Integracja platformy AtomStore z InPost Pay
Usługa InPost Pay to nowy sposób na szybkie i wygodne zakupy online. Właśnie wchodzi na rynek i warto się z nią zapoznać jak najszybciej. AtomStore to pierwsza platforma SaaS gotowa na jej uruchomienie. Co wyróżnia InPost Pay? To kompletne rozwiązanie technologiczne, oferujące płatność i dostawę w jednym przycisku. Dzięki temu jako sprzedawca zyskujesz wzrost konwersji, a jako kupujący wygodnie finalizujesz zakupy bez konieczności wypełniania formularzy i podawania swoich danych, bo te aplikacja zapamiętuje. Co jeszcze możesz zyskać i w jaki sposób wygląda integracja z usługą w AtomStore? Przeczytaj i dowiedz się więcej.
Zysk dla sklepu
Według badań Baymard Institute z 2022 roku ponad 60% klientów porzuca e-koszyk. Z InPost Pay rejestrują się raz i kupują w wielu sklepach bez logowania, co zwiększa konwersję. Jeśli natomiast klient porzuca koszyk, wówczas aplikacja skutecznie mu o tym przypomina. Co więcej, krótka ścieżka zakupowa sprawia, że zakupy robi się częściej, gdyż zabierają minimum czasu i formalności.
Aplikacja InPost Mobile to już ponad 11 mln zadowolonych użytkowników. Jest jedną z najlepszych w Polsce, z oceną 5,0! Według badań Edisondy, aż 70% klientów deklaruje, że chętnie wybierze sklep z opcją InPost Pay. To oznacza, że Twój handel online otrzyma nowych odbiorców, a tym samym zwiększysz swoje przychody. Dodatkowo, dzięki dostępności nowej innowacyjnej usługi Twój biznes zyska w oczach kupujących jako firma nowoczesna i rozwojowa.
Zysk dla klienta
InPost Pay odpowiada na potrzeby kupującego, czyli minimum formalności przy szybkich i intuicyjnych zakupach. Cały proces jest bardzo wygodny i intuicyjny. Klient może przeglądać produkty w sklepie, a następnie dodawać do koszyka i finalizować transakcję w aplikacji. To takie proste! Co jeszcze wyróżnia InPostPay dla klientów?
- Brak zbędnych formularzy - nie musisz zakładać konta w każdym sklepie, żeby coś kupić, z InPost Pay robisz to tylko raz.
- Wygodne płatności BLIKIEM, kartą, Apple Pay czy Google Pay, a wkrótce także odroczoną płatnością.
- Zakupy z ulubioną dostawą InPost - wybierasz preferowany sposób dostawy z InPost - kurier lub Paczkomat, podajesz adres, a aplikacja pamięta Twój wybór przy następnych zakupach.
- Bezpieczeństwo - Twoje dane są chronione zgodnie z najbardziej restrykcyjnymi standardami przechowywania i szyfrowania informacji, cała komunikacja, pomiędzy sklepem internetowym, a firmą InPost, w zakresie wymiany informacji o koszyku i zamówieniu jest zabezpieczona w oparciu o OAUTH2.
- Twoje zamówienia z różnych sklepów w jednym miejscu - w aplikacji InPost Mobile zobaczysz: koszyki z różnych sklepów, płatności, zmianę statusu zamówień, dostawy i powiadomienia.
Konfiguracja InPost Pay w AtomStore
Klient końcowy musi mieć aplikację InPost Mobile
1. Do działania usługi konieczne jest uruchomienie przez klienta końcowego usługi InPost Pay w aplikacji InPost Mobile.
2. Koszyk w aplikacji można stworzyć wybierając jeden z dwóch możliwych sposobów:
- Z poziomu karty produktu poprzez naciśnięcie przycisku Utwórz koszyk z InPost Pay;
- Po dodaniu produktu do koszyka w koszyku klikając przycisk Kup z InPost Pay.
Wybór dowolnej formy spowoduje utworzenie koszyka bezpośrednio w mobilnej aplikacji InPost. W każdej chwili klient może wrócić do koszyka, edytować go oraz mieć koszyki z różnych sklepów w jednym miejscu. Procesy koszykowe są dostępne w aplikacji InPost.
3. Na dwa sposoby można również połączyć swoje zakupy z aplikacją:
- Za pomocą numeru telefonu;
- Przy użyciu kodu QR.
UWAGA! Jeżeli raz utworzony zostanie koszyk w określonej przeglądarce, aplikacja zapamięta ten wybór i przy kolejnych zakupach w przyszłości koszyk klienta zostanie utworzony bez konieczności parowania numerem telefonu bądź kodem QR, natomiast użytkownik będzie musiał wybrać opcję Utwórz koszyk z InPost Pay.
4. InPost Pay oferuje w aplikacji dwie formy dostawy:
- Paczkomat Paczkopunkt;
- Kurier Inpost.
Sklep internetowy musi skonfigurować InPost Pay w systemie AtomStore
Obie te formy dostawy muszą zostać zmapowane w panelu AtomStore w poniższy sposób:
5. Wszelkie ustawienia pozostałe dotyczące modułu znaleźć można w zakładce Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Płatności online > InPost Pay.
Dane dostępowe takie jak:
- Client ID;
- Secret;
- Pos ID;
Przekazywane są bezpośrednio przez InPost.
6. Z kolei ustawienia:
- Forma płatności 'Za pobraniem’;
- Powiązana forma płatności.
Oznaczają mapowanie formy dostawy. Takie formy przekazywane będą do panelu AtomStore.
7. W Ustawieniu Dostępne kanały płatności należy zaznaczyć, jakie kanały udostępniamy w apce i które mają się przenosić. Przykładowo, jeżeli klient zapłaci kartą – w panelu AtomStore pojawi się taka informacja.
8. W Ustawieniu Wygląd przycisku oraz Tryb wyświetlania przycisku można zmieniać formę wyglądu przycisku.
9. W ustawieniu Czas ważności koszyka (w dniach) określany jest czas przechowywania koszyka przez aplikację.
10. W Ustawieniu Atrybut z kodem EAN można wskazać inne, niż kod produktu miejsce.
11. W ustawieniach:
- Status zamówienia opłaconego;
- Status zamówienia odrzuconego;
- Status zamówienia 'Za pobraniem’
Można ustawić mapowania statusów, czyli przykładowo jeśli klient zapłaci w aplikacji to w panelu AtomStore zmieni się status na zamówienie opłacone.
12. Dodatkowo do aplikacji przesyłane są też zgody systemowe z CMS > Zgody lub jeżeli zgody są wyłączone to przesyłana jest konieczność akceptacji regulaminu.
13. W aplikacji klient może też używać kodów marketingowych, które są wygenerowane w AtomStore. Można je dodawać albo w koszyku po stronie AtomStore albo już bezpośrednio w aplikacji.
Autor: Gabriela Gil