Dynamiczne Listy sposobem na łatwe tworzenie promocji
Dynamiczne listy – to nowatorskie rozwiązanie, które za pomocą kilku prostych funkcjonalności może ułatwić pracę wielu marketerom i ekomersiakom.
Pozwalają na tworzenie list produktów za kryterium przyjmując m.in. producenta, zakres cenowy, dostępność czy wybrane atrybuty produktów.
Czym się wyróżniają od standardowej listy produktowej? Artykuły na niej zamieszczone mogą być dowolne, nie określone kategorią w menu. Od produktów w landing page ustawionych „na sztywno”, rożni się też tym, że w przypadku gdy cena produktu, dostępność czy inna cecha podana jako kryterium się zmieni, produkt wypadnie z listy lub wprost przeciwnie np. nowo dodany do sklepu produkt trafi na taką dynamiczną listę.
Przykładowo robiąc kategorię w sklepie “Książki do 15 zł”, jako filtr ustawiając cenę do 15 zł, na stronie pojawią się książki spełniające te kryterium. Jeśli cena którejś pozycji wzrośnie i przekroczy ten próg, przestanie pojawiać się na landingu.
Lista dynamiczna w sklepie selkar.pl
Gdzie wykorzystać dynamiczne listy?
Dynamiczne listy mogą być wykorzystywane między innymi do tworzenia promocji targetowanych na określone grupy. Personalizacja przekazów i docieranie do odbiorców z produktami, które ich interesują są obecnie must have każdego e-biznesu. Za pomocą dynamicznych list można stworzyć dosłownie dowolne kategorie produktowe np. powiązane z jakąś kolekcją lub uroczystością.
Przygotowując np. landing page, który ma za zadanie zaprezentować wyprzedaż zimowej odzieży dla mężczyzn w kategoriach zaznaczamy interesujące nas podkategorie, których produkty będą się wyświetlać
Wybierając odpowiednie atrybuty pozwalamy klientom na filtrację, nie zostawiając go z długą listą niekoniecznie wszystkich interesujących go produktów
Efektem takich działań jest landing, który zawiera utworzoną przez nas dynamiczną listę tak jak na poniższym przykładzie.
Lista dynamiczna w sklepie Preorder.pl
Dynamiczne listy mogą być doskonałym uzupełnieniem landing page – zamiast dodawać kilka produktów, można podpiąć dynamiczną listę i określić ile produktów oraz jakie mają się na niej wyświetlać.
Dynamiczna lista może być również wykorzystywana przy kuponach rabatowych oraz newsletterach.
Jak stworzyć taką listę?
Dynamiczne listy można utworzyć klikając: Katalog -> Dynamiczne Listy -> Dodaj Nową Listę
Atutem dynamicznych list jest możliwość wykorzystania filtrowania po atrybutach na landingu – dzięki temu tworząc np. wyprzedażowy landing page z dużą ilością produktów, klient w łatwy sposób może filtrować przy pomocy wybranych atrybutów, nawet tych, które na co dzień są ukryte w bocznym menu.
Lista dynamiczna w sklepie 7store.pl
Tworząc dynamiczną listę, należy wpisać nazwę listy oraz alias (adres url, który będzie się wyświetlał).W opisie można dowolnie edytować tekst, dodawać grafiki, czyli zamieścić wszystkie informacje, które chciało się mieć na landing page. Następnie należy wybrać produkty, które mają się wyświetlać na utworzonej stronie. Produkty można wybrać wybierając poszczególne kategorie z drzewa kategorii, ale również wybranego producenta. Można również wybrać atrybuty do filtrowania - wtedy na górze strony klient będzie miał możliwość zawęzić interesujące go wyniki i na pewno oszczędzi mu to wielu frustracji.
Większość stron z promocją lub wyprzedażą ciągnie się w nieskończoność i brakuje im możliwości filtrowania np. po producencie czy cenie - nie każdy ma chęć przeglądać np. tysiąc poduszek zanim dotrze do kołder ;)
Można ustalić, że będą to produkty, zawężając wynik po atrybutach takich jak:
-cenie,
-producencie,
-statusie dostępności
-wybranych atrybutach
Na stronie można również ustawić odpowiednie sortowanie, tak by na górze strony pokazać produkty, które chcemy wyprzedzać:
Dynamiczna lista może działać jak samodzielny landing page – do listy przypisany jest prosty edytor, który umożliwia dodanie grafiki, utworzenie opisu i mieć utworzony samodzielny adres url. Można również przypisać ją do landing page. Ułatwia to pracę nad serwisami promocyjnymi - już nie trzeba pilnować aktualności produktów wyświetlanych na landingu, same się uaktualnią. Automatyzacja procesów jest istotna przy tak złożonym biznesie jak e-commerce, warto więc ją wykorzystać przy każdej możliwej okazji, jeśli tylko system na to pozwala.
Autor: Monika Pabian