Podsumowanie zmian w AtomStore w 2018
2018 rok był bardzo pracowitym w AtomStore. W ciągu 12 miesięcy wykonaliśmy bardzo wiele zmian i usprawnień w systemie oraz udostępniliśmy kilka istotnych nowych funkcji. System został mocno zoptymalizowany pod kątem pracy w chmurze, dostosowany do php7.2, poprawiliśmy także znacząco czas ładowania kluczowych stron systemowych na urządzeniach mobilnych.
Z istotnych modułów które dodaliśmy w zeszłym roku należy wymienić integrację z serwisem Ebay, zarządzanie Polityką Prywatności (dostosowanie do RODO), menu własne, webhooki oraz funkcje przydatne w B2B (generator XML-i dla kontrahentów oraz API do automatyzacji zamówień składanych przez klientów).
Poniżej prezentujemy przegląd najważniejszych funkcji i zmian które pojawiły się w minionym roku.
Styczeń
Zoptymalizowaliśmy w znaczący sposób działanie AtomStore na platformie Cloud Rozpoczęliśmy pracę nad dostosowaniem platformy do wymagań RODO oraz prace nad integracją z eBay.
W wersji B2B wprowadziliśmy możliwość tworzenia wyprzedaży na produkty z pominięciem minimum logistycznego.
W module SEO dodaliśmy możliwość blokowania aliasów (pomimo ogólnych ustawień co do aktualizacji aliasów takie adresy nie zostaną zmienione w wyniku np. zmiany nazwy).
W kuponach wprowadziliśmy możliwość tworzenia kodów na konkretne warianty a nie całe produkty.
Wprowadziliśmy powiadomienia o nowych etykietach, które wymagają tłumaczenia oraz opcję zbiorowego opisywania produktów.
Luty
Wzbogaciliśmy funkcje modułu Multistore między innymi o obsługę indywidualnych kategorii głównych per sklep czy wybór atrybutu z opisem produktu w danym sklepie.
W operacjach grupowych na liście subskrybentów dodaliśmy możliwość ręcznego przydzielania kuponów.
Wprowadziliśmy także udoskonalenia w UX panelu - między innymi ostrzeżenia o zamknięciu edytowanej karty czy o nadpisaniu zmian dodanych przez innego administratora.
W module B2B pojawiły się bardzo ważne funkcje związane z polityką cenową - indywidualne cenniki per klient oraz możliwość tworzenia cenników dla grup z uwzględnieniem rabatów na kategorię i producenta. W funkcji wysyłki maili systemowych dodaliśmy natomiast ograniczanie przypomnień dla statusów do wybranych grup klientów.
Marzec
Wraz z DotPay wprowadziliśmy ofertę obejmująca atrakcyjne prowizje dla klientów AtomStore.
Dodaliśmy możliwość grupowania form dostawy co znacząco ułatwia zarządzanie ustawieniami wysyłki.
Moduł CMS > Banery został wzbogacony o możliwość dodawania banerów w formie video oraz ustawienia czasu wyświetlania w sekundach.
W module Marketing automation dodaliśmy ustawienia dotyczące ilości produktów powiązanych wysyłanych w mailu automatycznym oraz dodatkowe ustawienia co do wysyłki produktów ponownie dostępnych w B2B. Natomiast w module newslettera pojawiła się opcja podświetlania składni HTML.
W marcu wprowadziliśmy także kolejny poprawki w panelu AtomStore, optymalizujące pracę systemu na serwerach CLOUD.
Kwiecień
Jedna z największch zmian w systemie dotyczyła dostosowania dostosowania platformy do wymogów RODO (szerzej zmiany zostały opisane w artykule https://www.atomstore.pl/zmiany-w-atomstore-w-zwiazku-z-rodo). Przygotowaliśmy między innymi moduł Prywatność, ustawienia dotyczące usuwania danych osobowych, obszerny mechanizm logowania dostępu do danych osobowych oraz funkcje dostępu i eksportu danych na życzenie użytkowników.
Dodaliśmy także mechanizm zarządzania i tworzenia dodatkowych menu kategorii - tzw. menu własne, które znacząco ułatwiają zarządzanie kategoryzacja produtków. Wiecej na ten temat znajduje się we wpisie na blogu https://www.atomstore.pl/menu-wlasne .
Dostosowaliśmy AtomStore do działania w PHP7.2, co znacząco przyspieszyło działanie niektórych funkcji i modułów.
Maj
Wprowadziliśmy mechanizm filtrowania zamówień w panelu po wadze przesyłki. Dodaliśmy funkcję umożliwiającą automatyczną aktualizację danych klienta po złożeniu zamówienia oraz opcję automatycznej zmiany statusów zamówień po wygenerowaniu listów przewozowych.
Do modułu Gratisów dodaliśmy możliwość przypisywania gratisów tylko do wybranych grup klientów.
W module B2B wprowadziliśmy funkcje ułatwiające zarządzanie koszykami podczas logowania się do systemu (łączenie koszyków lub zachowanie tylko aktualnej zawartości koszyka).
W panelu administracyjnym dodaliśmy pomoc kontekstową, którą można wyświetlać na wybranych ekranach w systemie.
Do modułu produktów powiązanych wprowadziliśmy opcję wykorzystania dynamicznej listy (https://www.atomstore.pl/dynamiczne-listy).
W B2B do konfiguracji klientów dodaliśmy opcję wykluczenia poszczególnych produktów (blokowania zakupu danego produktu).
W module importu produktów z XLS/CSV wprowadziliśmy kilka istotnych zmian - możliwość aktualizacji wartości atrybutów, zarządzania narzutem na produkty, usuwanie i zmianę kolejności zdjęć.
Czerwiec
Reklamacje doczekały się możliwości definiowania znaczników, które znacząco ułatwiają zarządzanie treściami powiadomień.
Poprawiliśmy wygląd maila z informacją o porzuconym koszyku, tak aby był dużo bardziej atrakcyjny dla klientów odwiedzających sklep.
W panelu klienta dodaliśmy zakładkę ‘moje kupony’, gdzie klient może uzyskać dostęp do wszystkich kodów rabatowych, które otrzymał.
Moduł synchronizacji rozbudowaliśmy o kolejne dane synchronizowane z panelem centralnym - pojawiła się np. możliwość aktualizacji stanów u dostawców (na dodatkowych magazynach).
W zestawach dodaliśmy opcje wyświetlania zestawu jako jedna pozycja w zamówieniu (do tej pory produkty były prezentowane zawsze niezależnie). Administrator może sam zdecydować o dogodnej dla niego formie prezentacji.
Wprowadziliśmy opcję edycji zamówień ze statusem WZ - po dodaniu produktu zostanie automatycznie wygenerowany dodatkowy dokument WZ.
Lipiec
Funkcje powiadomienia o produktach na wyczerpaniu rozszerzyliśmy o możliwość powiązania z dynamiczną listą - dzięki temu administrator może być powiadamiany o kończeniu się zapasów tylko produktów wybranego producenta czy z danej kategorii.
Na liście zamówień dodaliśmy opcję ręcznego usuwania rezerwacji dla danego zamówienia.
Dodaliśmy funkcję pozwalającą na tworzenie stron z opiniami o produktach dla wybranych kategorii w sklepie.
Wprowadziliśmy blokadę ceny produktu, która sprawia iż moduł polityki cenowej nie modyfikuje ceny danego produktu.
Do modułu zarządzania językami dodaliśmy opcję blokowania indeksowania w Google wskazanego języka. Ułatwia to administratorom przygotowywanie kolejnych wersji językowych sklepu.
Sierpień
Wprowadziliśmy kolejne funkcje, które ulepszają obsługę RODO w AtomStore - między innymi automatyczne usuwanie danych zaimportowanych z serwisów zewnętrznych (jak np. Kup na Ceneo, eBay czy Allegro) oraz logowanie informacji na temat danych osobowych w przypadku odzyskiwania koszyka klienta.
W module Reklamacje dodaliśmy funkcje równomiernego przypisywania reklamacji do administratorów sklepu.
Do modułów testów a/b wprowadziliśmy funkcję przeprowadzenia testu dotyczącego kolejności produktów, a także obsługę Google Optimize.
Znacząco zoptymalizowaliśmy wyświetlanie i edycje produktu w przypadku gdy produkt posiada kilka(dziesiąt) tysięcy wariantów.
Opracowaliśmy nowy moduł B2B - Eksport produktów do pliku XML - umożliwiający tworzenie indywidualnych plików XML dla klientów korzystających z systemu B2B.
W promocjach wiązanych dodaliśmy obsługę promocji -100% (n-ty produkt gratis).
W eksporcie produktów dodaliśmy możliwość rozbicia produktów z wariantami na oddzielne wiersze.
W ramach poprawek SEO dodaliśmy automatyczne przekierowania dla kategorii oraz kart produktu jeżeli na końcu linku niepotrzebnie pojawi się znak "/”.
W integracji z wFirma wprowadziliśmy obsługę zamówień dodanych ręcznie w panelu administracyjnym.
W edycji statusów dostępności umożliwiliśmy wybór czy produkty z tym statusem mogą być zamawiane poniżej zerowego stanu.
W module zarządzania brakującymi towarami dodaliśmy możliwość filtrowania po statusie zamówienia (np. oczekujące na płatność, do realizacji etc.).
W imporcie produktów z XLS dodaliśmy możliwość zarządzania indywidualnymi kosztami dostaw i form płatności.
Udostępniliśmy możliwość zapisywania filtrów w widoku Magazyn > Stany magazynowe, co znacząco ułatwia przeszukiwanie katalogu z perspektywy wielu magazynów.
W module B2B wprowadziliśmy obsługę indywidualnych minimów logistycznych dla poszczególnych wariantów produktu.
Wrzesień
Dodaliśmy moduł ‘Historia wysłanych maili’ umożliwiający przeglądanie korespondencji z klientem (dotyczy maili wysłanych z panelu AtomStore).
Wprowadziliśmy mechanizm Webhooków (https://www.atomstore.pl/webhooki-dostepne-w-atomstore), który umożliwia wysyłanie informacji o zdarzeniach w AtomStore do zewnętrznych systemów. Przepisaliśmy także wybrane funkcję modułu synchronizacji na mechanizm webhooków, dzięki czemu zwiększyła się ogólna wydajność tego modułu.
Rozpoczęliśmy testy beta modułu integracji z serwisem eBay (https://www.atomstore.pl/ebay-w-atomstore).
Październik
Rozbudowaliśmy integrację z systemem Edronę o synchronizację zapisu do newslettera w edycji konta klienta w sklepie.
Wprowadziliśmy istotne ułatwienie w pracy dla administratorów - przy próbie edycji aliasu danego obiektu (kategorii, produktu, producenta itd.), dodaliśmy informacje o tym jaki inny obiekt zajmuje dany alias.
W przypadku podziału zamówienia do którego wygenerowano wcześniej dokumenty PZ/WZ wprowadziliśmy automatyczne generowanie odpowiednich dokumentów magazynowych.
Wprowadziliśmy możliwość wysyłki załączników do wiadomości grupowych przesyłanych z widoku Lista klientów.
W module import produktów z XLS dodaliśmy opcję usunięcia tych wariantów produktu, których kody nie znalazły się w pliku importu.
W zestawach składających się z produktów wielowariantowych dodaliśmy możliwość wymuszania wyboru różnych wariantów. Wykonaliśmy także optymalizację funkcji wyliczającej statusy dostępności takich produktów.
W procesie zakupowym dodaliśmy indywidualny komunikat z podziękowaniem za rejestrację podczas składania zamówienia
Listopad
W module Importu z XLS wprowadziliśmy znaczące usprawnienia i optymalizację w przypadku importu produktów z wieloma tysiącami wariantów.
Do modułu wysyłki maile systemowych dodaliśmy możliwość warunkowania treści powiadomienia w zależności od źródła zamówienia (np. www, Allegro, eBay, itd.).
Dodaliśmy obsługę WebPush w integracji z SalesManago.
Poprawiliśmy UX modułu do łączenia produktów (tworzenia produktów wielowariantowych na bazie istniejących produktów).
Do modułu Gratisów dodaliśmy opcje indywidualnych gratisów dla poszczególnych wariantów (umożliwiono wybór wariantów gratisów oraz wariantów produktów, które mogą wywołać gratis).
