Twoi Klienci czerpią doświadczenia zakupowe z prywatnych zakupów w internecie. Dlatego cenią sobie wygodę, przejrzystość informacji, możliwość przeglądania towaru, porównania go i zamówienia kiedy i jak im pasuje.
Dodane do koszyka produkty mogą edytować bez konieczności kontaktu z działem handlowym lub przekształcone w stałe zlecenia. Dzięki platformie e-commerce dla B2B Klienci mogą opłacić zamówienie za pomocą szybkich i wygodnych płatności.
osób związanych z B2B przyznaje, że najchętniej składałby zamówienie poprzez platformę e-commerce
Uruchamiając system e-commerce B2B dajesz dostęp do swojej oferty obecnym i potencjalnym kontrahentom 24/7. Oznacza to, że klienci mogą przeglądać ją kiedy im wygodnie oraz zmawiać poza godzinami pracy działu handlowego.
Platforma e-commerce B2B to również pozycjonowanie Twojej oferty w sieci. Dzięki temu łatwiej trafią na nią nowi klienci, którzy poszukują Twoich produktów.
Skatalogowane produkty, szybka nawigację, wyszukiwarka, filtrowanie po atrybutach, zdjęcia, wyczerpujące opisy, dane techniczne produktów i rekomendacje - takie udogodnienia znajdą klienci w twoim sklepie internetowym B2B.
Ty otrzymasz jeden, spójny i prosty w obsłudze panel do zarządzania realizacją zamówień, wystawiania dokumentów sprzedażowych, możliwość łatwego dodawania nowych produktów i zarządzania ich dostępnością.
firm korzysta z wyszukiwarek internetowych w celu poszukiwania dostawców
Klient B2B cechuje się o wiele mniejszą zakupową spontanicznością niż konsument indywidualny. Jednak nawet w tym sektorze można zastosować rozwiązania, które zwiększą wartość koszyka.
- minimum logistyczne, czyli minimalna wartość wybranego towaru niezbędnej do złożenia zamówienia
- cross-selling, czyli sugerowanie podobnych produktów, które wybierali również inni klienci
- sekcja nowości, polecane produkty czy bestsellery
System e-commerce B2B bezpośrednio wpływa na zwiększenie obrotów firmy. Liczne funkcje, które oferuje rozwiązanie od AtomStore, zaprojektowane są z myślą o zwiększaniu ilości zamówień.
System e-commerce B2B pozwala też zoptymalizować koszty związane z obsługą zamówień czy pracą działu handlowego.
Internet to możliwość rozwoju własnej firmy na nowych rynkach. Działasz na północy kraju? Rozpoczęcie sprzedaży na rynkach z południowej części kosztowałoby Cię wiele czasu i pieniędzy.
Platforma e-commerce B2B nie zna ograniczeń geograficznych. Dzięki niej nie musisz zatrudniać przedstawiciela, aby prowadzić sprzedaż na odleglejszych rynkach. Wystarczy inwestycja w marketing, aby dowiedzieli się o Tobie potencjalni klienci.
Nowoczesny system e-commerce B2B optymalizuje pracę całej firmy oraz pozwala oferować nowe modele sprzedażowe.
- realizacja hurtowych zamówień z własnego magazynu
- oferowanie modelu dropshippingu oraz just-in-time
- sprzedaż na zasadach kontraktacji
- poszerzenie terytorium sprzedaży
Jednym z procesów, jaki można zautomatyzować w platformie od AtomStore jest przygotowanie ofert online. Moduł handlowca, który jest częścią naszego systemu B2B, pozwala na sporządzenie przejrzystych, interaktywnych, zgodnych z brandem firmy propozycji handlowych.
Automatyzacja to:
- możliwość zarządzania koszykami klientów, przygotowywania indywidualnych i grupowych ofert oraz mierzenie efektywności handlowców
- skrócenia czasu potrzebnego na sporządzenie dobrej oferty - wysyłka, negocjacje i akceptacja oferty - wszystko odbywa się w systemie