VANITY - migracja hurtowni z Redcart i dedykowane wdrożenie
Hurtownia i sklep internetowy VANITY to biznes, w którym nie brakuje wiedzy e-commerce i IT. Mimo to, gdy chodzi o platformę pod sklep internetowy, właściciele wybierają model SaaS. Zobacz, dlaczego VANITY zmigrowali swój serwis z Redcart na nowy system AtomStore.
Klient: Profesjonalna hurtownia kosmetyczna dla klientów, salonów i gabinetów kosmetycznych
Problem: Brak możliwości rozwoju w ramach dotychczasowej platformy e-commerce
Dotychczas sklepvanity.pl działał na oprogramowaniu Redcart. Wraz z upływem czasu, gdy biznes się rozrastał, możliwości tego systemu stały się niewystarczające. Zarówno pod względem wydajności oprogramowania, jak i ograniczonej funkcjonalności. Taką sytuację nazywamy “dotarciem do ściany” w rozwoju biznesu i jest to częsty impuls, dla właścicieli sklepów internetowych do migracji sklepu na inną platformę e-commerce. W przypadku VANITY wybór padł na bardziej rozbudowane rozwiązanie w tym samym modelu SaaS - AtomStore.
Nie zawsze chodzi o same funkcjonalności, co o możliwości optymalizacyjne systemu w razie potrzeb i otwartość na wdrażanie nowych funkcji. O zmianie dostawcy platformy e-commerce dla mojego sklepu Vanity zadecydował słaby hosting, słaba responsywność strony oraz brak wersji B2B w Redcart.
Wyzwanie: Migracja i prezentacja dużego i zróżnicowanego asortymentu
Hurtownia VANITY postawiła na wdrożenie dedykowane. Punktem wyjścia była analiza przedwdrożeniowa, podczas której określiliśmy potrzeby Klienta - od użyteczności sklepu aż po dedykowane funkcjonalności. Kolejnym punktem było opracowanie makiety UX dla poszczególnych widoków. Nowy projekt zakładał poprawę nawigacji w sklepie, dzięki bardziej wizualnym podejściu. Dokonywaniu zakupów mają też pomóc wyróżnieni producenci oraz bestsellery w kategorii. Warto zwrócić uwagę na zakładkę “Producenci”, która pozwala wyszukiwać ulubione marki aż na dwa sposoby. Nowa szata graficzna sklepu powstała w oparciu o makiety użyteczności i została wykonana przez grafików AtomStore. W tym czasie programiści konfigurowali sklep oraz tworzyli dedykowane funkcje dla Vanity.
Drugim ważnym etapem była migracja dużej ilości danych z systemu Redcart. Utrudnieniem były:
- inna logika bazy danych towarów stosowana na Redcart,
- szybkie i maksymalnie niezauważalne dla klienta przepięcie domeny i import bazy towarowej ze względu na dużą ilość składanych zamówień, które napływają co chwilę,
- uruchomienie panelu do obsługi klientów B2B, które będzie współdziałało z panelem B2C,
- zachowanie możliwie jak największej ilości linków lub ich przekierowanie,
- przepięcie sklepu w szczycie ruchu w sieci spowodowanego epidemią.
Dzięki autorskiemu importerowi udało się zrealizować wszystkie cele, tj. szybko zmigrować bazę danych z Redcart na AtomStore mimo różnic między nimi oraz nie stracić ani jednego zamówienia w trakcie przepięcia domeny.
Rozwiązanie: Poprawa szybkości działania sklepu i lepsza oferta
Sklep internetowy vanitysklep.pl zyskał zupełnie nową szatę graficzną - w bardziej delikatnych kolorach, zgodną z brandem firmy. Uproszczona nawigacja (w tym na mobile), wykorzystanie wyszukiwarki z silnikiem Smart Search, która uwzględnia błędy i odmiany (i idealnie sprawdza się w branży beauty, poza tym jest mobile-friendly), szybkie ładowanie się strony i ciekawa funkcja szybkiego podglądu produktu już ze strony głównej czy strony kategorii to tylko niektóre elementy, które zmieniły się dla użytkownika.
Samo wdrożenie sklepu jak i migracja trwały wiele tygodni, jednak i ono przebiegało sprawnie. Jak podkreśla Artur Urbaniec z VANITY, duża część sukcesu to dobre przygotowanie zespołu: Wiedzieliśmy, co chcemy zmigrować i jaki efekt osiągnąć. Który atrybut ma być sklepie lub do jakiego zewnętrznego systemu ma zostać wysłany. Dobre przygotowanie bardzo ułatwiło przebieg samej migracji danych.
Bardzo chwalę sobie współpracę wdrożeniową z zespołem AtomStore. Mieliśmy swoje idee fixe, funkcje, z których nie chcieliśmy rezygnować, ale pani Sylwia, która była naszym Project Managerem, zawsze potrafiła znaleźć konsensus i często dochodziliśmy do wniosku, że tak będzie lepiej.
Migracja danych zakończyła się pełnym sukcesem. Klient nie stracił ani jednej danej historycznej. W projekcie bardzo dużo czasu poświęcono zachowaniu możliwie jak największej ilości linków jak w poprzednim systemie lub ich przekierowanie. W efekcie blisko 8 000 usuniętych linków zostało przekierowanych na nowe. Mimo iż przepięcie miało miejsce w szczycie ruchu w internecie (marzec 2020, rozpoczęcie epidemii) to udało się to zrobić bez znaczącej przerwy w funkcjonowaniu sklepu.
Efekty: Lepsza obsługa klienta i większa automatyzacja pracy sklepu
Vanitysklep.pl na AtomStore zaczął działać w marcu 2020 roku. Liczne drobne usprawnienia sprawiły, że obsługa klienta stała się jeszcze łatwiejsza. Jak podkreślają właściciele VANITY, w Redcart dużym problemem był brak linku z płatnościami zewnętrznymi, w razie nieudanej pierwszej próby płatności. Raz nieopłacone zamówienie w PayU powodowało, że klient nie miał linku i nie mógł ponownie zapłacić bez kontaktu z biurem obsługi klienta. Teraz 99% szybkich płatności jest zakończona, pomimo że pierwsze transakcja nie przeszła.
Wraz z przejściem na AtomStore, równolegle uruchomiliśmy szereg automatyzacji integracyjnych pomiędzy AtomStore a Subiekt GT. Jeśli chodzi o samego Atoma ma on super możliwości konfiguracyjne statusów zamówień oraz bardzo fajnie zaprogramowany szablon wiadomości do klientów.
Co zyskało VANITY po migracji na AtomStore?
- możliwość włączenia sprzedaży B2B do swojej strategii biznesowej,
- połączenie sprzedaży detalicznej i hurtowej w jednym systemie - dzięki modułowi synchronizacji wymiana danych między dwoma panelami jest bardzo szybko i zautomatyzowana,
- szybką i mobilną stronę z zupełnie nową szatą graficzną oraz nowoczesną nawigacją,
- nowe ciekawe i potrzebne funkcjonalności do obsługi zamówień, ale również działań marketingowych;
- wydajny system, który obsługuje kilkadziesiąt tysięcy zamówień miesięcznie
Jak podkreśla współzałożyciel VANITY, Artur Urbaniec w biznesie należy koncentrować się na tym, co jest podstawą własnej działalności: Naszym zadaniem jest wyszukiwanie najlepszych produktów z branży i oferowanie ich klientom w 24-48h od złożenia zamówienia, kompetentna obsługa, przystępna cena, łatwe i bezproblemowe dla klienta rozwiązywanie problemów transakcyjnych.
Model SaaS gwarantuje nam wdrażanie nowych funkcjonalności, które będą niezbędne do prowadzenia sprzedaży online, podążanie za zmianami prawa, utrzymanie ciągłości działania serwisu i bezpieczeństwo. Te kwestie są uwarunkowane umownie i nie są po prostu na naszej głowie, jak wiele innych rzeczy.
Chciałbyś się dowiedzieć, czy AtomStore rozwiąże Twoje problemy ze sklepem internetowym? Zostaw nam kontakt do siebie - niezwłocznie oddzwonimy do Ciebie.