Dodaliśmy funkcje Statystyk live - tj. szczegółowych informacji na temat produktów widocznych dla zalogowanych administratorów (https://www.atomstore.pl/statystyki-live-w-atomstore).
W module B2B wprowadziliśmy znaczące zmiany dotyczące cen minimalnych oraz uprawnień handlowców - dodaliśmy między innymi 3 poziomową strukturę zarządzania (dyrektorzy > kierownicy > handlowcy).
W module Polityka cenowa dodaliśmy funkcje umożliwiającą uwzględnianie cen zakupu u dostawców w przypadku gdy cena dla grupy klientów jest oparta o marżę z ceny zakupy.
W szablonie domyślnym dodaliśmy responsywne mapki ułatwiające wybór miejsca odbioru przesyłki https://www.atomstore.pl/mapka-punkty-odbioru-w-koszyku:
Grudzień
Do loga systemowego dodaliśmy informacje o edycji dostaw.
W module promocji wiązanych dodaliśmy obsługę kilku nowych scenariuszy związanych z tworzeniem promocji.
Widgety definiowane w module Marketing Automation otrzymały możliwość wskazania krajów, dla których widget ma być wyświetlany.
W integracji z Kup na Ceneo dodaliśmy możliwość wskazania dynamicznej listy produktów dostępnej w porównywarce.
W imporcie produktów z XLS wprowadziliśmy możliwość importu ceny do wielu cenników na raz oraz importowania wag własnych (priorytetu), które mogą służyć do zarządzania kolejnością produktów na listach.
Wprowadziliśmy integrację z płatnościami za pomocą Rat Alior Bank.
W module SEO w edycji metatagów indywidualnych dodaliśmy wybór czy uwzględniane mają być parametr GET dla tego tagu.
W module ofertowania wprowadziliśmy możliwość tworzenia ofert bazowych. Mogą one służyć w przyszłości do szybszego wyszukiwania i tworzenia ofert dla klientów.
Do integracji z E-nadawca dodaliśmy punkty odbioru w sklepach Żabka oraz Freshmarket.
W module Landing Pages wprowadziliśmy możliwość wgrywania produktów z plików xls.
W module B2B dodaliśmy możliwość tworzenia relacji klient - płatnik. Dzięki wyborowi płatnika, istnieje możliwość przypisania konta danej firmy do konta płatnika - czyli odwzorowania wielopoziomowej struktury drzewiastej po stronie klientów korzystających z B2B. Oprócz tego dodaliśmy możliwość wyeksportowania braków w podglądzie zamówienia w panelu klienta (w sytuacji gdy system ERP zredukował zamawiane ilości).
W panelu administracyjnym dodaliśmy automatyczne generowanie nazwy klienta. W przypadku braku podania nazwy podczas dodawania zamówienia przez panel administracyjny, system automatycznie uzupełni nazwę na podstawie danych adresowych.
Na liście produktów w panelu udostępniliśmy możliwość wyświetlania informacji o produktach powiązanych, na liście zamówień pojawiły się dodatkowe kolumny 'Wartość brutto PLN' oraz 'Wartość netto PLN’, natomiast na liście subskrybentów dodaliśmy kolumnę z datą zapisania do newslettera.
B2B - wprowadzono modyfikacje w systemie zgłoszeń, między innymi ograniczenie przypisania użytkowników do zgłoszeń tylko w ramach tej samej grupy (handlowcy i administratorzy), a także możliwość wskazania alternatywnej konfiguracji serwera SMTP dla obsługi zgłoszeń.
W module Kupony wprowadziliśmy możliwość wyliczania minimalnej wartości koszyka wyłącznie na podstawie produktów objętych kuponem.
W szablonie domyślnym pojawiła się nowa wersja mechanizmu podpowiedzi w wyszukiwarce: https://www.atomstore.pl/nowa-wyszukiwarka-w-atomstore
Przygotowaliśmy także nową wersje nawigacji i filtrowania w kategoriach, lepiej dostosowaną do potrzeb klientów mobilnych: https://www.atomstore.pl/nowy-mechanizm-filtrowania
Autor: Łukasz Plutecki