Poznaj trendy na 2025 rok w e-commerce Zapisz się na webinar

Blog

Niestandardowe podejście do marketingu i promocji w systemie SaaS e-commerce

Niestandardowe podejście do marketingu i promocji w systemie SaaS e-commerce

Systemy SaaS zmieniły się na przestrzeni lat. Kiedyś uchodziły za bardziej zamknięte, dające mniej możliwości i elastyczności. Dziś są zupełnie inne i mają wiele opcji umożliwiających skuteczne działania marketingowe i promocyjne. A jakie powinny one być, aby przynosiły efekty?

 

Moc kampanii tematycznych

Według badań, kiedy kampanie są tematyczne — spotykają się z lepszym odbiorem, z większą otwieralnością czy z lepszą klikalnością, konwersją. I to jest świetny moment na to, żeby tego nowego klienta po pierwsze pozyskać, a po drugie zachęcić i przekonać do swojej marki. Warto tutaj sięgnąć po coś unikalnego, coś, co go zaangażuje. Producenci oprogramowania udostępniają takie funkcje. Jesteśmy w stanie również wprowadzić inne angażujące użytkowników nietuzinkowe akcje promocyjne, i po pierwsze zachęcić ich do tej wizyty, po drugie do zakupu, a po trzecie do powrotu i stałego kontaktu z naszą marką.

 

Jakie akcje przynoszą więc właściwy odzew, świetne zasięgi i dobre konwersje?

 

Jednym z takich pomysłów może być mikołajkowa zdrapka z nagrodami. W AtomStore do tego celu należy wykorzystać kupony rabatowe i dedykowany landing page w sklepie internetowym. Szablony AtomStore mają możliwość multiplikowania kart produktu, widoków kategorii, czy landing pages, co okazuje się często kluczowym elementem ułatwiającym dalsze prace.

 

  • Czy możemy mieć różne karty produktu pod różne produkty?
  • A różne widoki listingu kategorii pod różne kategorie?
  • A może customowe formatki landing page?

 

Możemy. Do tego wykorzystanie skryptu zdrapki, połączenie z kuponami rabatowymi, odpowiednie zaprogramowanie — i gotowe!

 

Odwoływanie się do świąt, wydarzeń sportowych, kulturalnych, bieżących działań pozwala klientowi poczuć, że sklep żyje i można się z nim identyfikować. Należy więc przygotować świąteczne wersje layoutów sklepów internetowych.

 

Inną propozycją są wyzwania. Klienci przez cały miesiąc mogą np. składać zamówienia, a następnie zależnie od ich wartości, dostawać punkty. Na dedykowanym całej akcji landing page osadza się wtedy ranking anonimowy, ale już samo to motywuje, żeby złożyć kolejne zamówienia na większą wartość. Dla tych najbardziej aktywnych w wyzwaniu klientów warto zaoferować dodatkowe paczki z produktami, dodatkowe rabaty podarunkowe itd. Taka akcja pozwala retencję klienta bardzo mocno podnieść do góry, podobnie zresztą wartość koszyka. Pomaga też pozyskać nowych klientów.

 

Ostatnim przykładem możliwym do zrealizowania na systemie AtomStore niech będzie kalendarz adwentowy na sklepie internetowym. Na czym polega? Codziennie możemy wejść na dedykowany landing page i albo sami odkryć, albo sklep za nas odkryje, kolejne okienko, pod którym będzie jakaś promocja na dany moment. Nie wymaga to umiejętności programowania. Wystarczy skonfigurować landing page, a grafikę z całym kalendarzem można wgrać i nawet codziennie podmieniać, odsłaniając kolejne okienka. Do tego skonfigurować odpowiednie akcje promocyjne — i gotowe!

 

Multi multi store

 

Bardzo ciekawym przykładem oryginalnego podejścia jest też niestandardowe wykorzystanie samego drzewa kategorii. I tym samym stworzenie takiego Multi Multi Store. Wówczas możemy w jednym panelu administracyjnym mieć i prowadzić kilka sklepów oraz zarządzać nimi. Czasem specyfika branży i biznesu wymusza zejście głębiej. Przykładem może być sytuacja, gdzie cały szablon został stworzony i skonfigurowany tak, że każda kategoria to osobny sklep internetowy. To są małe sklepy, które włączamy na krótkie akcje itd. Natomiast każdy z tych sklepów czy kategorii ma swój dedykowany design i wygląda zupełnie inaczej. Prowadzi do nich też osobna domena. Klient, który wchodzi na ten sklep, przemieszcza się pomiędzy kategoriami, ale ma wrażenie i doświadczenie, jakby był na różnych sklepach internetowych, które łączy fakt, że są zarządzane przez jeden podmiot.

 

Megahurtownia

 

Istnieje też sklep internetowy, który funkcjonuje jako hub dla wielu dostawców w branży odzieżowej. Jest zintegrowany z blisko 80 różnymi hurtowniami, na bieżąco w czasie rzeczywistym wymienia dane produktowe, ceny, stany magazynowe Można sobie wyobrazić skalę tych danych, jeśli niektóre hurtownie przysyłają kilkadziesiąt tysięcy kartotek produktowych. W takich sytuacjach AtomStore również sobie radzi i API jest jak najbardziej wydajne.

 

Wszystkie te przykłady pokazują, że system SaaS daje wiele możliwości i wystarczy kreatywne podejście i odpowiednia strategia, a pod kątem technicznym — prawie wszystko się da. AtomStore dąży do tego, żeby cechą wyróżniającą systemu była duża elastyczność i możliwość personalizacji. Warto więc sprawdzić to na demo za darmo tutaj

 


Autor: Gabriela Gil

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska