Integracja AtomStore z InPost Szybkie Zwroty paczkomatem
Od teraz możesz włączyć w swoim sklepie internetowym na AtomStore wygodne zwroty zamówień za pośrednictwem paczkomatów. Zobacz, jak działa ta integracja InPost Szybkie Zwroty, jak aktywować ją w panelu platformy.
InPost Szybkie Zwroty to nowa funkcja, która umożliwia łatwe i wygodne zwroty z użyciem paczkomatów w sklepie na platformie AtomStore. To usługa InPostu, dzięki której zwrócisz zakupiony towar do sklepu przy wykorzystaniu jednego z ponad 16 000 paczkomatów zlokalizowanych w całej Polsce. Pozwala na oszczędność czasu oraz pieniędzy, a także odesłanie paczki w dowolnym momencie z niemal każdego miejsca w naszym kraju. Dla klientów strategia zwrotów z sklepie internetowym to obecnie jeden z ważniejszych elementów przy podejmowaniu decyzji o zakupie i wyborze sprzedającego. Warto się więc odpowiednio przygotować.
Przy dynamicznym wzroście zakupów online już 40% kupujących oczekuje wygodnej opcji zwrotu towaru, a aż 64% najchętniej robiłaby to za pośrednictwem Paczkomatów InPost. To potwierdza, że łatwe zwroty towarów kupionych on-line to jeden z najbardziej motywujących czynników do zakupów – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.
Jakie korzyści odniesie Twój sklep z wykorzystania przesyłek zwrotnych z Szybkie Zwroty InPost?
- Oszczędność czasu przeznaczanego na procedury związane ze zwrotami, bardzo szybki i łatwy proces.
- Brak konieczności drukowania formularzy zwrotu, etykiet i innych dokumentów - klient otrzymuje kod, który następnie podaje w paczkomacie.
- Zadowolenie Twoich klientów związane z ofertą dostosowaną do ich preferencji m.in. stała dostępność usługi 24/7.
- Proces zwrotów ograniczony do minimum dzięki automatyzacji.
- Koszty zredukowane do minimum dzięki standaryzacji procesu.
- Łatwa do wykonania konfiguracja po stronie panelu umożliwiająca korzystanie z szybkich zwrotów InPost.
- Możliwość bezpośredniego generowania kodu do paczkomatu z swojej witryny e-commerce z wykorzystaniem systemu RMA od AtomStore
Jak stworzyć konto partnera po stronie InPost?
Przejdź do strony https://szybkiezwroty.pl/pl i kliknij Zostań partnerem. Wypełnij formularz rejestracyjny wraz ze zgodami. Po uzupełnieniu danych kliknij przycisk Zostań partnerem i gotowe.
Jak działają Szybkie Zworty w praktyce?
Proces zwrotu przesyłki z usługą Szybkie Zwroty jest bardzo prosty i może zostać wdrożony na dwa różne sposoby:
- na stronie SzybkieZwroty.pl - w wyszukiwarce klient znajduje sklep, a następnie wskazuje gabaryt paczki oraz wypełnia podstawowy formularz zwrotu z numerem zamówienia ze sklepu internetowego. Klient otrzymuje wiadomość SMS/e-mail z kodem zwrotu oraz terminem ważności. Informacje o zgłoszeniach nie trafiają do panelu sklepu.
- w Twoim sklepie internetowym poprzez formularz zwrotu - aktywując system RMA od AtomStore możesz włączyć elektroniczne zwroty, które są zintegrowane m.in. z usługą InPost. Klient wypełnia prosty formularz zwrotu lub reklamacji, a po następnie po jego zatwierdzeniu otrzymuje SMS-a z kodem zwrotu oraz terminem ważności. Wszystkie informacje na temat zgłoszenia są rejestrowane i obsługiwane w systemie AtomStore.
Konfiguracja InPost Szybkie Zwroty w panelu AtomStore
Ważne! Aby móc obsługiwać zgłoszenia zwrotów i reklamacji w sklepie internetowym, konieczna jest aktywacja systemu RMA od AtomStore. Dowiedz się więcej na temat podstawowych możliwości i ustawień modułu RMA lub sprawdź cennik dla sklepów B2C oraz platform sprzedażowych B2B.
1. Przejdź do Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Kurierzy → InPost Szybkie Zwroty. Kliknij “Dostępny”, a następnie ”Włącz”. Jeżeli nie widzisz integracji, skontaktuj się z naszym BOK w celu jej aktywacji.
2. Skonfiguruj ustawienia takie jak:
- Tryb testowy - ustawienie powoduje, że możesz testować moduł poprzez dokonywanie płatności bez konsekwencji, ponieważ nie będą one w rzeczywistości nigdzie rozliczane. Jeżeli klikniesz opcję “Nie” wszystkie operacje będą mieć miejsce w rzeczywistości;
- Login - otrzymany od InPost;
- Hasło - otrzymany od InPost;
- Domyślny gabaryt - jaki gabaryt paczki ma być ustawiony jako domyślny dla Twoich zwrotów;
- Statusy reklamacji umożliwiające zwrot - określenie, po nadaniu jakiego statusu klient będzie mógł dokonać zwrotu, czyli otrzymać kod zwrotu do paczkomatu. Ma to zastosowanie m.in. w przypadku reklamacji, która dopiero po rozpatrzeniu zostaje uznana i klient otrzymuje kod do paczkomatu. W przypadku zwrotu możesz przypisać tu ten sam status co w Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Moduł B2B → Reklamacje → Statusy reklamacji.
Statusy reklamacji pozwalają opisywać etap procesowania każdego zgłoszenia (zwrot, reklamacja czy wymiana). Pozwalają zautomatyzować cały proces obsługi m.in. automatycznie informować klienta o zmianie statusu i co on dla niego oznacza lub jakie kolejne kroki ma podjąć. Statusy mogą też automatycznie zmieniać statusy zamówień, dla których zwrot jest dokonywany. Dzięki temu ilość magazynowa produktu oraz statystyki sprzedaży w Twoim sklepie będą się zgadzać.
3. Zapisz dane.
Nie zapomnij wyjaśnić klientom, na czym polega usługa InPost szybkie zwroty. Pomoże to im zrozumieć i docenić nowe możliwości oraz skorzystać z taniej i wygodnej formy zwrotu. Tobie z kolei pomoże utrzymać lojalnych klientów przy kolejnych zakupach. Dodatkowe materiały InPost na ten temat znajdziesz pod adresem: https://szybkiezwroty.pl/pl. Jeśli potrzebujesz więcej informacji na ten temat skorzystaj z naszej Bazy Wiedzy.
Aby dowiedzieć się więcej o obsłudze modułu RMA skorzystaj z naszych artykułów #HowTo. Dowiesz się z nich:
- jak włączyć i poprawnie uruchomić moduł zwrotów i reklamacji na platformie AtomStore (część 1)
- czym są rodzaje i typy reklamacji oraz pola własne (część 2),
- jak obsługiwać reklamacje w panelu sklepu (część 3).
Możesz też obejrzeć nasz webinar o module RMA i wybrać swoją ulubioną formę. :)
Autor: Gabriela Gil