Integracja AtomStore z PayPo - płatnościami odroczonymi
Mamy dobrą wiadomość dla naszych obecnych (ale i przyszłych) Klientów. W sklepie internetowym możesz włączyć odroczone płatności dzięki usłudze PayPo. Na czym polegają i jak je aktywować? Czytaj dalej!
Płatności odroczone PayPo pozwalają klientowi zrobić zakupy już teraz, a zapłacić za nie w późniejszym terminie. Dla nowych klientów PayPo dostępna jest usługa “Zapłać za 30 dni”, która umożliwia dokonanie spłaty do 30 dni od złożenia zamówienia bez dodatkowych kosztów. Klient powracający, który spłacił chociaż jedną transakcję w całości, może z kolei opłacić zamówienie w ciągu 30 dni lub w ratach w ramach usługi “Zapłać w ratach”. Ta elastyczna metoda płatności przekłada się na szereg korzyści dla klienta, pozwalając mu zrobić zakupy w niezwykle wygodny sposób i bez angażowania środków własnych. Dzięki temu zapewnia wzrost sprzedaży w sklepie internetowym, przez co jest chętnie wdrażana przez podmioty działające w różnych branżach.
Jak działa PayPo od strony sklepu?
- Klient składa zamówienie w sklepie internetowym i wybiera PayPo jako metodę
płatności. - PayPo weryfikuje klienta i w przypadku pozytywnego wyniku opłaca w jego imieniu
transakcję w sklepie internetowym. - Po otrzymaniu płatności sprzedawca wysyła towar do klienta.
- Klient otrzymuje towar, sprawdza go, po czym spłaca do PayPo należność w
późniejszym terminie.
Co w przypadku zwrotu towaru? Na etapie zamówienia, po pozytywnej weryfikacji klienta, PayPo przelewa środki za zamówienie na konto sklepu. Potwierdzenie transakcji jest wysyłane od razu poprzez API do systemu AtomStore. W przypadku zwrotu sklep realizuje zwrot przez panel klienta w PayPo. PayPo dostępne jest dla transakcji, których wartość wynosi od 10 do 2000 zł, a wartość limitu zakupowego, z którego korzysta klient, osiąga maksymalnie 3000 zł.
Jakie są korzyści dla sklepu internetowego?
- Dla sklepów internetowych to wyższa konwersja. Konsumenci nie czekają z
zakupami i podejmują decyzję szybciej. - Rośnie też wartość koszyka – kupując z PayPo, klient może pozwolić sobie na
więcej, ponieważ nie zamraża swoich środków. - Zadowoleni z zakupów i odroczonych płatności klienci wracają.
- Idealne rozwiązanie dla sklepów online związanych z modą, obuwiem, sportem,
małym AGD/RTV czy wyposażeniem domów.
Jak włączyć płatności PayPo w swoim sklepie online na AtomStore?
- Podpisz umowę bezpośrednią z PayPo. Uwaga! Jeśli korzystasz już z bramki
płatności (np. Przelewy24, imoje, PayU), nie musisz podpisywać umowy. Możesz
włączyć PayPo przez jednego ze wskazanych operatorów. - Następnie w systemie AtomStore przejdź do zakładki Ustawienia → Konfiguracja
sklepu → Płatności online → PayPo. - Aktywuj usługę (Włącz), a następnie rozwiń ustawienia.
- Podaj ID sprzedawcy oraz unikalny klucz.
- Przypisz statusom wpłat i zamówień PayPo odpowiadające im w Twoim sklepie
statusy zamówień.
Nie zapomnij wyjaśnić klientom, na czym polega ta usługa.
Więcej informacji na temat tego, jak działa PayPo znajdziesz pod tym adresem: https://start.paypo.pl.
Źródło materiałów graficznych: paypo.pl, dotpay.pl.
Autor: Diana Drobniak