Poznaj trendy na 2025 rok w e-commerce Zapisz się na webinar

Blog

15.03.2019
#HowTo

#HowTo: Jak stworzyć program lojalnościowy w AtomStore?

#HowTo: Jak stworzyć program lojalnościowy w AtomStore?

Program lojalnościowy w AtomStore możesz uruchomić w zaledwie kilku krokach. W systemie do dyspozycji są już gotowe scenariusze programów budujących lojalność. Jednym z nich jest gamifikacja oparta o system punktowy, gdzie Klient zostaje nagrodzony stałym rabatem po uzyskaniu wymaganego progu punktowego. Kompletując ich coraz więcej, uzyskuje dostęp do atrakcyjniejszych rabatów lub korzyści.

 

#HowTo to cykl, w którym w przystępny sposób pokazujemy, jak wykorzystać możliwości systemu AtomStore w prowadzeniu e-biznesu. W każdym wpisie znajdziesz instrukcję krok po kroku, dobre praktyk i i przykłady.

 

Moduł Programu lojalnościowego w AtomStore umożliwia przyznawanie punktów za trzy rodzaje działania:

  • za konkretne zakupione produkty,
  • za każde wydane 10 złotych na zakupy,
  • za wybrane akcje.

 

Dlaczego warto mieć program lojalnościowy w e-commerce?

Pozyskanie nowego klienta jest 6-7x droższe niż utrzymanie obecnego. Aż 83% konsumentów zgadza się, że program lojalnościowy sprawia, że chętniej zrobią ponowne zakupy w tym sklepie. Budując z nim wartościową relację, w której każdy wygrywa, przywiązujesz ich do siebie.

 

Jednym z proponowanych scenariuszy jest system punktowy. Na podstawie ilości uzyskanych punktów możesz przypisywać Klientów do grup, które otrzymają stały rabat na wszystkie kolejne zakupy. Dziś pokażemy Ci, jak ustawić taki Program lojalnościowy w AtomStore. Opisane działania wykonujemy w panelu zarządzania sklepem - poproś o dostęp do demo. 

 

1. Uruchomienie programu lojalnościowego

1. W celu aktywacji modułu należy go włączyć w Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Marketing → Program lojalnościowy

 

Po rozwinięciu listy, możesz swobodnie zdefiniować zasady Programu. Ważne kwestie, jak promocje, wyprzedaże czy zwracanie punktów za anulowane zamówienia ustalasz w jednym miejscu. Prawidłowo zaznaczone opcje możesz zobaczyć na podglądzie:

 

 

2. Ustal Program lojalnościowy → Przyznawanie punktów

 

W tej sekcji wskazujesz ilość punktów przyznawanych za poszczególne akcje, jakie mogą dokonać Twoi Klienci w ramach sklepu. Pierwsza wartość odnosi się do przyznawania punktów za każde wydane 10 zł (10 jednostek waluty domyślnej).


Przykład:
Za każde wydane 10 zł (jednostek) Klient otrzymuje 5 pkt. w programie lojalnościowym. Za zakupy na kwotę 89 zł otrzyma więc 89 zł/10 jed. = 8,9 x 5 pkt. = 44 pkt. w programie lojalnościowym.

 

 

Możesz ustalić też dodatkowe punkty np. za rejestrację do systemu, newslettera (jeżeli posiadasz) czy opinię na temat produktu.

 

3. Ustal Program lojalnościowy → Wykorzystanie punktów

 

W tej sekcji ustalasz kiedy i jak następuje wymiana punktów na nagrody w ramach Programu. Aby przypisywać ich do grup wystarczy zaznaczyć jedną opcję:

 

 

2. Określenie warunków programu lojalnościowego

W AtomStore możliwości nagradzania, czyli wykorzystania punktów przez klientów jest naprawdę wiele. Możesz automatycznie przyznawać kupony np. na darmową dostawę lub rabaty czy stworzyć listę produktów, które można kupić w zamian za punkty. Bardzo popularnym rozwiązaniem jest automatyczne przydzielanie klientów do grup rabatowy, które przedstawiamy poniżej.

 

1. Stworzenie Grupy Klientów: Sprzedaż → Grupy i ustalenie progów punktowych

 

Pierwszą czynnością jest ustalenie Grup Klientów, do których system będzie dodawać osoby osiągające z góry ustalony próg punktowy. Klikając “Dodaj grupę” możesz zdefiniować jej nazwę, minimalną liczbę punktów oraz wysokość stałego rabatu.

 

 

Należy wziąć pod uwagę, że system przypisuje klientów tylko do wyższej grupy, niż są obecnie. Nigdy do niższej. Dlatego prawidłowo uporządkowane grupy to:

 

Premium (> 2000 pkt.)

Gold (200 - 1999 pkt.)

Silver (101-199 pkt.)

Normal (< 100 pkt.)

 

Zmian dokonujemy za pomocą strzałek.

 

Uwaga! Jeżeli w swoim sklepie masz tzw. czarną listę klientów, w rubryce Wymagana ilość punktów pozostaw pole PUSTE (nie wpisuj liczby zero), aby klienci nie trafili na nią automatycznie. Pozycja czarnej listy na liście grupa klientów nie wpływa na jej działanie - może więc być zarówno na górze, jak i na dole. Aby dodać czarną listę klientów, w zakładce Czarna lista zaznacz TAK, a następnie wybierz czy i z jakich funkcji sklepu nie mogą korzystać osoby znajdujące się na niej. Klientów na czarną listę dodaje ręcznie administraotr sklepu.

  

2. Przeliczanie punktów w ramach innej waluty wykonasz w Marketing → Automation → Program lojalnościowy

 

Dodatkową funkcją jest możliwość przeliczania punktów dla różnych walut. Wystarczy wprowadzić odpowiednią liczbę punktów za 10 jednostek w innej walucie.

 

 

3. Wysyłanie automatycznych informacji o dołączeniu do Grupy Klientów Marketing → Automation → Program lojalnościowy

 

W części Automatyczne przypisanie do określonej przez administratora grupy klientów, zaznacz “TAK”. Pojawiają się wszystkie utworzone Grupy.

 

 

Poniżej znajdziesz pole do edycji wiadomości systemowych, jakie otrzymuje Klient, gdy przekroczy dany próg punktowy. Dodając znacznik #nazwa_grupy# system automatycznie przypisze nazwę grupy Klienta, która odpowiada ilości jego punktów. Każda kolejna zmiana statusu przez Klienta zostanie odnotowana przez system z automatu.

 

Statystyki dotyczące Programu lojalnościowego znajdziesz w panelu Marketing → Automation → Program lojalnościowy.

 

PROTIP: Postaw na proste zasady i przyjazny komunikat. Przede wszystkim spersonalizuj wiadomość używając znacznika #first_name#. Pogratuluj mu dołączenia do grupy oraz poinformuj jakie korzyści wiążą się z tym faktem. Koniecznie zachęć go do dalszego zbierania punktów oraz odeślij na landing page o Twoim programie lojalnościowym. Dedykowaną stronę stworzysz w ramach AtomStore.

 

 

Jak komunikować prawidłowo program lojalnościowy oparty na gamyfikacji? Przede wszystkim eksponować. Postaw na banery lub pop-upy, komunikuj zalety dołączenia do Programu np. przy rejestracji lub zamówieniu. Zarówno warstwa tekstowa (język korzyści), jak i wizualna odgrywa istotną rolę. Ku inspiracji polecamy podglądnięcie, jak najlepsi realizują programy lojalnościowe oparty o system poziomów:

 

 

Tworząc program lojalnościowy nie zapomnij o kwestiach formalnych, jak regulamin, który określi warunki przystąpienia do programu, korzyści i zasady. Pamiętaj, aby o każdej zmianie zapisów regulaminu informować swoich odbiorców z wyprzedzeniem.

 


Autor: Diana Drobniak

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska