Nowa funkcja - statystyki w module Marketing Automation
Jeżeli korzystasz z naszych rozwiązań marketingowych, m.in. do ratowania koszyka czy aktywacji konta subskrybenta, to mamy dla ciebie dobrą wiadomość. Możesz dokładnie sprawdzić skuteczność swoich wiadomości dzięki statystykom. Wykorzystaj je!
Moduł Marketing Automation to rozbudowany system do automatyzacji Twojego marketingu. To kilkadziesiąt funkcji, które zaktywizują i zachęcą do zakupów przy minimalnym nakładzie pracy z Twojej strony. Aby jeszcze bardziej ułatwić zarządzaniem tą dziedziną w sklepach internetowych, stworzyliśmy funkcję statystyk.
W zakładce Marketing i promocja → Automation → Statystyki pojawiło się zestawienie najważniejszych informacji koniecznych do analizy wysyłek e-maili. Wykres i tabela obejmują wszystkie zrealizowane (aktywne) kampanie w ramach modułu Marketing Automation.
Administrator sklepu może sprawdzić, ile wiadomości zostało wysłanych z podziałem na dni. Statystyki obejmują okres miesiąca (30 dni). Aby wyświetlić statystyki wybranego przypomnienia, wystarczy na górze wykresu kliknąć w pozostałe nazwy kampanii.
Czego mogę dowiedzieć się ze statystyk?
Administrator sklepu lub specjalista ds. e-commerce z naszych wewnętrznych statystyk przeanalizuje najważniejsze wskaźniki, które mają znaczenie w marketing automation i e-mail marketingu. W tabeli podsumowujemy:
- liczbę wysłanych wiadomości,
- liczbę otwarć,
- liczbę wejść, czyli wskaźnik OR (ang. Open Rate) – wskaźnik procentowy pokazujący stosunek otwartych wiadomości do liczby wysłanych,
- CTR, (ang. Click Through Rate) – wskaźnik procentowy pokazujący stosunek liczby unikalnych kliknięć do liczby wysłanych wiadomości,
- wartość zamówień zrealizowanych w ramach przeprowadzonych działań marketing automation.
Jeżeli sklep korzysta z rozszerzonej wersji Marketing Automation Extended, powyższe dane będą wyświetlane z rozbiciem na poszczególne kanały, tj. e-mail, SMS i Web Push.
Statystyki pozwolą Ci przetestować skuteczność dotarcia poszczególnymi kanałami i komunikatami do odbiorców. Na ich podstawie możesz też określić skuteczność swoich mailingów – czasu wysyłki, ich treści i kreacji.
Pierwsza kampania Marketing Automation
Marketing Automation – czy potrzebujesz czegoś więcej?
AtomStore oferuje najbardziej rozbudowany i funkcjonalny moduł do marketing automation wśród platform e-commerce. Automatyzacja części procesów ma kluczowe znaczenie dla Twojego biznesu.
Automatyczna wysyłka e-maili ma kluczowe znaczenie w cyklu życia klienta. Dzięki takim wiadomościom możesz:
- zaangażować nieaktywnych klientów, którzy od pewnego czasu nie dokonali zakupów w sklepie (Wiadomość po X dniach od ostatniej wizyty / wizyty bez zakupu);
- odzyskać bezkosztowo klientów zamiast pozyskiwać nowych (Wiadomość po X dniach od ostatniego zakupu);
- ratować porzucone koszyki – konwersja z takich wiadomości jest często 3 razy większa niż z pozostałych newsletterów (Pierwsze i drugie przypomnienie o porzuconym koszyku);
- wysyłać serie wiadomości powitalnych, które angażują od samego początku i tworzą dobre pierwsze wrażenie na nowym kliencie (Informacje dla subskrybentów).
Nie potrzebujesz innych narzędzi, aby nareszcie włączyć automatyzację marketingu w swoim sklepie online. Marketing Automation w AtomStore nie wymaga żadnych integracji ani opłat. Moduł korzysta z danych behawioralnych samego systemu. Doskonale wie, co i kiedy przeglądał czy zakupił użytkownik oraz wykorzystuje te informacje do targetowania wysyłek. Tobie pozostaje już tylko przygotować odpowiednie treści. :)
Autor: Diana Drobniak