6 najczęstszych problemów średnich i dużych sklepów internetowych, które rozwiązuje platforma AtomStore
Branża handlu elektronicznego bardzo dynamicznie się zmienia. To sprawia, że przed sprzedawcami stoi bardzo dużo szans i możliwości. Sporym wyzwaniem może okazać się dobór odpowiedniej platformy e-commerce, która może ograniczać lub stymulować sprzedaż w Twoim sklepie internetowym. Sprawdź sześć najczęstszych problemów średnich oraz dużych e-sklepów oraz zobacz jak radzi sobie z nimi platforma AtomStore.
Duże i średnie e-commercy mierzą się z zupełnie innymi wyzwaniami niż małe e-sklepy. Nie chodzi już tylko o sprzedaż, ale przede wszystkim o zwiększenie udziału w rynku, marży, dynamiki wzrostu, dywersyfikację biznesu i optymalizowanie kosztów.
Wybór odpowiedniej platformy e-commerce, która będzie się wpasowywać w strategię biznesową sklepu internetowego jest dużym wyzwaniem. Warto inwestować w rozwiązanie, które jest dostosowane do wielkości przedsiębiorstwa i pozwala mu rosnąć i budować przewagę konkurencyjną zamiast skupiać się na rozwoju technologii.
1. Chęć rozwoju międzynarodowego lub stworzenia nowego brandu
Lokalne rynki e-sklepów często są już bardzo nasycone - przykładowo polski czy niemiecki. Takie położenie wymaga od właścicieli e-biznesów szukania możliwości wzrostu za granicą, czyli rozważania ekspansji międzynarodowej.
Wówczas od platformy e-commerce wymaga się możliwości tłumaczenia katalogu produktów na kilka języków i sprzedawania ich w lokalnych walutach i cenach.
Wielu sprzedawców chce także udostępnić swój asortyment pod więcej niż jedną marką i/lub domeną z zupełnie odrębnymi kategoriami produktowymi, wyglądem sklepu czy stylem komunikacji. Jednocześnie chcą zarządzać wszystkim sklepami w jednym, intuicyjnym panelu administracyjnym. Narzędzie multistore na platformie AtomStore rozwiązuje wszystkie te problemy. Pozwala ono na stworzenie dowolnej liczby podsklepów (instancji) na bazie katalogu produktów w sklepie głównym i zarządzania nimi (zamówienia, stany magazynowe, klienci, akcje promocyjne, komunikacja itd.) za pomocą jednego panelu. Korzystając z narzędzia multistore można oferować m.in.:
- różny asortyment pod różnymi domenami;
- ten sam asortyment pod różnymi domenami z różnymi cennikami;
- cały asortyment pod domeną główną oraz wybrany asortyment pod domeną dodatkową;
- ten sam asortyment dla klientów z różnych krajów (inne waluty, języki, promocje, formy płatności oraz dostawy).
Cały proces sprzedaży różnych produktów pod więcej niż jedną marką lub domeną jest możliwy dzięki modułowi synchronizacji. To narzędzie służy do automatycznej wymiany informacji między panelami lub podsklepami w modelu multistore. Oferuje dwustronną wymianę danych, jak zdjęcia, opisy produktów czy katalogi. Moduł działa za pośrednictwem API AtomStore, które umożliwia połączenie jednego panelu AtomStore z innym panelem (panelami) sklepu również pracującym na naszym systemie. Synchronizacja paneli to alternatywa dla modelu multistore, czyli zarządzania wieloma sklepami z jednego panelu.
2. Zbyt wolny time to market
(Short) Time to market to dziś potrzeba wielu e-biznesów. TTM oznacza czas potrzebny firmie od pomysłu, przez opracowanie po wprowadzenie produktu lub usługi na rynek. W przypadku e-handlu może to być stworzenie nowego produktu, uruchomienie kanału sprzedaży na obcym rynku czy nowej kategorii produktowej.
Dlaczego time to market jest ważny? W szybko zmieniającym się środowisku e-commerce daje ogromną przewagę nad konkurencją. Jako pierwszy możesz oferować produkty na wybranym rynku, stać się liderem i odnieść sukces. Jak skrócić czas wprowadzenia na rynek? Z punktu widzenia technologii, najważniejsze jest usprawnienie i automatyzacja procesów.
Nowy sklep od zera w 6 miesięcy - sprawdź
Otwarcie nowego sklepu czy dodanie nowej wersji językowej na platformie AtomStore to zaledwie chwila. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi bardzo szybko stworzysz nowe promocje czy klub lojalnościowy. W sprawnym wejściu na nowy rynek pomoże Marketing Automation Extended. Jest to moduł, który oferuje nie tylko kilkanaście scenariuszy aktywizacji klienta, ale również komunikację omnichannel. Moduł pozwala tworzyć wielokanałowe działania marketingowe (e-maili, SMS oraz powiadomienia web push) w postaci automatycznych kampanii. Dzięki nim zbudujesz scenariusz powiadomień, wykorzystując różne kanały dotarcia.
3. Brak elastyczności i słaba funkcjonalność platformy
Platformy dedykowane czy oparte na modelu open-source posiadają zaledwie podstawowe funkcje, które są potrzebne do prowadzenia e-sklepu. Wielu sprzedawców spotyka się z problemem braku zaawansowanych funkcji czy automatyzacji części procesów na swojej platformie, które hamują ich sprzedaż i ograniczają wzrost. Oprogramowanie ich trzeba zlecić deweloperom lub kupić w formie dodatkowych modułów czy wtyczek. Warto zaznaczyć, że dodatki nie są dostosowane do indywidualnych potrzeb sprzedawców. Ich przygotowanie to kolejne godziny poświęcone na projektowanie, kodowanie i testowanie.
AtomStore jest elastycznym systemem, z wieloma unikalnymi rozwiązaniami nie tylko w szablonie e-sklepu, ale również w back-endzie. Wśród nich można wymienić wbudowane inteligentne silniki rekomendacji, moduł SEO przygotowany pod optymalizację w cross-border, wyszukiwarkę, która poprawia błędy, dynamiczny spersonalizowany content, wielokanałową komunikację i sprzedaż.
4. Brak skalowalności
Brak nowych funkcji, aktualizacji systemu czy przestoje w sprzedaży z powodu przeciążenia sklepu podczas dużych akcji promocyjnych to częste powody zmiany platformy e-commerce na rozwiązanie AtomStore.
Na naszej platformie sklepy internetowe nie muszą martwić się o przestój w peaku sprzedażowym. Zespół deweloperów nieustannie aktualizuje system, rozszerza go i dba o jego zabezpieczenia. Stale szukamy i dostosowujemy swoje rozwiązanie do warunków rynkowych. Dzięki temu nasi klienci nie martwią się śledzeniem aktualnych trendów i dopasowywaniem ich do swoich biznesów. Mając taką gwarancję od producenta i mogą skupić się na tworzeniu strategii przewagi rynkowej.
Poznaj powody migracji sklepu Cocolita.pl
5. Problemy z wydajnością systemu na dużych katalogach produktów
Bardzo duża liczba produktów czy SKU (ang. stock keeping unit) w katalogu to spore wyzwanie dla mniejszych platform e-commerce. Część z nich nie jest w stanie poradzić sobie z obróbką wielu danych jednocześnie, w tym zdjęć produktów czy załączników. Kolejny popularny problem to przerwy w funkcjonowaniu sklepu podczas dużych peaków sprzedażowych (np. Black Friday).
Często klienci chcą też otworzyć się na zupełnie nową kategorię produktową np. sklep obuwniczy planuje wejść w kategorię akcesoriów lub ubrań. Powiększanie bazy produktów drastycznie zwiększa obciążenie systemu, co wpływa na komfort pracy zespołu e-commerce oraz robienie zakupów przez klientów.
W AtomStore jesteśmy w stanie zwiększyć zasoby dla Twojego sklepu bez wyłączania go czy długich przepięć. Taką możliwość daje rozwiązanie chmurowe, na którym rozwijamy platformę. W przeciwieństwie do rozwiązań typu open-source, nie musisz martwić się również o zarządzanie serwerem. Nasze rozwiązanie po prostu wspiera szybko rosnące marki, zamiast im przeszkadzać.
6. Brak narzędzi do sprzedaży wielokanałowej
Współczesny konsument chce mieć dostęp zarówno do zakupów (oraz informacji) online, jaki i offline (ceny, stan dostępności, kontakt), odbioru i zwrotów w punktach stacjonarnych, ale również na marketplaces. AtomStore jest gotowy na takie wyzwania dzięki licznym integracjom z marketplaces oraz systemami zewnętrznymi, które pozwalają prowadzić sprzedaż nie tylko w swoim sklepie internetowym.
Oprócz omnichannel wielu sprzedawców szuka narzędzi do optymalnej wielokanałowej komunikacji ze swoimi klientami, która będzie obsługiwana w jednym panelu z zachowaniem historii klienta. Wśród narzędzi marketingowych znajdziesz możliwość segmentacji klientów (m.in. po ostatnio zamówionych produktach czy liczbie zamówień), tworzenie landing page, komunikację SMS oraz push, a także możliwość tworzenia scenariuszy marketing automation w sklepie.
Jeżeli Twój sklep internetowy dynamicznie się rozwija, rozwiązanie e-commerce enterprise pomoże w większym stopniu zoptymalizować Twoje działania i realizować strategiczne cele i wypracowywać większe zyski. Aby sprawdzić czy AtomStore spełnia oczekiwania, możesz skorzystać z 30-dniowego okresu testowego bez zobowiązań. Nie zwlekaj!
Autor: Tomasz Łysoń