet Efekt, Novem itp). Na ekranie podsumowania zamówienia wyświetlany jest specjalny kod dla danej sieci reklamowej, dzięki czemu możliwe jest rozliczanie prowizji.
Kampanie
Moduł kampanie jest to mechanizm umożliwiający zbieranie danych na temat tego, w jaki sposób użytkownicy sklepu dokonują zakupów.
Standardowa analiza sprzedaży (czy to za pomocą statystyk wewnętrznych czy też systemów typu Google Analytics) informuje z jakich źródeł klienci wchodzą do sklepu i jak te wejścia przekładają się na zakupy w sklepie. Jeśli więc klient trafia do sklepu z wyszukiwarki można stwierdzić iż źródłem wejścia jest Google (statystyki informują o ilości wejść, sprzedaży wygenerowanej z tego źródła, itp.).
Moduł kampanie umożliwia pogłębione zbieranie informacji na temat zachowań użytkowników sklepu, np.:
- ilości kliknięć w poszczególne sekcje (np. Baner na stronie głównej, Nowości, Polecane na stronie głównej, boksy z rekomendacjami, itp.),
- ilości kliknięć w mailach z powiadomieniami oraz newsletterach,
- ilość zamówień wygenerowanych po kliknięciu w sekcje zdefiniowane w kampaniach,
- ilość produktów kupionych po kliknięciu w te sekcje.
Zaawansowane akcje promocje
Moduł pozwala na tworzenie różnorodnych akcji promocyjnych w sklepie internetowym, jak na przykład:
- 20% na nieprzecenione produkty naliczane w koszyku
- darmowa dostawa, która nie łączy się z innymi promocjami
- zniżka procentowa lub kwotowa przy minimalnej wartości koszyka lub minimalnej liczbie produktów w koszyku
- rosnące (kaskadowe) rabaty w zależności od wartości zamówienia naliczane w koszyku
- promocje typu Buy One Get One np. 2+1, 2+2
W ramach modułu można łączyć ze sobą lub wykluczać poszczególne akcje za pomocą jednego kliknięcia. Warunki promocji to aż 13 pomysłów na akcje promocyjne. Część z nich była już dostępna w systemie, ale w module akcje promocyjne nabierają szczególnego znaczenia. Jeżeli wybierzemy np. dwa kryteria to dodaliśmy również opcję, że klient musi spełnić wszystkie te kryteria lub jedno dowolne, aby promocja została aktywowana. Są to m.in. minimalna wartość koszyka, liczba produktów w koszyku, liczba sztuk produktów z wybranej kategorii, forma dostawy czy płatności.
Moduł wyróżnia się większymi możliwoścami w definiowaniu odbiorców promocji (np. grupy klientów, konkretne osoby) i możliwością dodania indywidualnych komunikatów dla klientów na karcie produktu oraz w koszyku.