Poznaj trendy na 2025 rok w e-commerce Zapisz się na webinar

Blog

03.07.2020
#HowTo

#HowTo: Jak włączyć marketing SMS do strategii Twojego sklepu internetowego? Trzy proste wiadomości

#HowTo: Jak włączyć marketing SMS do strategii Twojego sklepu internetowego? Trzy proste wiadomości

E-mail marketing jest nieodłącznym elementem strategii komunikacyjnej w sklepie online. Jednak to SMS-y charakteryzują się lepszym wskaźnikiem open rate. Aż 98% klientów czyta je w ciągu 5 minut od otrzymania. Chcesz włączyć je w swoim sklepie?

 

#HowTo to cykl, w którym w przystępny sposób pokazujemy, jak wykorzystać możliwości systemu AtomStore w prowadzeniu e-biznesu. W każdym wpisie znajdziesz instrukcję krok po kroku, dobre praktyki i przykłady.

 

Marketing SMS to w zasadzie oddzielny projekt w ramach ogólnej strategii komunikacji sklepu. To narzędzie, którego możesz używać do komunikowania ofert i innych informacji obecnym klientom i subskrybentom sklepu, którzy udzielili zgody na wysyłkę wiadomości tekstowych.

 

Dlaczego warto włączyć marketing SMS do swojej strategii e-commerce?

Sennym koszmarem specjalistów ds. e-commerce i marketingu w sklepie internetowym jest efektywne dotarcie ze swoim przekazem do grupy odbiorców. Skrzynki odbiorcze konsumentów są jednak przepełnione innymi newsletterami, a reklamy w social media tak powszechne, że pozostają niezauważone. Tutaj SMS ma przewagę.

 

Po pierwsze, współczesne pokolenie konsumentów ma telefon cały czas przy sobie. Coraz więcej osób ma także zintegrowany smartfon z zegarkiem czy smartbandem. Po drugie, ludzie częściej i szybciej otwierają wiadomości tekstowe w porównaniu do wiadomości e-mailowych.

 

Badanie SMSAPI pokazuje, że 70% osób odczytuje wiadomości SMS w przeciągu 5 minut od ich dostarczenia. E-maile otwieramy dużo wolniej. Tylko 22% odbiorców czyta go od razu po otrzymaniu.

 

Po trzecie, marketing SMS to realizacja realnych celów biznesowych. Kampanie SMS zwiększają zaangażowanie konsumentów (nawet 100% więcej wizyt na stronie w przypadku jednego ze sklepów), zwiększają konwersję oraz generują wyższą sprzedaż i przychód. Nie warto zwlekać z rozpoczęciem działań marketingowych opartych o SMS. System AtomStore w prosty sposób pomoże ci zintegrować działania newsletterowe. Dalej przedstawiamy kilka pomysłów na praktyczne zastosowanie SMS-ów i modułu Marketing Automation w AtomStore.

 

Jak stworzyć listę subskrybentów SMS w AtomStore?

1. Stworzenie listy subskrybentów SMS należy rozpocząć od skonfigurowania konta SMSAPI w systemie. Przejdź do zakładki Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Marketing → SMSAPI i uzupełnij wymagane pola danymi od dostawcy.

 

2. Następnie przejdź do zakładki Newslettery → Lista subskrybentów → Dodaj listę.

 

3. Podaj nazwę listy, zaznacz kanał SMS, aby zbierać numery telefonów użytkowników.

 

4. Zaznacz opcję „Wybrana domyślnie”, jeżeli lista ma być zaznaczona na pop-up z zapisem do newslettera.

 

 

 

 

Aby włączyć kanał SMS to musisz aktywować moduł Marketing Automation Extended. Nie dotyczy to wiadomości SMS wysyłanych w ramach aktualizacji zamówień.

 

Pomysły na kampanie tiggerowe SMS w sklepie online

Wiadomości tiggerowe oparte są o zdarzenia w sklepie internetowym i mają wzbudzić zainteresowanie odbiorców. Podobnie jak w przypadku e-mail marketingu, możesz skonfigurować ich wysyłkę zgodnie z wybraną akcją klienta w sklepie online, np. rejestracja konta, złożenie zamówienia czy start promocji.

 

Pamiętaj, aby uzyskać zgodę subskrybentów na wysyłanie wiadomości SMS o charakterze marketingowym, podobnie jak w przypadku newsletterów.

 

1. SMS powitalny

Powiedzenie „Dzień dobry” to podstawa dobrej komunikacji z klientem. Wyślij do swoich klientów wiadomość z informacją o aktywacji konta. Zachęć ich do pierwszych zakupów, np. rabatem, zwiększając tym samym korzyść z rejestracji. SMS powitalny zwiększa świadomość Twojej marki.

 

W AtomStore wykorzystaj przypomnienie „Wiadomość po … dniach od rejestracji” (Marketing i promocja → Automation → Powiadomienia, Przypomnienia)Wybierz kanał komunikacji SMS. Jeżeli zbierasz również imiona klientów, możesz skorzystać ze znacznik #first_name#, który wstawi imię odbiorcy.

 

Kanał komunikacji to opcja, która pozwala na wybranie kolejności wysyłki wiadomości w zależności od kanału dotarcia. Jeżeli system nie znajdzie numeru telefonu do wysyłki SMS, wyśle wiadomość za pośrednictwem e-mail (przypisany do użytkownika).

 

2. Przypomnienie o niewykorzystanym kuponie

Bądź dobrym sprzedawcą, ale i kolegą, czyli powiadamiaj swoich klientów o kończącym się terminie ważności kuponów. Ustal, ile dni przed wygaśnięciem kuponu system ma automatycznie wysłać wiadomość do klienta. Aby dodać listę kuponów wybierz znacznik #lista_kuponow#.

 

Za każdym razem, gdy Twój klient otrzyma kod rabatowy przypisany do niego, system sam wyśle do niego wiadomość SMS (lub e-mail). Warto skorzystać z tej opcji!

 

 

Uwaga! W kuponach rabatowych, które mają być wysyłane do klientów rekomendujemy, aby pola „Nazwa kuponu” oraz „Opis” nie zawierały treści roboczych lub o charakterze poufnym. Znacznik #lista_kuponow# wykorzystuje owe pola.

 

 

3. Szybka aktualizacja zamówień SMS

Jak już wspomnieliśmy, telefon komórkowy ma praktycznie każdy z nas. Pocztę e-mail czy Facebook Messenger już nie. Według raportu UEK z telefonu komórkowego korzysta aż 93% Polaków! Wykorzystaj ten fakt do informowania o statusie zamówienia w sklepie. Wzmocnisz swój wizerunek doskonałą obsługą klienta, która szybko i precyzyjnie dostarcza aktualizacji o stanie zamówienia, w tym terminu wysyłki i dostawy.

 

W AtomStore możesz ustalić wiadomość SMS dla każdego statusu zamówienia. Wystarczy, że przejdziesz do zakładki Ustawienia → Statusy zamówień. Następnie wybierz status, któremu chcesz przypisać wiadomość SMS. Użyj znaczników systemowych, aby szybko przygotować żądaną wiadomość.

 

 

Znaczniki mogą dotyczyć zmiany statusu, wybranej formy dostawy, wysokości kwoty do zapłacenia w przypadku płatności za pobranie, przewidywany czas dostawy czy link do śledzenia paczki. Pamiętaj, poinformowani klienci to zadowoleni klienci.

 

 

Nie wszyscy Twoi klienci sprawdzają skrzynkę pocztową. Wykorzystanie kanału SMS do informowania o wysyłce lub odbiorze osobistym to odpowiedź na współczesnego niecierpliwego klienta.

 

Gdzie klienci mogą dopisać się do newslettera?

W systemie AtomStore przygotowaliśmy dwie pozycje, gdzie anonim, subskrybent i klient mogą dołączyć do newslettera SMS. Są to:

  • konto klienta w sklepie w zakładce Newsletter (dowiedz się więcej tutaj),
  • w drugim kroku w koszyku użytkownik może zapisać się do wybranego newslettera SMS.

 

Możesz też stworzyć landing page z formularzem zapisu, jednak wymaga to pracy ze strony webmastera.

 

Zarządzanie listami subskrybentów w AtomStore jest teraz bardzo przyjazne i funkcjonalne. Nowe filtry, opcje grupowe i kolumny informacyjne pomogą Ci wygodnie zarządzać nawet dużą bazą klientów. Więcej o nowych funkcjach w zakładce Newsletter → Subskrybenci znajdziesz w tym wpisie.

 


Autor: Diana Drobniak

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska