Zwiększ konwersję sprzedaży średnio o 9% z dobrymi pop-upami
Ponad połowa konsumentów twierdzi, że porzuca koszyki, bo tylko przegląda produkty w e-sklepie. Pozostali nie zamykają transakcji m.in. ze względu na zbyt wysokie koszty dodatkowe, np. przesyłek, długi czas dostawy oraz niesatysfakcjonującą politykę zwrotów i reklamacji. Chcesz ratować te koszyki? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak to zrobić dzięki pop-upom.
Zachęcanie klientów do dokończenia zamówienia jest jedną ze skutecznych metod sprzedaży. Możesz zaoferować im bezpłatną dostawę, zniżkę na zakupy albo zakomunikować o darmowej wymianie produktów.
Pamiętaj, by stosować pop-upy z umiarem. Jeśli będą się one wyświetlać zbyt często albo klienci nie będa uważali ich za wartościowe, to tylko zniechęci ich do kontynuowania zakupów.
Czy pop-upy w ogóle działają? To zależy. Z punktu widzenia kupującego wyskakujące powiadomienia bywają irytujące. Kluczem do sukcesu są:
- przemyślana treść, która znajdzie się na pop-upie;
- odpowiedni czas, w którym pop-up wyświetli się na stronie.
Zarzucanie konsumentów nieprzydatnymi i nieinteresującymi treściami nie tylko nie pomoże domknąć sprzedaży, ale może zrazić klientów do robienia zakupów w twoim sklepie także w przyszłości.
Średni współczynnik konwersji dla wszystkich pop-upów to 3,09%, ale dla najskuteczniejszych i przemyślanych to nawet 9,28%. O czym pamiętać podczas ich tworzenia?
1. Nie ilość, a jakość
Jak wkurzyć klienta? Podczas jednej wizyty na stronie sklepu kazać mu zamknąć kilka pop-upów. Postaw na jakościowe oferty i cenne informacje oraz zdecyduj, z jakim przekazem chcesz do niego trafić. Zależy on w dużej mierze od tego, który raz użytkownik odwiedza twój e-sklep.
Zdobywaj subskrybentów przy pierwszej wizycie w twoim sklepie internetowym
Jeśli klient odwiedza twój e-sklep pierwszy czy drugi raz, poinformuj go o możliwości zapisania się do newslettera. Pokaż mu dlaczego warto zostać subskrybentem. Zaciekawiony użytkownik może okazać się przyszłym zadowolonym klientem. Pamiętaj, że jeżeli stronę odwiedzają subskrybenci czy osoby zalogowane do sklepu, należy zrezygnować z tego typu pop-upa.
Zniżka na pierwsze zakupy to najpopularniejszy sposób, aby zrealizować kilka celów w sklepie: zdobyć klienta i subsrybenta oraz domknąć sprzedaż. Zobacz, jak robi to sklep bobomio.pl na naszej platformie
Pamiętaj, aby dostosować czas pojawiania się formularza zapisu do newslettera. Podejmij decyzję na podstawie analizy danych, np. z Google Analytics. Sprawdź średni czas trwania sesji dla sklepu i poszczególnych stron oraz kategorii. Taki pop-up nie powinien wyświetlać się subskrybentom ani użytkownikom odwiedzającym twoją stronę trzeci lub kolejny raz.
Na naszej platformie w module Marketing i promocje → Automation → Widgety w zakładce „Toplayer zapisu do newslettera” masz możliwość ustawienia m.in. maksymalnej liczby wyświetleń jednemu użytkownikowi, częstotliwości wyświetlania formularza oraz stron, na których pojawi się pop-up
Daj się poznać z jak najlepszej strony nowym klientom
Nowi klienci to grupa, którą chcesz zatrzymać w swoim sklepie na dłużej. Przekonaj ich do swojej marki i pokaż się z jak najlepszej strony. Gdy dodadzą produkt do koszyka, możesz wyświetlić im pop-up zachęcający do kupna bestsellerów albo produktów, na które zdecydowali się inni kupujący.
Internetowa drogeria Cocolita pod dodaniu produktu do koszyka wyświetla informacje o polecanych artykułach w postaci karuzeli oraz o brakującej kwocie do darmowej wysyłki. Pamiętaj, by rekomendowane produkty nie przekraczały wartości 100 zł, bo dla wielu konsumentów to cena zaporowa przy spontanicznych zakupach
Stwórz specjalne oferty dla subskrybentów i stałych klientów
Subskrybenci i stali klienci to grupa odbiorców, która zna twoją markę i przegląda oferty twojego sklepu częściej niż inni użytkownicy. Poinformuj ich o nadchodzących promocjach lub nowościach. Pokaż, że są wyjątkowi i dowiedzą się o nich wcześniej niż inni. Możesz im także zaoferować specjalne zestawy produktowe.
Na naszej platformie masz możliwość ustawienia pop-upu tylko dla zalogowanych użytkowników. Wyświetl im specjalny kod rabatowy, dostępny tylko dla nich
Przekonaj do siebie niezdecydowanych klientów i opuszczających sklep
Jeśli klienci chcą opuścić twój sklep, skorzystaj z exit pop-upów. Pamiętaj, że pojawiają się one w momencie, gdy użytkownicy chcą zamknąć witrynę, więc nie wpłyną one negatywnie na konwersję, a mogą jedynie przyciągnąć niezdecydowanych. Spytaj konsumentów, czy pamiętają, że mają rzeczy w koszyku albo zaoferuj im zniżkę, darmową dostawę lub odroczoną płatność. Najczęściej klientom oferuje się niewielkie zniżki, np. na 5% na zakupy z góry ustalonym kodem rabatowym. Zobacz, jak włączyć exit pop-up na platformie AtomStore.
2. Desktop – tak, moblie – nie
Pop-upy pojawiające się na smartfonach przynoszą znacznie mniej efektów niż te wyświetlane na desktopie. Mały ekran urządzeń mobilnych nie sprzyja tego typu komunikacji. Jeśli już zdecydujesz się na jej wdrożenie, to koniecznie dostosuj grafikę do mniejszych ekranów i przemyśl, co konkretnie chcesz pokazać swoim klientom.
Użytkownikom sklepu inncomm.pl po kilkudziesięciu sekundach pobytu na stronie wyświetla się pop-up zachęcający do zapisania się do newslettera e-mailowego i SMS-owego oraz zgoda na wyświetlanie web push. Przekazywana treść na desktopie i mobile’u jest taka sama, ale zdecydowano się na inną formę. Na smartfonach zrezygnowano z dodatkowej grafiki, dzięki czemu pop-up jest dostosowany do mniejszych wyświetlaczy.
3. One time offer
To specjalny typ promocji, które oferujesz klientom, którzy już zaufali twojemu sklepowi. OTO (one time offer) to doskonała opcja zarówno dla nowych klientów, którzy dopiero zrobili zakupy w twoim sklepie, jak i subskrybentów. Metoda OTO często wykorzystywana jest w przypadku wiadomości e-mailowych. Możesz ją jednak przemycić do pop-upów. Jeśli klient, chce zrealizować zamówienie albo właśnie to zrobił, zaoferuj mu specjalną promocję na bestsellery, pasujące do jego zamówienia towary albo ciekawe zestawy produktowe. Możesz też wykorzystać OTO do promowania nowości w przedsprzedaży, podkreślając ograniczoną liczbę dostępnych produktów. Zaznacz, że to spersonalizowana i czasowa oferta.
Jak uruchomić pop-upy na platformie AtomStore?
Nasi klienci mogą korzystać z modułu Marketing Automation, dzięki któremu mają możliwość włączenia m.in.:
- pop-upów i widgetów z formularzem zapisu do newslettera e-mail oraz SMS;
- pop-upów ratujących koszyki;
- exit pop-upów dla anonimowych użytkowników (w przypadku posiadania usługi Marketing Automation Extend).
Jak uruchomić pop-upy? Czytaj dalej!
1. W systemie AtomStore przejdź do modułu Marketing i promocje → Automation → Widgety → Widgety własne (pop-up).
2. Kliknij „Dodaj”.
3. Ustal termin wyświetlania się pop-upu, maksymalną liczbę wyświetleń jednemu użytkownikowi, maksymalną częstotliwość wyświetleń i to, przy której odsłonie sklepu ma pojawić się widget. Wpisanie cyfry 0 sprawi, że pop-up będzie wyświetlał się przy dowolnej liczbie odsłon.
4. Zdecyduj, czy pop-up ma wyświetlać się przy próbie opuszczenia strony (exit pop-up) czy po określonej liczbie sekund spędzonych w e-sklepie.
5. Wybierz, na jakich stronach ma wyświetlać się pop-up.
6. Zdecyduj, czy pop-up ma wyświetlać się wszystkim użytkownikom czy tym z konkretnych miast i krajów albo tylko zalogowanym.
7. Wybierz, na jakich urządzeniach ma wyświetlać się pop-up.
8. Wpisz treść pop-upu. Możesz też wgrać grafikę lub wideo, które wyświetlą się wybranym przez Ciebie użytkownikom.
9. Zapisz zmiany.
Podsumowanie
Pop-upy mogą być skutecznym narzędziem pomagającym zwiększyć konwersję sprzedaży, jednak mogą też zniechęcić klientów do kontynuowania zakupów. Pamiętaj, że warto je wykorzystywać, tylko trzeba robić to umiejętnie. Nie zarzucaj klientów zbyt wieloma informacjami. Zdecyduj się na konkretny przekaz, możliwie go personalizuj. Ogranicz wyświetlanie pop-upów na urządzeniach mobilnych. Zadbaj o ich czytelność i estetykę.
Autor: Agata Kempa