Rekordy sprzedaży! Black Friday 2022 na platformie e-commerce AtomStore
Jak w tym roku wyglądał światowy dzień zakupów? Ile wyniosła sprzedaż w Black Week w porównaniu do zeszłego roku? Jakie branże były najpopularniejsze? Czy w cieniu kryzysu i inflacji odnotowuje się jakieś szczególne cechy e-konsumentów? Sprawdź podsumowanie Black Friday, Cyber Monday i Black Week na platformie AtomStore.
W 2022 roku sklepy na platformie AtomStore kolejny raz odnotowały rekordowe wyniki sprzedaży. Poniżej prezentujemy podsumowanie z Black Friday i Cyber Monday 2022 w sklepach na platformie e-commerce AtomStore.
Na wstępie warto podkreślić, że po raz kolejny udało się nam, jako producentowi platformy AtomStore, utrzymać dostępność sklepów na poziomie 100% w trakcie Black Week. Mimo wzrostów liczby odsłon sklepów internetowych na platformie AtomStore, sprzedawcy mogli cieszyć się z bezproblemowego działania swoich witryn sklepowych. To świetny wynik, ponieważ ruch podczas Black Weekend był o 169% wyższy niż w 2021 roku. Porównując liczbę odsłon do weekendu poprzedzającego zakupowe szaleństwo, sklepy odnotowały 52% większy ruch, a liczba zamówień poszybowała o 107% w górę.
Black Weekend dla sprzedawców na platformie AtomStore wypadł bardzo dobrze. Wyniki sprzedaży porównaliśmy do “typowego weekendu” w listopadzie. Zainteresowanie ofertą najlepiej widać w statystykach sklepów, gdzie prawie każdy zaliczył peak sprzedażowy w piątek 25 listopada 2022. Liczba zamówień złożonych w dniach 25-28 listopada 2022 w porównaniu do weekendu wcześniej była wyższa o 67%.
Łącznie w Black Weekend i Cyber Monday w 2022 sklepy na AtomStore przyjęły i zrealizowały ponad 128 tys. zamówień. To o 12% lepszy wynik niż rok temu. Wartość zamówień osiągnęła natomiast 33,6 mln zł. To 39% więcej w porównaniu do weekendu poprzedzającego Black Friday i Cyber Monday oraz 21% więcej w porównaniu do wyniku w 2021 roku.
Największą popularnością cieszyły się sklepy związane z segmentem mody, urody (w 2021 roku te kategorie zajmowały to samo miejsce), apteki, książki (hobby) oraz elektronika. Rekordzista podczas od piątku do poniedziałku obsłużył blisko 25 tys. zamówień.
Black Friday trwa już cały tydzień? Zobacz, jak rozkłada się sprzedaż w tym tygodniu
W okresie od 21 do 28 listopada 2022 odnotowaliśmy wzmożony ruch w sklepach na naszej platformie. Nie zaskakuje fakt, że największą liczbę zamówień klienci złożyli w Black Friday (prawie 22 tys.), a także w Cyber Monday (ponad 19 tys.). Ciekawym zjawiskiem jest natomiast to, że w sobotę konsumenci złożyli najmniej zamówień z całego czarnego tygodnia.
Wartość zamówień w Black Friday była 27% większa w porównaniu do całego tygodnia oraz 20% większa w porównaniu do Cyber Monday. Można wnioskować, że konsumenci czekają z największymi zakupami na Black Friday, licząc tym samym na największe rabaty.
Black Friday to idealna okazja na zdobycie nowych klientów
Black Weekend to idealny czas na poszerzanie grona odbiorców i budowanie lojalności. Sklepy na AtomStore podczas tego okresu zyskały dwa razy więcej subskrybentów newsletterów. Ilość nowych kont użytkowników w sklepie wzrosła 2,5 razy, a także odnotowano aż 163% w porównaniu do analogicznego okresu. Ciekawym faktem jest to, że najwięcej nowych kont pojawiło się w Cyber Monday.
Niestety przy wzmożonym ruchu i sprzedaży rośnie także liczba porzuconych koszyków. W “typowy weekend” sklepu odnotowują ok. 96 tys. porzuconych koszyków. W Black Friday liczba ta wzrosła do ponad 169 tys., czyli o ok. 76%. Najmniej porzuconych koszyków odnotowano w środę oraz wtorek. Zobacz jak odzyskiwać porzucone koszyki na AtomStore dzięki marketing automation.
Dane pokazują, że Black Friday to najlepszy dzień pod kątem sprzedaży, mimo tego, że coraz więcej sklepów decyduje się organizować Black Week i promocje przez cały tydzień. Ciekawym zjawiskiem jest Cyber Monday, ponieważ pod względem sprzedaży w Polsce jest on porównywalny do piątku.
Black Friday w sprzedaży transgranicznej
Po raz pierwszy zmierzyliśmy również sprzedaż w sklepach zagranicznych. W Black Weekend sklepy na platformie AtomStore przyjęły ponad 17 tys. zamówień międzynarodowych o łącznej wartości ponad 6 mln złotych! W krajach jak Czechy, Rumunia czy Węgry sprzedaż w ciągu Black Week rozkładała się równomiernie. Nie odnotowaliśmy szczególnego wzrostu zamówień w Black Friday. Natomiast w Chorwacji, podobnie, jak w Polsce widoczny był wzrost ruchu i zakupów w Black Friday. Warto wziąć pod uwagę takie informacje, jeżeli planujesz cross-border w strategii rozwoju sklepu internetowego.
Zobacz również: Wyniki sprzedażowe podczas Black Friday w 2021 roku w sklepach na AtomStore
Statystyki z każdego roku potwierdzają, że AtomStore jest nieustannie gotowa do obsługiwania zwiększonego ruchu i liczby zamówień. Platforma e-commerce typu SaaS to dobre rozwiązanie, które nie zawiedzie Cię nawet w najważniejszy weekend w roku. AtomStore o wiele szybciej niż dedykowane rozwiązania czy platformy open-source, dostosowuje się do zmian rynkowych. Poza tym, jest bezpiecznym, stabilnym rozwiązaniem, do którego przekonuje się coraz więcej sprzedawców niezadowolonych z ograniczonych możliwości innych produktów i usług e-commerce na rynku. Przygotuj się na kolejne święta i sprawdź bezpłatnie platformę wybieraną przez liderów.
Autor: Tomasz Łysoń