Poznaj trendy na 2025 rok w e-commerce Zapisz się na webinar

Blog

Czym jest platforma SaaS Enterprise w e-commerce i czym się różni od masowych rozwiązań?

Czym jest platforma SaaS Enterprise w e-commerce i czym się różni od masowych rozwiązań?

Technologia cyfrowa nieustannie ewoluuje, a ilość danych, które należy gromadzić i przetwarzać cały czas rośnie. Potrzeby sklepów internetowych w zależności od ich wielkości znacznie się różnią. Platforma AtomStore w modelu SaaS Enterprise jest tworzona z myślą o średnich i dużych sklepach internetowych, którym wcześniej rozwiązania SaaS-owe nie dawały zbyt wiele możliwości. Sprawdź czym AtomStore różni od innych rozwiązań w modelu SaaS i czy to rozwiązanie dla Twojego biznesu.

 

SaaS to model biznesowy, który polega na dostarczaniu gotowego oprogramowania na zasadzie subskrypcji. Oprogramowanie działa w chmurze i jest dostępne z każdego urządzenia z dostępem do internetu. Dzięki szybszym aktualizacjom, przejrzystym cenom i ogólnemu doświadczeniu użytkownika platformy e-commerce w modelu SaaS są bardzo atrakcyjne. Rynek oprogramowania jako usługi rośnie rokrocznie o 18%. Oprogramowanie w modelu SaaS jest oparte o skalowalność, elastyczność i efektywność - także tę kosztową. Dzięki szybkim regularnym aktualizacjom i stałym kosztom SaaS staje się atrakcyjny zarówno dla korporacji, jak i jednoosobowej działalności.

Model SaaS dla średnich i dużych przedsiębiorstw

Średnie i duże sklepy internetowe nieco wyróżniają się na rynku. Często zatrudniają kilkadziesiąt pracowników, korzystają z wielu dodatkowych systemów informatycznych i analitycznych, a łańcuchy dostaw obejmują cały świat. W efekcie taka firma potrzebuje dynamicznej, w pełni skalowanej technologii, a odpowiedzią na te potrzeby może być platforma e-commerce SaaS Enterprise.

 

 

Sprawdź zalety SaaS dla dużych sklepów internetowych

 

Co to jest Enterprise SaaS w e-commerce?

Jeszcze niedawno tradycyjnie oprogramowanie enterprise i oferta SaaS dla sklepów internetowych były dwiema odrębnymi rzeczami. Rozwiązanie dla dużego biznesu wiązało się z dedykowanymi systemami informatycznymi tworzonym praktycznie od podstaw. Proces powstawania programu dedykowanego wymaga udziału nie tylko programistów, ale przede wszystkim architektów i analityków biznesowych, którzy wsłuchują się w potrzeby biznesu. Wciąż jest wiele obszarów, w których bez dedykowanego oprogramowania ani rusz. Jednak sprzedaż w Internecie zdecydowanie do nich nie należy, o czym przekonasz się dalej. Rozwiązanie Enterprise SaaS dla sklepu internetowego łączy wymagane funkcje do prowadzenia większego e-biznesu z łatwością działań w chmurze. Oprogramowanie jest zaprojektowane do rozwiązywania różnych problemów, jakie mogą napotkać podczas codziennej pracy duzi i średni sprzedawcy, pracujący na dużej ilości danych oraz zewnętrznych (w tym również dedykowanych) serwisów, aplikacji czy systemów zintegrowanych z platformą sprzedażową poprzez API.

 

W dzisiejszych czasach dynamicznej zmiany dużą wartością technologii jest stabilność, elastyczność, skalowalność.

 

Paweł Grzebyk, wiceprezes DeeZee

 

Platforma Enterprise SaaS oprócz rozbudowanych funkcji skierowanych dla średnich i dużych sklepów internetowych, to także dedykowana obsługa i opieka project managera, developerów, testerów i architektów systemów, a także umowa o gwarantowanym poziomie świadczenia usług (SLA).

Enterprise SaaS a rozwiązania mass marketowe - różnice dla sklepu internetowego

Masowe platformy sprzedażowe skupiają się na dostarczeniu prostego sklepu internetowego z pakietem podstawowych funkcji, którego stworzenie nie sprawi kłopotów żadnej osobie. Taki sklep w bardzo szybkim czasie można utworzyć i skonfigurować. Zaawansowane funkcje np. multistory, karty podarunkowe, konfiguracja priorytetów wyświetlania produktów w wyszukiwarce czy na listach kategorii, a także tworzenie indywidualnych promocji na wariantach produktów czy promocji z gratisami lub produktami za 1 grosz (Buy One Get One) trzeba dobudowywać (co nie zawsze jest możliwe) lub korzystać z zewnętrznych narzędzi typu wtyczki czy aplikacje (taka opcja także nie zawsze jest dostępna). Takim systemem można łatwo zarządzać, a opłata subskrypcyjna zazwyczaj nie jest wygórowana.

 

Platformy mass marketowe często dobudowują proste usługi, takie jak płatności, fakturowanie, systemy zarządzania magazynem, czy kwestie związane z logistyką czy możliwość wystawienia swoich produktów na marketplaces. Ten rodzaj oprogramowania jest skierowany dla mikro i małych sklepów internetowych, które chcą skupić się na poznaniu rynku e-handlu i branży oraz zweryfikować swój pomysł na biznes przy niskim koszcie.

 

Rozwiązania mass marketowe mogą naliczać dodatkowe opłaty za transakcje z innych źródeł niż sklep internetowy, pobierać prowizje od płatności z zewnętrznych bramek, ograniczać liczbę produktów i administratorów, a także wprowadzać opłaty za zamówienia ponad określony limit.

 

Nie zawsze chodzi o same funkcjonalności, co o możliwości optymalizacyjne systemu w razie potrzeb i otwartość na wdrażanie nowych funkcji. O zmianie dostawcy platformy e-commerce dla mojego sklepu Vanity zadecydował słaby hosting, słaba responsywność strony oraz brak wersji B2B w Redcart.

 

Artur Urbaniec, Co-founder VANITY

 

Jakie są funkcje platformy e-commerce Enterprise SaaS?

Platforma Enterprise SaaS skupia się na dostarczaniu narzędzi i funkcji, które będą odpowiadały na bardziej złożone i zaawansowane potrzeby średnich i dużych sklepów internetowych. Mimo ciekawszych rozwiązań dla e-commerce platforma SaaS nadal ma pozwalać na szybsze wyjście sklepu na rynek oraz wciąż niższy koszt wdrożenia i utrzymania niż w porównaniu do open-source lub dedykowanej platformy sprzedażowej. Platforma AtomStore to rozwiązanie dla każdej wielkości firmy, ponieważ jest w pełni skalowalna, elastyczna, niezawodna i bezpieczna. Dzięki nieograniczonym limitom i przestrzeniom, dodawanie coraz to większej liczby produktów, zamówień, kont pracowników nie jest problemem i nie spowalnia systemu. W pełni skalowalna platforma Enterprise SaaS jest przygotowana na nagłe peaki sprzedażowe np. w momencie dużych promocji czy przy okazji Black Friday. Takie rozwiązanie sprawia, że nie pojawiają się opóźnienia w jej działaniu lub downtime (błędy 404), a całą pracą e-sklepu można centralnie zarządzać poprzez jeden panel.

 

W 2014 roku zmieniliśmy platformę na AtomStore i był to strzał w 10, bo pozwolił nam w szybkim stopniu skalować biznes i nie ograniczać nas, co do liczby aktywnych użytkowników na stronie, ilości dostępnego asortymentu

 

Hubert Górecki, założyciel sklepu internetowego Cocolita.pl

 

Platforma e-commerce Enterprise SaaS nieustannie rozwija i utrzymuje integrację z zaawansowanymi narzędziami, które wspomagają pracę wewnątrz e-sklepu (CRM, marketing automation platform, business intelligence, PIM, ERP, WMS) oraz funkcje, które wspierają współpracę z otoczeniem np. integrację marketplaces (Allegro, eBay, Amazon itp.), social media (Instagram, TikTok) oraz narzędziami do kampanii sprzedażowych (e-mail marketing, Google Ads Facebook Ads). Warto zaznaczyć, że są to natywne integracje, a nie aplikacje czy wtyczki, które są tworzone przez zewnętrzne zespoły, które pobierają opłaty za korzystanie z nich. Dzięki temu jako sprzedawca otrzymujesz gwarancję nie tylko ich zgodności, ale i aktualizacji przy zamianach core’owych platformy.

 

Ważnym aspektem dla e-commerce managerów jest bezpieczeństwo. W przypadku platformy e-commerce AtomStore spełniamy wymagania dotyczące zgodności z przepisami GDRP i audytów bezpieczeństwa. Bardzo ważne jest dla nas bezpieczeństwo danych naszych sprzedawców. Codziennie wykonujemy kopie zapasowe i bezpiecznie replikujemy bazy danych sklepów internetowych. W razie awarii zespół IT jest w stanie przywrócić działanie sklepu nawet w dwie godziny.

 

Na co dzień współpracujemy z uznanymi agencjami SEO, SEM i UX, które regularnie przeprowadzają audyty naszego systemu e-commerce. Dzięki temu możemy pochwalić się, że jako pierwsza wśród platform SaaS-owych wprowadziliśmy integrację z Google Analytics 4 czy TikTokiem oraz rozwiązania pod dyrektywę Omnibus.

 

Platforma e-commerce Enterprise SaaS to usługa, która dostarcza produkt w pełni ustandaryzowany, który skierowany jest do średniego i dużego sklepu internetowego. System SaaS Enterprise skupia się na wielokanałowości, czyli multichannel i omnichannel, a także oferuje narzędzia do sprzedaży międzynarodowej, zwroty i reklamacje paperless i automatyzację rutynowych zadań. Dodatkowo oprogramowanie umożliwia działania marketingowe i contentowe, takie jak ułożenie produktów na stronie, landing page, widgety produktowe, rozbudowane akcje promocyjne czy program lojalnościowy.

 

Platforma AtomStore tworzona jest elastycznie z myślą o wielu klientach i ich indywidualnych potrzebach. Inwestując w Enterprise SaaS AtomStore zyskujesz aktualizacje i rozwój w cenie stałego abonamentu. Nie musisz już analizować trendów w rozwoju technologii, poniewaz eksperci AtomStore robią to za Ciebie. Otrzymując gwarancję najwyższej jakości usług, masz możliwość skupienia się na tworzeniu strategii swojego sklepu i budowania przewagi rynkowej.

 

Przekonaj się, czy rozwiązanie AtomStore e-commerce enterprise pomoże w większym stopniu zoptymalizować Twoje działania i realizować strategiczne cele. Aby to sprawdzić, możesz skorzystać z 30-dniowego okresu testowego bez zobowiązań. Nie zwlekaj!

 

 


Autor: Tomasz Łysoń

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska