Poznaj trendy na 2025 rok w e-commerce Zapisz się na webinar

Blog

03.04.2019
#HowTo

#HowTo: Jak budować bazę subskrybentów newslettera w AtomStore?

#HowTo: Jak budować bazę subskrybentów newslettera w AtomStore?

Nawet 1/5 transakcji w e-sklepie może pochodzić z newslettera - najtańszego i naturalnego źródła ruchu. Kanał komunikacji oparty o maile jest nie tylko skuteczny sprzedażowo, ale buduje również lojalność i umożliwia dotarcie do klientów mobilnych. Pierwszym wyzwaniem jest zgromadzenie odbiorców newslettera. W AtomStore bazę subskrybentów zbudujesz szybko. Do tego w jednym systemie, bez konieczności integracji z zewnętrznym dostawcą.

 

#HowTo to cykl, w którym w przystępny sposób pokazujemy, jak wykorzystać możliwości systemu AtomStore w prowadzeniu e-biznesu. W każdym wpisie znajdziesz instrukcję krok po kroku, dobre praktyk i i przykłady.

 

Social media, Facebook Ads czy Google Ads to świetne narzędzia do promocji Twojego sklepu. Teoretycznie mogłyby wystarczyć do budowania lojalności wśród Twoich Klientów. Jednak to docieranie na najbardziej osobiste urządzenia/narzędzia konsumenta przynosi największe zyski. Jest nim smartfon oraz e-mail. Jak pokazują statystki - powołajmy się tutaj na świetne opracowanie firmy Custora - e-mail wygenerował aż 20% wszystkich analizowanych zamówień w e-commerce.

 

 

Newslettery to skuteczny sposób informowania o nowościach, promocjach, a finalnie zachęcania do zakupów. W AtomStore znajdziesz rozbudowany system wysyłki mailingu z naprawdę fantastycznymi funkcjami m.in. personalizacją czy automatyzacją. Zanim jednak zaczniesz z niego korzystać, musisz zbudować bazę subskrybentów, do której będziesz kierował kampanie e-mail marketingowe. Opisane działania wykonujemy w panelu zarządzania sklepem.

 

 

Ustawienia początkowe dla modułu Newsletter

 

Pierwszy kontakt Twojego Klienta z newsletterem jest najważniejszy. Formularz zapisu (oraz maile powitalne) mają ogromne znaczenie w odbiorze całego procesu pozyskania e-maila oraz komunikacji marki. Dlatego poświęćmy trochę czasu na prawidłowe ustawienia modułu, które będą wygodne dla użytkownika.

 

Włącz moduł Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Marketing → Newsletter

 

Aby rozpocząć budowanie bazy odbiorców, włącz moduł Newsletter w panelu zarządzania w AtomStore. Wybierz funkcje, które będą dla Ciebie odpowiednie. Jeżeli chcesz wysyłać do Klientów maile zaczynające się od jego imienia, zaznacz opcję personalizacji.

 

Uwaga! Każda kampania mailignowa ma edytowalne godziny wysyłki, które można dowolnie modyfikować później. Ilość wysłanych wiadomości w pakiecie zależy od Twojego serwera SMTP i jego możliwości. Im większa baza mailingowa (kilka tysięcy adresów), tym bardziej warto skorzystać z dedykowanego serwera SMTP, który charakteryzuje się większą skutecznością wysyłki.

 

Jak budować bazę subskrybentów newslettera w AtomStore?

Ustaw szczegóły subskrypcji oraz rezygnacji Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Marketing → Newsletter

 

Ustawienia subskrypcji Twojego newslettera powinny być najwygodniejsze dla Twojego Klienta, czyli skracać ścieżkę zapisu oraz być transparentne. Pamiętaj o cappingu (ilości wyświetlania się pop-up użytkownikowi) oraz fakcie, że rezygnacja z subskrypcji oznacza usunięcie danych osobistych z bazy danych. Dla przypomnienia - AtomStore jest zgodny z RODO, a dane Klientów są bezpiecznie przechowywane.

 

Jak budować bazę subskrybentów newslettera w AtomStore?

 

Zarządzanie bazą subskrybentów Newsletter → Listy subskrybentów

 

Twoje kampanie mailingowe mogą być naprawdę wyjątkowe. Już na początku, szybko i bez żadnego wysiłku, wdrożysz segmentację odbiorców. Wystarczy prosty podział na zachowania zakupowe, zainteresowania lub inne cechy - w zależności, co sprzedajesz. Ustal Listy subskrybentów, czyli grupy odbiorców, do których będziesz wysyłał dedykowane newslettery. Możesz też zaimportować gotową listę adresów e-mail, jeżeli taką posiadasz.

 

Jak budować bazę subskrybentów newslettera w AtomStore?

Narzędzia do budowania bazy subskrybentów

Pop-up (moduł zapisu na newsletter) Pop-up (wyskakujące okienko) to najpopularniejsza forma prowadzenia zapisów do newsletterów. W AtomStore jesteś w stanie uruchomić taki formularz w kilka chwil. Wystarczy, że określisz sześć parametrów ważnych z poziomu User Experience i możesz rozpocząć zbieranie leadów. Przejdź do zakładki Marketing i promocje → Automation → Widgety.

 

Nie zapomnij dodać odnośnika do Polityki prywatności, zgodnie z którą będziesz przetwarzał jego dane osobowe.

 

Jak budować bazę subskrybentów newslettera w AtomStore?

 

 

Jak włączyć program lojalnościowy w AtomStore?

 

 

 


Autor: Diana Drobniak

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska