Poznaj trendy na 2025 rok w e-commerce Zapisz się na webinar

Case Study

DeeZee na Ukrainie - sprawnym krokiem na rynki zagraniczne

Marka DeeZee na polskim rynku pojawiła się w 2004 roku. Szybko zawojowała branżę obuwniczą i serca klientek. W 2018 roku lider branży obuwniczej, grupa kapitałowa CCC S.A. zainwestowała w firmę 13 mln złotych. Z tym kapitałem oraz zaufaniem DeeZee rozpoczyna ekspansję na rynki europejskie. Pierwszy przystanek to Ukraina. Do sprzedaży zagranicą marka wybrała platformę e-commerce AtomStore. Zobacz, jak przebiegało wdrożenie jednego z największych sklepów internetowych z butami na ukraińskim rynku.

Klient: DeeZee – sklep internetowy, który wybierają Polki, gwiazdy i influencerki

 

DeeZee to najpopularniejszy sklep internetowy z obuwiem kobiecym w Polsce założony przez Dominikę Żak w 2004 roku. Dziś sklep DeeZee notuje ponad 10 mln odsłon i 1 mln użytkowników miesięcznie. W 2018 roku przychody ze sprzedaży produktów marki w kanałach online i offline potroiły się, osiągając blisko 110 mln złotych. W połowie 2018 roku firmę przejęła grupa kapitałowa CCC. W 2019 roku marka zdecydowała się na rozpoczęcie sprzedaży cross-border, na początek na Ukrainie, z perspektywą wejścia na kolejne rynki. Dziś DeeZee sprzedaje swoje produkty prawie w całej Europie.

 

Wyzwanie: Uruchomienie sprzedaży transgranicznej na Ukrainę

Cross-border w e-commerce'ie to zdecydowanie jeden z ciekawszych trendów, którego znaczenie będzie rosło w najbliższych latach. Obecnie na sprzedaż zagraniczną decyduje się zaledwie ułamek polskich sklepów internetowych, jednak aż 39% polskich e-sprzedawców rozważa wejście na rynki zagraniczne. Do grona zdecydowanych dołączyła marka DeeZee, która w październiku 2019 roku ruszyła ze sprzedażą swoich butów na rynku ukraińskim.

 

Maciej MarchwickiDyrektor ds. Rozwoju

Nasze plany z Grupą CCC na rozwój sprzedaży zagranicznej obuwia DeeZee są naprawdę intensywne, w związku z tym szukaliśmy rozwiązania, które pozwoli nam w przyszłości szybko uruchamiać kolejne sklepy internetowe na nowych rynkach i tym samym dynamicznie się rozwijać.

 

Technicznie wejście sklepu internetowego na rynek zagraniczny zależy przede wszystkim od możliwości obecnego systemu e-commerce. Dedykowane sklepy często nie mają w standardzie możliwości elastycznego rozszerzenia sprzedaży poza granice kraju. Z taką przeszkodą w rozwoju biznesu spotkała się właśnie marka DeeZee.

 

Firma stanęła przed wyzwaniem wybrania nowego systemu e-commerce, który pozwoli na obsługę sklepu internetowego na Ukrainie, a następnie na szybkie otwieranie kolejnych e-sklepów na rynkach zagranicznych. Z takim właśnie zadaniem DeeZee zwróciło się do nas.

 

Cele, jakie DeeZee postawiło przed AtomStore:

  • możliwość uruchomienia sprzedaży zagranicznej do 6 miesięcy,
  • możliwość uruchomienia kilku sklepów online działających zagranicą w ramach jednego systemu i panelu zarządzania do 1 miesiąca,
  • możliwość dedykowanej integracji m.in. z ERP-em, Warehouse Management System (magazynowy system informatyczny) czy systemem PIM (zarządzanie opisami i zdjęciami w e-sklepie),
  • sklep stworzony w technologii RWD i duchu mobile first.

 

Rozwiązanie: Nowy sklep DeeZee.com.ua wdrożony w 6 miesięcy, kolejne 3 razy szybciej

Nową witrynę DeeZee udało nam się uruchomić w zaledwie sześć miesięcy od podpisania umowy. Pierwszym etapem było stworzenie zupełnie nowego sklepu internetowego odpowiadającego polskiej wersji językowej pod względem graficznym i funkcjonalnym (karta i listing produktów, proces rejestracji i zakupów, newsletter, funkcje promocyjne itp.).

 

Na tym etapie odbyła się również integracja z systemami ERP, WMS i PIM. Tak powstał gotowy framework (środowisko), który pozwoli uruchamiać bardzo szybko kolejne sklepy na nowe rynki – nawet do dwóch miesięcy.  Specjalny framework stworzony przez AtomStore pozwala nam na dynamiczne podejście do rolloutów DeeZee na kolejnych rynkach – mówi Michał Marchwicki, Dyrektor ds. Rozwoju w DeeZee. – Sam system oferuje wiele funkcjonalności związanych z wielojęzykowością, walutami i rozrachunkami co ułatwia pracę naszym specjalistom e-commerce we wdrożeniach i bieżącej pracy z systemem – dodaje.

 

Zobacz sklep

 

Po przeprowadzeniu prac back- i frontendowych, przyszedł czas na drugi etap projektu. W jego trakcie wdrażane były zmiany na poziomie językowym, integracje z zagranicznymi kurierami i płatnościami online w lokalnej walucie oraz tłumaczenia tytułów i opisów produktów, w tym komunikatów systemowych. Grafika, wygląd karty produktu oraz proces zakupowy pozostają bez zmian, co znacznie przyspiesza proces startu witryny.

 

Maciej MarchwickiDyrektor ds. Rozwoju

Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni terminem realizacji naszego nowego sklepu online na rynek ukraiński. Powstał on od zera w zaledwie pół roku. Dzięki sprawnej integracji AtomStore z PIM oraz naszym systemem magazynowym, udało się zautomatyzować 90% procesów, dzięki czemu śmiało możemy rozwijać się na kolejne kraje. To naprawdę dobry wynik.

 

 

Efekty: Rozwój marki DeeZee na Europę Wschodnią w ekspresowym tempie

Od października 2019 roku buty polskiej firmy mogą kupować mieszkanki Ukrainy. Otwarcie pierwszego zagranicznego sklepu internetowego DeeZee zajęło tylko sześć miesięcy. Wygląd oraz sposób funkcjonowania sklepu nie odbiega od polskiego pierwowzoru.

 

Powody, dla których DeeZee wybrało AtomStore:

  • szybkie wdrożenie projektu – w pół roku,
  • bezproblemowe dostosowanie projektu graficznego do funkcjonalności systemu AtomStore,
  • gotowy i zaawansowany system dostosowany do potrzeb większych e-commerce’ów – nasza technologia wytrzymuje duże obciążenie podczas np. akcji promocyjnych organizowanych przez sklep,
  • szerokie możliwości integracji i dostosowania systemu do specyficznych potrzeb klienta,
  • gotowe rozwiązania dla użytkowników mobilnych (m-commerce),
  • doskonały moduł SEO pozwalający na efektywne pozycjonowanie w wyszukiwarce na zupełnie nowym rynku.

 

 

Dodatkowo, od teraz dzięki specjalnemu framework’owi funkcjonującemu tylko na platformie AtomStore, DeeZee może uruchamiać sprzedaż zagraniczną i sklepy internetowe w kolejnych krajach szybko i wygodnie.

 

Maciej MarchwickiDyrektor ds. Rozwoju

AtomStore to platforma e-commerce, która na pewno sprawdza się na rynkach zagranicznych. Sprzedaż w naszym sklepie rośnie z dnia na dzień, a liczba funkcji otrzymywanych w standardzie pozwala na efektywną obsługę sklepu bez dodatkowych inwestycji.

Kluczową kwestią dla DeeZee jest performance, szczególnie na urządzeniach mobilnych. Obecnie ponad 80% ruchu i 70% transakcji w DeeZee dokonywanych jest na telefonach komórkowych. Moblina wersja serwisu deezee.com.ua, bardzo sprawnie ładuje się na komórkach, a to dopiero początek, gdyż wraz z Atom Store chcemy, aby wszystkie nasze witryny działały w oparciu o technologię PWA.

 

 

Chcesz wyjść ze sprzedażą poza granice Polski? Wybierz naszą elastyczną platformę AtomStore. Skorzystaj z formularza poniżej. ⬇️
Spodobał Ci się ten case?

Chciałbyś się dowiedzieć, czy AtomStore rozwiąże Twoje problemy ze sklepem internetowym? Zostaw nam kontakt do siebie - niezwłocznie oddzwonimy do Ciebie.

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska