Poznaj trendy na 2025 rok w e-commerce Zapisz się na webinar

Blog

Platforma e-commerce AtomStore. Sprawdź 8 powodów, dlaczego warto ją wybrać dla sklepu internetowego

Platforma e-commerce AtomStore. Sprawdź 8 powodów, dlaczego warto ją wybrać dla sklepu internetowego

Wybór platformy e-commerce to kluczowa kwestia w strategii e-biznesu, która ma długofalowe skutki. Na rynku jest bardzo dużo rozwiązań dla sklepów internetowych - zarówno SaaS-owych, jak i open source. Dlatego wybór jest taki trudny. Dziś poznasz 8 powodów, dla których to AtomStore może okazać się najlepszą decyzją w Twoim przypadku.

 

AtomStore to platforma dostosowania pod potrzeby średnich i dużych sklepów internetowych. System pozwala elastycznie zarządzać e-sklepem, swobodnie skalować biznes, stworzyć piękny i funkcjonalny szablon graficzny i realizować ciekawe projekty e-commerce.

 

Z rozwiązania AtomStore skorzystały takie sklepy jak HalfPrice, iSpot, Cocolita, DeeZee, FemiStories, Grupa Alsen czy Nowa Farmacja, ale również dużo mniejszych firm m.in. marka kosmetyczna Phenome, Ogrodniczy.com, Made in Lab czy izielnik.pl.

Spójrz na funkcje systemu AtomStore oraz liczne integracje i zobacz, jak mogą wspomóc prowadzenie Twojego sklepu internetowego.

 

1. Wbudowane narzędzie automatyzacji marketingu, merchandisingu i zaawansowanych promocji

Jeżeli marzysz o platformie, do której nie musisz ciągle dorabiać lub dokupować kolejnych modułów, to AtomStore jest dla Ciebie. Znajdziesz tu wszystko, czego potrzebujesz, a nawet więcej. Co ważne, nasze narzędzia gromadzą first-party data, są zsynchronizowane z kontami klientów i ich historią oraz kompatybilne z całym środowiskiem. Nie potrzebujesz znać się na API, martwić się o RODO, ani logować się do innego panelu. Wszystko jest w jednym miejscu.

 

Poznaj nasz moduł Marketing Automation i Marketing Automation Extended. Już pierwszy (darmowy, wbudowany) pozwoli ci zautomatyzować kilkanaście scenariuszy aktywizacji klienta, w tym porzucony koszyk, powitać nowych subskrybentów, wysłać wiadomość po ostatniej wizycie lub zakupach, przypomnieć o oglądanych ostatnio produktach, zachęcić do kolejnych zakupów, produktów powiązanych lub rekomendowanych czy przypomnieć o cyklicznych zakupach. Dzięki takiemu rozwiązaniu możesz budować relacje z Twoimi klientami, zwiększyć ich lojalność i retencję.

 

Moduł Marketing Automation Extended pozwala rozszerzyć tę komunikację z klientami o wielokanałowość (omnichannel) za pośrednictwem SMS-ów i powiadomień push.

 

2. Integracje z zewnętrznymi narzędziami koniecznymi do zarządzania e-sklepem

 

Integracje AtomStore z ERP i programami fakturowo-księgowymi

System AtomStore to narzędzie, które daje szerokie możliwości integracji z bramkami płatności, kurierami, hurtowniami czy magazynami. Platforma e-commerce posiada gotowe integracje z systemami ERP m.in. z rodziny Comarch, wapro erp czy Subiekt. To nie koniec, ponieważ każdy sklep może połączyć się z dowolnym ERP-em np. Enova365 za pomocą REST API by AtomStore. Możesz również połączyć swój sklep z BaseLinkerem lub xSale. Dla aptek oferujemy integrację z Kamsoft.

 

AtomStore posiada integracje z dwoma popularnymi systemami księgowymi - inFakt oraz wFirma. Możesz też korzystać z wewnętrznego narzędzia do wystawiania faktur. Oczywiście, platforma posiada możliwość podłączenia drukarki fiskalnej. 

Integracje pozwalają na połączenie sklepu wygodą wymianę danych, w tym tworzenie oraz aktualizowania kartoteki, stanów magazynowych, a także zarządzania cenami sprzedaży.

Integracja AtomStore z hurtowniami i dostawcami

AtomStore oferuje również możliwość integracji z hurtowniami czy dostawcami w postaci gotowych łączników. To pozwala na szybkie uruchomienie m.in. dropshippingu na AtomStore. Nie jesteś jednak ograniczony do gotowych integracji. Możesz skorzystać z autorskiego Modułu Dostawcy i zintegrować się ze swoim dostawcą za pomocą XML lub CSV. Narzędzie umożliwia pełną automatyzację wymiany danych. Codziennie aktualizowany plik po stronie dostawcy, będzie również zmieniać lub dodawać informacje na stronie sklepu.

Integracje AtomStore z bramkami płatności i kurierami

AtomStore posiada również integracje z najważniejszymi polskimi i międzynarodowymi systemami płatności online, płatnościami odroczonymi oraz ratami online. Nie zapomnijmy o szeregu integracji AtomStore z kurierami i firmami typu fulfilment. Platforma AtomStore bardzo upraszcza ekspansję międzynarodową sklepom internetowym, więc nie możesz też zabraknąć wiodących światowych firm logistycznych czy brokerów.

 

 

ZOBACZ TAKŻE: Wszystko o BNPL w e-commerce, co potrzebujesz wiedzieć

3. CMS - zarządzanie sklepem może być twórcze!

Moduł CMS (Content Management System) w AtomStore to narzędzie, które wspomoże Twój zespół marketingowy w codziennej pracy. Dzięki niemu mogą w prosty sposób zarządzać contentem (banery, treści) na stronie głównej sklepu, stronie kategorii czy stronie producenta. W CMS znajdziesz również narzędzia do tworzenia aktualności, FAQ (odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania przez klientów), ankiety i formularze, a także narzędzie do tworzenia bloga. Moduł blog pozwoli ci wzmocnić pozycję w wyszukiwarkach oraz dotrzeć do nowych klientów.

 

To z czego często korzystają obecni klienci AtomStore to możliwość tworzenia konwertującej strony głównej z dynamicznym contentem oraz skutecznych landing page. Służy do tego proste i efektowne narzędzie landing page, z którego może korzystać każdy - bez znajomości kodowania i pomocy programisty. Chciałbyś, aby na stronie głównej klient widział ostatnio oglądane produkty? bestsellery? A może wybrane przez ciebie konkretne produkty? W AtomStore to żaden problem.

4. Multistore - nieograniczona liczba sklepów na jednej platformie

Model multistore pozwala na uruchomienie i zarządzania wieloma sklepami internetowymi z jednej platformy. Scenariuszy na zastosowanie multistore AtomStore jest naprawdę sporo. Możesz rozdzielić sprzedaż B2C od B2B. Wyodrębnić i oferować produkty premium pod inną nazwą (marką) niż pozostałe. Otworzyć sklep zagraniczny skierowany do klientów z konkretnego kraju. Uruchomić dwa sklepy pod różnymi brandami z tym samym asortymentem.

 

Multistore AtomStore pozwoli ci scentralizować bazę danych o swoich produktach na jednej platformie i na bieżąco wysyłać informacje o ich statusie do odpowiedniego sklepu. Zwłaszcza, gdy sprzedajesz ten sam produkt w wielu sklepach online - pozwoli to zaoszczędzić Twój czas i wysiłek włożony w aktualizację ceny czy stanu magazynowego lub dodanie nowego produktu.

 

Podobnie w przypadku centralizacji zarządzania zamówieniami. Efektywniej będzie gromadzić, weryfikować i wysyłać zamówienia z jednej platformy niż z kilku systemów.

5. Wbudowane wygodne zwroty zgodne z ideą paperless

Czy chcesz redukować koszty biznesu, a jednocześnie wpływać pozytywnie na klienta i środowisko? Zapoznaj się z pojęciem paperless! Używane było już w latach 50. poprzedniego wieku, ale oznacza wciąż to samo - biuro bez papieru, czyli lepszą organizację, mniej bałaganu i odpadów. Dotyczy się to m.in. zwrotów konsumenckich i generowanej wokół nich dokumentacji i formularzy. Czy tak musi być?

Nie z modułem RMA od AtomStore, który służy do wygodnej obsługi zwrotów - zarówno dla pracowników, jak i klientów. Pewnie zastanawiasz się jak działa? Po pierwsze, eliminuje drukowanie formularza zwrotu i etykiety zwrotnej i dodawanie ich do przesyłki. Zwrotu można dokonać dzięki prostemu formularzowi elektronicznym na stronie sklepu internetowego.

 

Moduł RMA jest zintegrowany z platformą AtomStore, bez problemu odnajduje klienta, jego zamówieniem oraz produkty. Klient może zwrócić całość zamówienia lub wybraną sztukę. System może anulować częściowo zamówienie i tym samym zarejestrować powrót, czyli zwiększenie się stanu magazynowego produktu. Zgłoszenie jest rejestrowane w systemie, co pozwala na komunikację z klientem w razie problemów (są też automatyczne komunikaty). W ramach zgłoszenia możesz zrobić automatyczny zwrot środków na konto klienta. A co z kurierem? Możesz wysłać etykietę albo wybrać rozwiązanie od InPost i wygenerować kod do paczkomatu.

 

Największą zaletą modułu RMA od AtomStore jest pełna integracja z kontem klienta, jego historią, zamówieniem oraz możliwość łatwej identyfikacji paczki w magazynie.

6. AtomStore Headless Front, czyli PWA w Twoim sklepie

Od 2020 roku w AtomStore jednym z naszych najważniejszych projektów jest stworzenie własnego szablonu Progressive Web Apps, który będzie w pełni kompatybilny z panelem sklepu oraz licznymi funkcjami platformy od strony back-endowej. PWA jest podejściem, które ma zapewnić spójność, a jednocześnie wypełnić lukę pomiędzy witryną a aplikacją mobilną i zastąpić je jednym skutecznym rozwiązaniem.

 

AtomStore Headless Front oferuje najlepszą wydajność, szybkie ładowanie i ciągłą interakcję z użytkownikiem, dzięki czemu korzystanie ze sklepu stanie się jeszcze łatwiejsze oraz przyjemniejsze. Jeżeli chcesz poznać bliżej technologię oraz zobaczyć, jak może działać i wyglądać Twój sklep na AtomStore w technologii PWA, zobacz webinar poświęcony tej tematyce.

 

7. Gotowa do aktywacji platforma e-commerce B2B

Oprócz funkcji dedykowanych sklepom internetowym B2C (detalicznym), w AtomStore znajdziesz gotowe narzędzia do sprzedaży hurtowej - e-commerce B2B. Zamiast męczyć handlowców lub oferować nieatrakcyjne doświadczenie zakupowe, wybierz nasze rozwiązanie. AtomStore e-commerce B2B pozwoli ci połączyć funkcje B2B z dbaniem o klienta znanym z B2C.

 

Po pierwsze, możesz połączyć już istniejący sklep detaliczny na AtomStore z sklepem skierowanym do klientów biznesowych. Po drugie, połączysz go ze swoim ERP. Po trzecie, będziesz miał dostęp do najbardziej popularnych funkcji B2B: subkont klientów, indywidualnych cenników i grup klientów, modułu ofertowania, zamówień w opakowaniach zbiorczych, wielu koszyków, ponawiania zamówienia czy wyszukiwania (szybkim!) po kodzie EAN.

 

Platforma e-commerce AtomStore B2B daje ci możliwość budowania marketingu wokół swojej sprzedaży. Kto powiedział, że nie możesz wysłać newsletterów do swoich klientów lub tworzyć dedykowanych landing page? Czy jest funkcja up- i cross-sellingu, kodów rabatowych, premiowania za większą liczbę zamówień? Oczywiście!

8. Aktualizacje oraz gwarancja wsparcia i opieki

W AtomStore stawiamy na ciągły rozwój, dlatego nieustannie tworzony nowe narzędzia, rozwijamy obecne funkcje i aktualizujemy platformę do nowych przepisów, ale i rzeczywistości biznesowej. Naprawiamy też bugi i realizujemy nowe pomysły klientów.

 

Aktualizacje systemu pojawiają się regularnie, a ich zakres i opis możesz sprawdzić zawsze w naszym changelogu. Oprócz tego klienci są prowadzeni przez zespół doświadczonych specjalistów na każdym etapie wdrożenia oraz późniejszego korzystania z platformy.

 

Wybierając AtomStore kupujesz oprogramowanie jako usługę (SaaS). Otrzymujesz gwarancję wysokiej jakości i dostępności usług (SLA na poziomie 99,9%) bez przestojów. Każdy sprzedawca ma dostęp do specjalistów z Biura Obsługi Klienta (oraz bazy wiedzy), którzy pomogą mu zarządzać sklepem na AtomStore. Jeżeli to za mało, możesz skorzystać z pomocy naszych certyfikowanych Partnerów w wdrożeniu i bieżącej obsłudze.

 

Aby sprawdzić czy AtomStore spełnia oczekiwania, możesz skorzystać z 30-dniowego okresu testowego bez zobowiązań. Nie zwlekaj!

 

 


Autor: Krystian Tomczyk, Tomasz Łysoń

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska