Dbamy o Twoich klientów. Zobacz nowe funkcje w panelu klienta
Panel klienta to w większości sklepów internetowych zaniedbana, przykurzona przestrzeń, do której klienci zaglądają rzadko. Nie dziwi nas to – w popularnych systemach e-commerce użytkownik nie otrzymuje żadnych funkcjonalności, które byłyby użyteczne. W AtomStore postanowiliśmy to zmienić.
Zdecydowana większość sklepów zachęca lub wymaga utworzenia konta klienta, aby dokonać zakupów. Klienci często rezygnują z takiej możliwości. Nie chcą otrzymywać SPAM-u czy dzielić się swoimi danymi osobistymi. Rzadko widzą też korzyści płynące z założenia takiego konta.
Panel klienta, który pomaga sprzedawać
W AtomStore postanowiliśmy wyjść naprzeciw potrzebom użytkowników i przebudować panel klienta, aby dawał on wartość dodatnią. Po zalogowaniu się do swojego konta, użytkownik może wykonać szereg działań, a także otrzymać wiele informacji o swoich preferencjach zakupowych. Po modernizacji panel klienta składa się z następujących elementów.
Zamówienia – miejsce, gdzie klient znajdzie wszystkie swoje dotychczasowe zamówienia. Z tego poziomu można też ponowić zamówienie, zgłosić reklamację, a także opłacić zamówienie. Klikając w lupę, użytkownik może podglądnąć szczegóły zamówienia.
Zamówione produkty – lista zamówionych dotyczas produktów. Dodatkowo, klient może wyszukać towar, używając wyszukiwarki lub zakresu dat.
Oglądane produkty – historia przeglądanych rzeczy produktów w sklepie internetowym. Jeżeli klient odwiedził daną kartę produku, zostaje to zapisane na jego koncie. Dzięki temu łatwo może wrócić do historii i dokonać wyboru zakupu. Oglądane produkty nie wyświetlają produktów dodanych do schowka/listy życzeń.
Adresy – zakładka umożliwiająca dodanie adresów dostawy lub danych do faktury.
Program lojalnościowy – o ile istnieje w Twoim sklepie program premiowania klientów za zakupy i inną aktywność, tutaj użytkownik może podejrzeć liczbę zebranych punktów.
Jak włączyć program lojalnościowy?
Kupony – miejsce, gdzie przypisywane są wszystkie kupony, które otrzymał użytkownik, np. poprzez wysyłkę newsletterem.
Opinie – zakładka, w której klient może podejrzeć dodane przez siebie opinie do produktów w sklepie.
Newsletter – ustawienia zapisu do newslettera. W każdej chwili klient może wypisać się z subskrypcji mailingów.
Ustawienia – w tym miejscu klient może podejrzeć odnotowaną przez sklep aktywność. Ma prawo do skasowania swoich danych osobowych. Wystarczy kliknąć „Skasuj dane osobowe”, a następnie potwierdzić to w wysłanym e-mailu.
Edycja konta – zakładka, w której klient może edytować podstawowe informacje jak adres e-mail lub hasło.
Nowe elementy panelu klienta dostępne są w najnowszym szablonie standardowym. Jako dobrą praktykę zobacz, jak nasz klient Księgarnia Inverso wykorzystuje możliwości panelu klienta do zachęcenia zarejestrowania konta w sklepie internetowym.
Autor: Diana Drobniak