Wdrożenie AtomStore w sklepach TaiwanGun
Lepsze wrogiem dobrego? Nie w przypadku e-commerce. O tym, w jaki sposób można podkręcić najważniejsze parametry sklepu dzięki systemowi AtomStore, takie jak m.in. czas ładowania strony czy poprawa algorytmów wyszukiwania, opowiadamy na przykładzie jednego z największych sklepów internetowych w Polsce w kategorii broń ASG TaiwanGun.com, należącego do firmy KRAKMAN.
Firma KRAKMAN, zajmująca się produkcją i dystrybucją broni oraz akcesoriów militarnych, już od kilku lat była obecna w sieci. Jednak z powodu dynamicznego rozwoju branży e-commerce, postanowiła dostosować swoje kluczowe sklepy internetowe do obowiązujących trendów marketingowych i wyemigrować je do systemu AtomStore. Mowa tutaj o TaiwanGun.com skierowanym do klientów indywidualnych oraz TaiwanGun.biz, czyli systemie b2b, który powstał z myślą o hurtownikach. Warto tutaj podkreślić, że ponad 70% zamówień realizowanych przez pierwszy e-commerce pochodzi z zagranicy, w tym m.in. Niemiec, Francji, Holandii czy Wielkiej Brytanii.
Rozbudowane funkcjonalności kluczem do sukcesu
Zdecydowaliśmy się na system AtomStore ze względu na bardzo rozbudowane możliwości w zakresie marketingu i promocji.
Wylicza, że najistotniejsze dla niego przy wyborze Atomstore były takie funkcjonalności, jak:
- system kuponów, pozwalający na elastyczne zarządzanie rabatami w sklepie, umożliwiający automatyzację nagradzania i motywowania klientów,
- program lojalnościowy, w którym zasady przyznawania punktów oraz wydawania nagród dostosowane są do specyfiki handlu internetowego,
- mechanizmy personalizacji, czyli funkcje umożliwiające wyświetlanie klientom propozycji wygenerowanych automatycznie na podstawie zainteresowań klientów,
- zestawy produktowe, pozwalające oferować klientom atrakcyjne promocje przy jednoczesnym zwiększeniu wartości koszyka,
- zaawansowany moduł newslettera, umożliwiający precyzyjne targetowanie klientów, uzyskiwanie wysokiej konwersji oraz budowanie lojalności klientów.
Ważnym było dla nas także doświadczenie firmy NetArch w zakresie migracji dużych sklepów internetowych oraz integracji z zaawansowanymi systemami ERP, w szczególności wybranym przez nas systemem firmy Comarch. - dodaje Krzysztof Michalik.
Przypomnijmy, że ERP to rozwiązanie, którego najważniejszym zadaniem jest wsparcie sprzedaży wielokanałowej (multichanel). Zamówienia z różnych źródeł obsługiwane są w sposób zunifikowany w ramach jednego systemu, co jest bardzo istotne w przypadku tak dużych sklepów jak TaiwanGun.com czy TaiwanGun.biz.
Ponadto klient zdecydował się na wdrożenie technologii responsive web design (RWD). Jest to technika projektowania strony www, tak aby jej wygląd i układ dostosowywał się automatycznie do rozmiaru okna urządzenia. Dzięki temu wygląda ona dobrze niezależnie od ekranu, na którym jest wyświetlana, np. przeglądarka czy smartfon.
Od startu do mety. Poszczególne etapy wdrożenia
Realizacja projektu dla tak dużej firmy to zawsze wielkie wyzwanie i skomplikowany proces
- mówi Michał Szmigielski, odpowiedzialny za wdrożenie AtomStore dla firmy KRAKMAN.
- analizę potrzeb klienta,
- audyt obecnego systemu,
- specyfikację nowego systemu – w szczególności procesów związanych z migracją i integracją z systemem ERP,
- przygotowanie i wdrożenie projektu graficznego,
- przygotowanie dedykowanego modułu integracji,
- wielopoziomowe testy systemu.
„Tak duże wdrożenie - w celu uniknięcia problemów - wymaga ścisłej współpracy z klientem oraz partnerem odpowiedzialnym za wdrożenie systemu ERP. Tak też było w przypadku omawianego case’a. Dzięki dobrze przebiegającej współpracy z firmą Krakman, już w pierwszych dniach od zakończenia wdrożenia działały wszystkie procesy niezbędne do realizacji zamówień. Same zamówienia spływały bezproblemowo już w pierwszej godzinie po uruchomieniu sklepu” - kontynuuje Michał Szmigielski.
„Cieszymy się także z faktu iż uruchomienie nowego sklepu nie wpłynęło na bieżącą sprzedaż w sklepie i było praktycznie niezauważalne dla naszych klientów” - dodaje prezes Krakman.
Efekt? Ulepszenie najważniejszych parametrów sklep
Źródło: Similarweb.com
“Cieszy nas fakt, iż kolejny duży sprzedawca zdecydował się na system Atomstore. Jesteśmy zadowoleni również z efektów wdrożenia” - podsumowuje project manager NetArch.Dzięki migracji obu sklepów do systemu Atomstore poprawiły się najważniejsze parametry sklepu (poprzednia wersja systemu działała w oparciu o oprogramowanie i-sklep), w tym między innymi:
- nastąpiła znaczna poprawa algorytmów wyszukiwania,
- uległ skróceniu czas ładowania stron od 30 do 45%.
Redesign sklepu TaiwanGun w 2018 roku
Sklep TaiwanGun działa na systemie AtomStore nieprzerwanie 5 lat. Biorąc pod uwagę zmieniające się trendy oraz przyzwyczajenia klientów w branży e-commerce zaplanowano redesign sklepu tak by odpowiadał najnowszym zaleceniom UX.
Obecnie firma Krakman pod marką TaiwanGun prowadzi sprzedaż w 3 wersjach językowych sklepu oraz posiada osobny panel dla klientów B2B.
Wraz z rozwojem sklepu wdrażane są dodatkowe funkcje marketingowe. Firma stale rozwija się i testuje nowe funkcjonalności, szczególnie te dedykowane specyficznie na potrzeby swojej branży i modelu biznesowego
Chciałbyś się dowiedzieć, czy AtomStore rozwiąże Twoje problemy ze sklepem internetowym? Zostaw nam kontakt do siebie - niezwłocznie oddzwonimy do Ciebie.