Kupon rabatowy jest aktywny jeszcze przez tylko 30 minut. Przekonaj niezdecydowanych użytkowników
Często zdarza się, że użytkownicy dodają produkty do koszyka, następnie wpisują kod rabatowy, aby sprawdzić, ile kosztowałaby po obniżce. Nie zawsze decydują się jednak na zakupy. Jak temu zaradzić? Przydatna może okazać się nasza nowa funkcja czasu aktywności kuponu rabatowego.
Tik-tak, tik-tak – odliczanie wpływa pozytywnie na konwersję sprzedaży, dzięki stworzeniu wrażenia niepowtarzalności okazji. Na podobnej zasadzie działa OTO (ang. one time offer), czyli jednorazowa oferta, która się już nie powtórzy, co ma zachęcić konsumenta do zakupu.
Oba przykłady są elementami lejka zakupowego. Klient natrafi na nie jedynie po wykonaniu pewnej akcji – w przypadku czasu aktywności kuponu rabatowego będzie to wpisanie kodu kuponu w koszyku. Na decyzję o zakupie wpływa poczucie straty – jeśli użytkownik nie zdecyduje się na kupno teraz, to taka okazja się już nie powtórzy.
Czas aktywności kodu kuponu rabatowego to nowe ustawienie na naszej platformie, które ma przede wszystkim przekonać niezdecydowanych. Funkcja jest przydatna, gdy:
- wielu subskrybentów nie korzysta z twoich kuponów rabatowych,
- konsumenci rezygnują z zakupy przed sfinalizowaniem transakcji (porzucone koszyki),
- chcesz rozwinąć marketing automation, korzystając z nowych i skutecznych technik sprzedażowych.
Jak włączyć czas aktywności kuponu rabatowego w AtomStore?
1. Przejdź do zakładki Marketing i Promocje → Kupony → Dodaj nowy / Edytuj → Kryteria.
2. W opcji „Czas aktywności kodu” wpisz liczbę minut, które użytkownik będzie mieć na dokończenie zakupów od podania kodu rabatowego w koszyku. Ustawienie jest nadrzędne względem ważności kuponu rabatowego, co oznacza, że po wpisaniu kodu w koszyku i uruchomienia odliczania klient będzie mieć określony czas na dokończenie zakupów, po nim kupon traci swoją ważność.
Uwaga! Wyświetlanie czasu aktywności kuponu wymaga zmiany w szablonie.
3. Zapisz ustawienie.
Czas aktywności a czas ważności kuponu rabatowego – jaka jest różnica?
Czas ważności kuponu to okres od wygenerowania kuponu użytkownikowi, w którym ma on czas na jego wykorzystanie podczas zakupów. Ustawienie znajdziesz w zakładce Marketing i Promocje → Kupony → Dodaj nowy / Edytuj → Kryteria → Czas ważności kodu kuponu.
Przykład: Ustawił_ś czas ważności kodu kuponu na 20 dni. Klient otrzymuje go 1 stycznia. Może go wykorzystać do 21 stycznia tego samego roku. Po tym czasie kupon traci ważność.
Czas aktywności kuponu to nowe i opcjonalne ustawienie, które ma na celu domknięcie sprzedaży w przypadku niezdecydowanych użytkowników. Zadziała w momencie, gdy użytkownik wpisze kod w koszyku. Czas aktywności kodu jest wyrażony w minutach. Ustawienie znajdziesz w zakładce Marketing i Promocje → Kupony → Dodaj nowy / Edytuj → Kryteria → Czas aktywności kodu. Ustawienie rekomendujemy ustawiać w przypadku flash sale, np. jako rabat po zapisie do newslettera.
Przykład: Ustawił_ś czas aktywności kodu na 30 minut i jego ważność na 20 dni. Klient otrzymuje kupon rabatowy 1 stycznia. 5 stycznia o 11:15 aktywuje kupon rabatowy poprzez wpisanie kodu w koszyku. Od tego momentu ma 30 minut (do 11:45) na dokończenie zakupów, w przeciwnym razie kupon straci ważność.
Autor: Agata Kempa