Trendy w e-commerce na 2025 rok. Poznaj prognozy ekspertów i strategie, które wzmocnią Twój e-biznes
Nowy rok już za rogiem, a to oznacza czas podsumowań i planowania dla biznesu. Jak przygotować się na nadchodzące miesiące w e-commerce? Na co zwrócić uwagę? Jakie trendy będą dominować w kolejnym roku? O to wszystko zapytaliśmy naszych ekspertów podczas webinaru.
Co zostawił po sobie rok 2024?
Rok 2024 – w przeciwieństwie do lat poprzednich – upłynął bez spektakularnych wydarzeń, które w ostatnim czasie mocno wpływały na kształt e-commerce. Nie oznacza to jednak, że obyło się bez zmian czy wyzwań dla sklepów na rodzimym rynku. Przede wszystkim wzrosło znaczenie podmiotów zagranicznych, które zwiększyły udział w sprzedaży oraz przestrzeni marketingowej. A to oznacza rosnącą konkurencję.
Konsumenci stali się bardziej dojrzali, częściej szukają rzeczy z drugiej ręki, a jednocześnie mają wysokie wymagania w zakresie robienia zakupów online. Wyzwaniem okazuje się także inflacja oraz zmniejszenie dynamiki wzrostu rynku. A to przekłada się na poszukiwanie nowych strategii rozwoju i utrzymania marżowości biznesu. Jedną z nich jest automatyzacja i cyfryzacja procesów w firmach.
Pojawiły się również zmiany w analityce, jak obowiązek wdrożenia Consent Mode v2. Początek roku oraz kolejne miesiące upłynęły zatem na przystosowaniu sklepów do nowego sposobu zbierania danych o klientach.
Nowy rok, nowy e-commerce – co nas czeka w ciągu następnych 12 miesięcy?
Nadchodzący rok to nowe wyzwania, ale także nowe możliwości. Aby jednak je wykorzystać, warto wcześniej prześledzić, w jakim kierunku będzie zmierzał e-commerce i jak przygotować się na zmiany. Zapytaliśmy o to 4 ekspertów z różnych sektorów branży, żeby całościowo przyjrzeć się trendom, które będą miały największy wpływ na sprzedaż internetową w następnym roku.
Justyna Pliś (AtomStore): Firmy często patrzą na swoje sklepy z perspektywy desktopu, a klienci z perspektywy smartfona. Zachęcam do tego, żeby odświeżyć sobie zasady mobile first i zaadaptować je w swoim sklepie. A jeżeli ktoś chciałby podnieść doświadczenie użytkownika na jeszcze wyższe poziom, to w AtomStore dysponujemy technologią PWA. Pozwala ona na stworzenie doświadczenia korzystania z aplikacji mobilnej z poziomu przeglądarki
Krzysztof Modrzewski (Witbee): W obecnych realiach, gdzie o każdego klienta trzeba walczyć, nie możemy pozwolić sobie na podejmowanie decyzji z miesięcznym opóźnieniem – muszą one być coraz szybsze. Widać również rosnącą rolę automatyzacji, którą należy zasilać dobrej jakości danymi, gromadzonymi w jednym miejscu. Coraz więcej firm dostrzega potencjał w tworzeniu tzw. jednego źródła prawdy, czyli hurtowni danych, gdzie wszystkie informacje są skonsolidowane w jednym miejscu.
Cezary Pierzan (eparagony.pl): Ograniczanie kosztów i dbałość o rentowność biznesu sprzyjają wdrażaniu rozwiązań automatyzujących procesy. Ten rok upłynął pod znakiem edukacji na temat możliwości, jakie dają polskie przepisy – mowa o wystawianiu dokumentów sprzedaży wyłącznie w formie elektronicznej, zgodnie z ideą paperless. Przewidujemy, że w przyszłym roku liczba firm korzystających z tego rozwiązania znacząco wzrośnie.
Kinga Derwisz (Sempai): W mediach społecznościowych zauważalnym trendem jest odchodzenie od klasycznego formatu kwadratu. Meta testuje już wyświetlanie reklam i treści organicznych w formacie 4:5, co stanowi zmianę względem dotychczasowego standardu. Kolejnym kierunkiem w obszarze treści organicznych jest przesunięcie uwagi z dużych twórców na mikroinfluencerów.
Chcesz wiedzieć więcej? Zobacz nagranie z naszego webinaru!