Poznaj trendy na 2025 rok w e-commerce Zapisz się na webinar

Blog

20.08.2020
E-commerce Growth

Made in Lab: nowy sklep online - wywiad z Martą Bulbą, brand managerem

Made in Lab: nowy sklep online - wywiad z Martą Bulbą, brand managerem

Jak mówi Marta Bulba, brand manager w Labperfumes.pl: „Made in Lab jest dla osób sprytnych i oszczędnych, kupujących zdroworozsądkowo”. Zgodnie ze swoją filozofią, właściciele marki Made in Lab pokazali, jak z gotowego szablonu sklepu internetowego na AtomStore wyciska się unikalny design. Efekt wygląda świetnie!

 

Pani Marto, sklep internetowy Made In Lab (madeinlab.pl) rozpoczął swoją działalność niedawno. Jaki był powód wystartowania ze sprzedażą w Internecie? Gdzie wcześniej sprzedawaliście swoje produkty?

 

Marta Bulba, brand manager w Made in Lab: Made in Lab jest młodą marką, z którą rozpoczęliśmy od dystrybucji w kanale tradycyjnym, kanale nowoczesnym i sprzedażą poprzez naszych partnerów, w tym przez drogerie online. Zainteresowanie rynku pokazało nam dość szybko, że jest to trafny koncept na markę i po kilku miesiącach od startu sprzedaży ruszyliśmy z pracami nad sklepem internetowym.

 

Dla kogo są produkty Made In Lab i jakie wartości stoją za marką?

 

Postawiliśmy na to, co jest najważniejsze w perfumach – czyli zapach. Odejmowaliśmy po kolei wszystkie standardowe elementy funkcjonowania w biznesie perfumiarskim: fikuśne butelki, dziwne nazwy, reklamy z celebrytami, które obiecują idealistyczną wizję życia, dystrybucję w dużych sieciach perfumerii – zostawiliśmy w buteleczkach te zapachy, które klienci kochają najbardziej. Dzięki temu nasze perfumy są nawet 10 razy tańsze niż markowe zapachy sprzedawane w drogeriach, a nie ustępują im ani jakością, ani trwałością zapachu.

 

Zatem Made in Lab jest dla osób sprytnych i oszczędnych, kupujących zdroworozsądkowo. Jesteśmy dla tych, którzy nie chcą przepłacać tylko po to, by dostać markowe opakowanie, którego nikt poza nimi nie będzie oglądał. Wybór naszych perfum jest też doskonały dla tych, którzy chcą czasem eksperymentować z zapachem i mieć na swojej półce więcej niż jeden flakon, nie wydając na kolekcję perfum dużych sum pieniędzy.

 

Cały projekt wdrożenia szaty graficznej oraz dedykowanych funkcji, jak moduł opinii wyświetlany na stronie głównej, udało się zamknąć w dwa miesiące. Pobierz naszego e-booka o migracji danych sklepów internetowych i dowiedz się, o czym należy pamiętać, by wdrożenie przebiegało sprawnie i bez ryzyka.

 

Pobierz e-booka

 

 

Wybór platformy e-commerce na pewno nie był łatwą sprawą. Co braliście pod uwagę i jakie funkcje były dla was najważniejsze z punktu widzenia sprzedaży perfum?

 

Mamy doświadczenie ze sprzedażą online w innym projekcie, który stoi na innej platformie. Wiedzieliśmy zatem, co nam się nie podoba i czego nie szukamy. ;) Zależało nam na możliwości dopasowania szablonu pod naszą markę, ale także opcji samodzielnego wprowadzania nowych podstron czy zmian na stronie bez konieczności każdorazowego czekania na wsparcie supportu. Bardzo ważnym kryterium była także przyjazność platformy pod kątem SEO. Istotne były też szerokie możliwości marketingowe platformy, opcje ustawiania promocji, kodów, automatyzacji – to ważne, by móc ustawiać to samodzielnie i nie musieć czekać na akcept supportu.

 

Skorzystali Państwo z wdrożenia na platformę AtomStore. Czy przebiegało ono zgodnie z planem?

 

Wdrożenie i współpraca z AtomStore przebiegała bez większych problemów. Jednak nie przewidzieliśmy tego, że nasz plan się rozciągnie – po prostu postawienie dobrego, atrakcyjnego wizualnie i bogatego w treści sklepu zajmuje trochę czasu. Cieszę się, że pod względem wizualnym udało się aż tyle wycisnąć z szablonu – sklep oddaje unikalny charakter marki i nie wygląda jak coś zbudowanego na „gotowcu”.

 

Najważniejsze cechy oprogramowania SaaS z Państwa perspektywy to?

 

Intuicyjność, aktualizacje i stabilność platformy, szeroka możliwość konfiguracji, szybki i pomocny support. I to wszystko znaleźliśmy w AtomStore!

 

Jakiej porady udzieliliby Państwo osobie, która chce przenieść swój biznes z offline do online i otworzyć swój własny sklep internetowy?

 

Nie czekać, przygotować strategię sprzedaży online, zebrać dobry team wdrożeniowy, wybrać gotową, intuicyjną platformę, dać sobie czas na przygotowanie contentu na stronę i zaplanować atrakcyjne promocje i akcje komunikacyjne na start sklepu, żeby od samego początku cieszyć się w nim fajną sprzedażą. :)

 

Przeczytaj case study

 

 

„Więcej zapachu, mniej marketingu. Żegnajcie fikuśne butelki, nazwy, etykiety i wysokie ceny!”  – tym kierowali się założyciele marki Made in Lab i okazało się to strzałem w dziesiatkę.
 

Sprawdź pakiet START

 


Autor: Diana Drobniak

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska