Poznaj trendy na 2025 rok w e-commerce Zapisz się na webinar

Blog

Pomysły na wykorzystanie daty urodzin klienta w sklepie internetowym

Pomysły na wykorzystanie daty urodzin klienta w sklepie internetowym

Urodziny kojarzą nam się z prezentami, które otrzymujemy od bliskich. Do ich grona może należeć także twoja marka. Wystarczy, że wyślesz klientowi urodzinowy e-mail z wyjątkowym upominkiem.

 

Prezent na urodziny budzi pozytywne emocje. Warto wykorzystać ten efekt do budowania lojalności w sklepie internetowym. To idealny moment, aby wysłać urodzinową wiadomość do klienta. 

 

Pomysł na prezent w sklepie online nie powinien nastręczać ci trudności. Możesz rozważyć dołączenie do treści wiadomości listę ostatnio przeglądanych produktów lub bestsellerów. Aby wysyłać wiadomości urodzinowe do swoich klientów potrzebujesz:

  • funkcji dodawania daty urodzin przy zapisie do newslettera lub w ustawieniach konta klienta,
  • zautomatyzowanej wysyłki kampanii newsletterowych z okazji urodzin.

 

Wszystkie te narzędzia znajdziesz w AtomStore.

 

Grafika z zapisem do bazy mailingowej sklepu Puma z opcją wpisania daty urodzin.

Formularz zapisu do newslettera oraz zbieranie informacji o dacie urodzin subskrybenta w sklepie Puma.com.

 

Jak wysłać newsletter urodzinowy z AtomStore?

Jeśli chcesz obdarować klienta drobnym upominkiem od swojej marki w dniu urodzin, wystarczy, że będziesz podążać za poniższą instrukcją.

Uwaga! Funkcja dostępna tylko w module Marketing Automation Extend.

 

1. Przejdź do zakładki Powiadomienia, przypomnienia (Marketing i promocje → Automation → Powiadomienia, przypomnienia).

 

2. Zdecyduj, czy chcesz wysyłać newslettera w dniu urodzin czy przed nimi, włączając jedną (lub obie) z następujących opcji:

  • Informacja na X dni przed urodzinami,
  • Informacja w dniu urodzin.

 

Panel sklepu.

 

3. Wybierz kanał komunikacji: e-mail, SMS lub web push.

 

4. Zdecyduj, czy ustawiasz capping czy nie. 

 

Capping to limit wysyłki powiadomień na unikalnego użytkownika. Ustawienie limitu pozwala uniknąć spamu z systemu. Długość cappingu ustaw zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Marketing → Newsletter → Capping (h). W tym przypadku możesz zaznaczyć „Nie”, aby mieć pewność, że inna kampania nie przeszkodzi w wysyłce specjalnej wiadomości do klienta. 

 

5. Ustaw temat i treść wiadomości. Postaw na kreatywny obrazek, koniecznie użyj możliwości dodania imienia do wiadomości dzięki znacznikowi #first_name#. Przygotuj krótkie życzenia oraz prezent (o pomysłach na prezenty przeczytasz niżej). 

 

Panel sklepu

 

6. Zapisz ustawienia.

 

Datę urodzin klient będzie mógł podać w momencie zapisu do newslettera. Uwaga! Wymagana modyfikacja w szablonie.

 

Złóż życzenia i podziękuj za obecność

Życzenia powinny być podstawą każdej wiadomości urodzinowej – to święto twojego klienta, podczas którego agresywny marketing będzie nietrafiony. Zamiast próby sprzedawania i reklamowania, wystarczy złożyć mu życzenia i podziękować za to, że po prostu jest.

 

Jeśli nie masz pomysłu, czego życzyć klientowi, zastanów się, jakie życzenia sam chętnie otrzymujesz i jakie będą spójne z twoją marką. Zadbaj też o wizualną część wiadomości.

Podaruj e-prezent

Pierwszym prezentem, który przychodzi nam na myśl w e-commerce’ie jest kupon rabatowy lub na darmową dostawę. Może być jednak znacznie bardziej kreatywny! Świetnym pomysłem będą:

  • darmowy dostęp do webinaru,
  • e-book,
  • poradnik,
  • bezpłatna subskrypcja w określonym czasie,
  • kurs online.

 

Pamiętaj, że w wyborze tematyki ogranicza cię jedynie twoja wyobraźnia (i to, czym zajmuje się twoja marka). Przykład? Jako księgarnia możesz przesłać klientom listę do wydrukowania, np. „50 książek, które trzeba przeczytać przed śmiercią”. W branży fashion sprawdzi się e-book z trendami na obecny sezon, w sklepach ogrodowych – poradnik hodowli roślin, a w sklepach spożywczych – przepis na urodzinowe ciasto.

 

Wiadomości urodzinowe mają 179% wyższy współczynnik klikalności niż standardowe e-maile. To sposób na zadbanie o lojalizację klientów. Do każdego z powyższych pomysłów zaoferuj rabat do wykorzystania w sklepie.

 

Warto jednak pamiętać, żeby to nie on dominował w przekazie, a był dodatkiem do głównej treści wiadomości. Klient powinien poczuć się doceniony i zaskoczony, że o nim pamiętasz. Urodziny nie są porą na agresywny marketing, ale czasem na budowanie pozytywnego wizerunki marki.


Autor: Agata Kempa

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska