Rozbudowany katalog produktów
System AtomStore posiada moduł zaawansowanego katalogu produktów, który cechuje się między innymi:
- brak limitów kategorii i produktów,
- możliwość przypisania produktu do kategorii podstawowej oraz kategorii dodatkowych (wiele kategorii),
- możliwość łatwego przenoszenia produktów między kategoriami,
- strona kategorii zarządzana z panelu (miniatura, zajawka, itp),
- sortowanie produktów po dacie dodania, nazwie, cenie – zarządzane z panelu sklepu,
- zaawansowane filtrowanie po atrybutach oraz cenie – także zarządzane z panelu,
- trzy typy listingów produktów – lista, galeria, prosta lista z możliwością wybrania widoku domyślnego oraz wyłączenia dodatkowych widoków,
- optymalizacja pod SEO (możliwość określenia opisów, słów kluczowych, nazwy URL-a, brak ID kategorii w adresie).
AtomStore pozwala na budowanie sklepów które potrzebuje zaawansowanych mechanizmów sprzedaży, np.:
- produktów tradycyjnych ze stanami magazynowymi,
- usług,
- zestawów produktów,
- produktów wymagających konfiguracji,
- produktów cyfrowych (mp3, filmów, e-booków, itp.).
A co z wydajnością?
Wiele systemów, które posiadają elastyczną architekturę nie radzi sobie z dużym ruchem lub wymaga bardzo wydajnych serwerów. Nasz system został wielokrotnie przetestowany "w boju" i radzi sobie bez problemu z dużym obciążaniem:
- ilością produktów w liczbie 200 - 300 tys,
- ruchem miesięcznym na poziomie 0,5 - 1 mln użytkowników,
- zamówieniami na poziomie 2 000 - 3 000 dziennie.
Jednocześnie AtomStore cechuje się rozsądnymi wymaganiami sprzętowymi.
Jak tego dokonaliśmy?
System AtomStore podległa ciągłym modyfikacją które mają na celu zwiększenie wydajności i odporności na duże obciążenie. Aby zapewnić jak najszybsze ładowanie sklepu wprowadziliśmy między innymi:
- cacheowanie widoków na listach produktów, landing pages i kartach produktów,
- cache zapytań SQL,
- presortowanie, spłaszczanie i reindeksacje okresową bazy (dobowa, 12g, 1g),
- użycie AJAX w operacjach opóźniających ładowanie strony (pobieranie rekomendacji, zdjęć, zapisywanie statystyk)
pobieranie boksów z nowościami, promocjami, bestsellerami, - kompresje CSS, sprite-y JS.
Nasi programiści okresowo dokonują refactoringu, analizują najbardziej newralgiczne i obciążone fragmenty kodu.
Zarządzanie atrybutami
Atrybuty w katalogu produktów na platformie e-commerce to wiele możliwości komponowania i wykorzystania ich do poprawiania doświadczenia zakupowego Twoich klientów.
Atrybuty to łatwe i intuicyjne porządkowanie cech produktów. W AtomStore dla każdego atrybutu możesz stworzyć dowolną ilość wartości. Produktom możesz przypisać wiele atrybutów. Możesz też przypisać atrybuty wybranej kategorii, aby automatycznie były przypisane do kartotek produktów, co znacząco przyspiesza pracę nad katalogiem.
Atrybuty ułatwiają wyszukiwanie produktów przez ciebie i Klientów oraz pozwalają budować bardzo złożone katalogi produktów bez pracy programisty. Wybrane funkcje atrybutów produktów:
- wyświetlanie na karcie produktu jako cechy produktu,
- wyświetlanie cech produktu w porównywarce,
- tworzenie filtrów w kategorii,
- filtrowanie produktów po wybranych atrybutach i sortowania wartości po ilości pasujących produktów,
- wykorzystanie atrybutów do precyzyjnego wyszukiwania w sklepie,
- tworzenie nadrzędnych atrybutów.
Katalog produktów w AtomStore oferuje wiele rodzajów atrybutów. Możesz tworzyć w sklepie internetowym następujące typy atrybutów:
- cecha - pojedyncza wartość dla produktu,
- cechy grupowe - zestaw wartości, które można przypisać do jednego produktu,
- warianty - możliwość wyboru spośród wielu wartości,
- liczba,
- data (np. data premiery, data ważności).
Tworzenie kategorii produktów znaczy dziś więcej niż tylko uporządkowana lista produktów do sprzedaży. Dobrze zaprojektowane menu sklepu oraz kategorie i podkategorie pomagają w podróży klienta, oraz mają ogromną wartość pod kątem pozycjonowania.
Szerokie możliwości zarządzania kategoriami w sklepie na AtomStore to wygodne i szybsze zakupy dla Twoich klientów. Rozbudowany katalog produktów w AtomStore obejmuje wszystkie narzędzia potrzebne do konfiguracji oferty w dużym i średnim sklepie internetowym.
Platforma dla sklepów AtomStore łączy w sobie w sposób unikalny techniczne możliwości z budowaniem doświadczenia zakupowego Twoich klientów. Najciekawsze funkcje stron kategorii w AtomStore:
- tworzenie głęboko zagnieżdżonej strukturę kategorii, którym możesz przypisać konkretne atrybuty i wykorzystać je do szczegółowego filtrowania na liście produktów,
- wybór kategorie, które mają być widoczne w sklepie, a które ukryte i dostępne tylko dla sprzedawcy,
- tworzenie szczegółowe opisy SEO dla kategorii głównych i podkategorii, które będą wspierać twoje pozycjonowanie oraz wykluczyć z indeksowania wybrane kategorie.
- jeżeli prowadzisz sprzedaż zagraniczną, zarządzanie drzewkiem kategorii w innych językach będzie bardzo proste i przyjemne (możliwość importu tłumaczeń)
- przypisanie poszczególnym kategoriom i podkategoriom opcje dostawy i płatności np. włączyć dla płatność ratalną dla wybranych kategorii, wyłączyć opcję dostawy do automatów paczkowy produktom wielkogabarytowym itp.
Dodatkowo, menu sklepu internetowego może wyglądać dokładnie tak, jak tego potrzebujesz. Horyzontalne, wertykalne, kaskadowe, obrazkowe - dla AtomStore to nie problem! Wszystko po to, aby ułatwić nawigację klientom.
Tworzenie zestawów produktów
Łącz wiele produktów w jedną atrakcyjną ofertę dla klienta. Sprzedawaj zestawy produktów, które są ze sobą komplementarne i mogą ułatwić Twoim klientom zrobienie większych zakupów. Prosto i wygodnie.
W skład zestawu może wchodzić dowolna liczba produktów. Tworzenie zestawów gotowych pakietów produktów w AtomStore jest zorganizowane tak, aby nie dopuścić do błędów w zamówieniach. Każdy zestaw produktów ma osobą kartotekę w systemie, dzięki czemu łatwo nim zarządzać.
Oprogramowanie automatycznie zarządza dostępnością zestawu na podstawie stanów magazynowych produktów składowych. Jak to działa? Każdy produkt w pakiecie traktowany jest jako osobny towar w procesie zamówienia. Dostępność zestawu jest obliczana na podstawie produktu z najmniejszym stanem magazynowym. To oznacza, że wyświetlanie go w sklepie możliwe jest tylko po obliczeniu dostępność każdego produktu, aby uniknąć nadmiarowej sprzedaży. Jeżeli ilość jednego produktu w magazynie spadnie poniżej zadanej wartości, zestaw otrzymuje status niedostępnego do sprzedaży.
Dodatkowe opcje, które ułatwiają sprzedaż zestawów zamkniętych na platformie e-commerce AtomStore to:
- możliwość dodania własnej ceny zestawu, w tym ceny promocyjnej,
- możliwość ograniczenia form przesyłek i płatności dla zestawu, jeżeli jest on niestandardowy,
- automatyczne usuwanie zestawów w przypadku trwałego usunięcia produktu składowego,
- czas realizacji podawany zgodnie z najdłuższym czasem produktu składowego,
- automatyczna zmiana dostępności zestawu w zależności od dostępu produktów składowych,
- tworzenie własnych opisów i galerii lub automatycznie łączenie już dostępnych treści i zdjęć.
Wielopaki, czyli tworzenie zestawów otwartych
Poznaj unikalną funkcję zestawów otwartych, w których to klient może dowolnie komponować finalny kształt zestawu. Daj klientom swobodę wyboru i pozwól komponować im ich ulubione wielopaki.
Klienci mogą tworzyć własne zestawy lub kompozycje produktów już na karcie produktu. Funkcję zestawów otwartych umożliwia stworzenie w dowolnej konfiguracji wielopaków ze zdefiniowanych przez Ciebie wcześniej produktów. Wpłyń na konwersję w swoim sklepie internetowym, dzięki prostemu procesowi i maksymalnej elastyczności.
Jak działają zestawy otwarte? Jako sprzedawca w panelu sklepu tworzysz zestaw produktów składający się z góry ustalonych produktów do wyboru. Tak jak w przypadku zestawów produktów zamkniętych, każdy produkt w pakiecie traktowany jest jako osobny towar w procesie zamówienia, a system pilnuje stanów magazynowych.
W procesie konfigurowania zestawu sprzedawca tworzy własne kryteria grupowania. To z góry określona mechanika komponowania zestawu, na przykład wybór trzech produktów z dostępnych sześciu opcji lub wariantów.
Możliwość konfigurowania wielkopaków ma zastosowanie w wielu branżach: mody i sportu, urody, wyposażenia wnętrz czy ogrodniczej. Proces wyboru produktów odbywa się na karcie produktu, więc nie są potrzebne żadne dodatkowe konfiguratory.
Sprzedaż produktów wirtualnych
Sprzedawaj i udostępniaj produkty wirtualne, jak e-booki czy audiobooki bez dodatkowych modułów czy wtyczek. AtomStore umożliwia sprzedaż i automatyczne dostarczenie produktów cyfrowych natychmiast i bezpiecznie.
Istnieje duża różnica między sprzedażą produktów fizycznych a cyfrowych online. Nie każda platforma e-commerce jest dostosowana do sprzedaży produktów wirtualnych. Funkcja magazynu w AtomStore umożliwia sprzedaż produktów, które nie mają fizycznego stanu magazynowego (np. e-book, audiobook, kursy online, licencje, video, materiały PDF itp.).
Do stworzonego produktu wirtualnego wystarczy przesłać pliki do pobrania i to wszystko. Możliwość pobrania plików pojawi się natychmiast po finalizacji zamówienia w bibliotece plików. Do klienta zostanie wysłany spersonalizowany email zawierający zakupione pliki cyfrowe.
Wybrane możliwości:
- przypisanie dowolnej liczby plików do produktu wirtualnego,
- zarządzanie dystrybucją produktów cyfrowych (limity pobierania),
- ogranicznie form płatności i dostawy dla produktów wirtualnych (np. za pobraniem),
- automatycznie nadawany status dla zamówień z produktem wirtualnym po opłaceniu,
- udostępnianie plików w bibliotece plików przypisanej do konta klienta w sklepie,
- spersonalizowana wiadomość email zawierająca link do zakupionego produktu cyfrowego,
- opcja dostępna w każdym planie abonamentowym, którą skonfigurujesz samodzielnie,
AtomStore oferuje łatwe w obsłudze, konfigurowalne narzędzie ze wszystkim, czego potrzebujesz, aby pomyślnie sprzedawać produkty cyfrowe.
Usługi dodatkowe do produktów
Dodatkowa gwarancja, ubzepieczenie, montaż, a może pakowanie zamówienia na prezent? W AtomStore bez pomoc progrmiasty stworzysz i dosprzedasz dowolne dodatkowe usługi do produktów. Usługi mogą mieć własne ceny, która zostanie uwzględniona w na etapie koszyka.
Wyszukiwarka z podpowiedziami produktowymi
Moduł wyszukiwarki AtomStore posiada rozbudowane możliwości konfiguracji, pozwalające między innymi na:
- włączenie podpowiedzi AJAX,
- wybór pól według których wyszukiwane są produkty (nazwa, kod produktu, producent, kategoria, opis, tagi),
- włączenie wyszukiwania po wartościach wybranych atrybutów,
- zmianę sposobu wyszukiwania (po pełnej frazie, po częściach frazy, po częściach słów).
Dzięki elastycznej konfiguracji istnieje możliwość dostosowania wyników do specyfiki branży (innaczej działa wyszukiwarka w systemie B2B, sklepie internetowym z 200 tys kartotek oraz w butiku internetowym z 100 produktami).
Algorytmy wyszukiwania w AtomStore działają skutecznie w sklepach typu B2B (podobny asortyment, szybkie wyszukiwanie przez handlowców), księgarniach internetowych (duży ruch, kilkaset tysięcy produktów w bazie) czy sklepach z kategorii fashion (efektywne podpowiedzi graficzne).
Porównywarka produktów
Moduł porównywarki produktów został zintegrowany z katalogiem produktów oraz mechanizmem elastycznych atrybutów, dzięki temu administrator może w bardzo łatwy sposób określać które parametry produktu będą wyświetlane w porównywarce.
Mechanizm porównywania umożliwia wyświetlenie najważniejszych cech produktów, oraz pokazanie tylko różnic występujących w wybranych produktach.
Porównywarka produktów to świetne rozwiązanie dla sklepów z takich branż jak komputery, sprzęt agd/rtv, sprzęt sportowy (narty, rowery), itp. Ułatwia klientom dokonanie wyboru i podjęcie ostatecznej decyzji zakupowej.
Multistore
Moduł Multistore pozwala na stworzenie wielu katalogów produktów i prowadzenie sprzedaży pod wieloma domenami za pomocą jednego panelu AtomStore.
Konfiguracja modułu Multistore umożliwia:
- utworzenie nowego sklepu,
- zdefiniowanie nazwy domeny, kraju, języka i cennika dla nowego sklepu,
- utworzenie nowego drzewa kategorii,
- wybór szablonu dla dodatkowego sklepu.
Dzięki niewielkim zmianon w szablonie dodatkowego sklepu możliwe jest ustawienie indywidualnych opisów dla dodatkowych sklepów, co jest niezwykle istotne ze względu na SEO sklepu.
Jak wykorzystać Multistore?
Korzystając z modułu Multistore sprzedawca może oferować:
- różny asortyment pod różnymi domenami (np. dladziecka.pl i dlamamy.pl),
- ten sam asortyment pod różnymi domenami z różnymi cennikami (np. TaniStaryCiuch.pl i TenSamCiuchDrogoDlaHipstera.pl),
- cały asortyment pod domeną główną oraz wybrany asortyment pod domeną dodatkową (np. telewizory.pl i telewizorysony.pl),
- ten sam asortyment dla klientów z różnych krajów (np. kwiaty.pl i flowers.com).
Zarządzanie wariantami
Warianty produktów to podstawowa funkcja w sklepie internetowym, dlatego nie może mieć żadnych ograniczeń. Platforma dla sklepu internetowego AtomStore jest gwarancją elastyczności w zarządzaniu katalogiem produktów.
Warianty produktów, jak rozmiar czy kolor to absolutna podstawa w sklepie internetowym. Każdym wariantem w AtomStore można swobodnie zarządzać: dodać mu indywidualną cenę zakupu i cenę katalogową, stworzyć promocję, dodać inne zdjęcie niż główne zdjęcie produktowe, kod, oraz stan magazynowy.
Można również dodać indywidualny opis do wariantu i usługi dodatkowe. W AtomStore skupiamy się na najlepszym doświadczeniu zakupowym, dlatego wprowadzamy wiele ciekawych rozwiązań w standardzie. Na przykład, klient po wybraniu np. wariantu kolorystycznego natychmiast zobaczy zmianę zdjęcia, ceny oraz dostępności.