onelectro.pl - wyłącz Magento, włącz AtomStore
Branża elektrotechniczna, choć kojarzy się głównie z tradycyjną sprzedażą stacjonarną, chętniej inwestuje w kanał e-commerce. Wyspecjalizowane hurtownie elektryczne, jak onelectro.pl, otwierają własne sklepy internetowe. Zobacz, jak przebiegało wdrożenie oraz dlaczego onelectro.pl zdecydowało się na migrację z Magento na platformę SaaS AtomStore.
Klient: Internetowa hurtownia elektryczna z 25-letnim stażem na rynku
Problem: Czasochłonność obsługi sklepu na Magento 2
Sklep onelectro.pl korzystał z oprogramowania Magento 2 – najpopularniejszego rozwiązania dla sklepów internetowych. Z biegiem czasu oprogramowanie zaczęło generować więcej kosztów związanych przede wszystkim z bezpieczeństwem systemu, które łatają kolejne aktualizacje oraz bieżącego utrzymania. Przypomnijmy, że od lipca 2020 roku każdy sklep na Magento 1 musiał obowiązkowo przejść na Magento 2. Poprzednia wersja nie jest już aktualizowana oraz oficjalnie wspierana. Każda aktualizacja systemu generowała błędy, których naprawienia pociągało za sobą najważniejsze zasoby w biznesie: cenny czas i pieniądze.
Magento jest dobrym oprogramowaniem sklepu internetowego, jednak wymaga nieustannej opieki, nadzoru i aktualizacji. Znaczna część tego typu operacji nie jest nawet widoczna z punktu widzenia klienta. Są to procesy dość kosztowne, ale przede wszystkim pochłaniają mnóstwo czasu. Uznaliśmy, że lepiej skoncentrować naszą energię na działaniach zwiększających sprzedaż.
Warto zwrócić uwagę, że Magento jako amerykański produkt nie jest przystosowany do specyficznych wyzwań rynku polskiego. Wdrażanie dedykowanych rozwiązań było kolejnym obciążeniem dla firmy. Właściciele hurtowni onelectro.pl szukali optymalnego rozwiązania. Ich wybór padł na rozwiązanie SaaS. Zobaczmy, co zdecydowało o wyborze platformy e-commerce AtomStore.
Wyzwanie: Migracja danych z Magento 2, nowy design sklepu i widok produktów w 3D
Hurtownia zdecydowała się na migrację dwóch sklepów internetowych – flagowego oraz e-ospele.pl, sklepu dedykowanego marce Ospel. Wdrożenie onelectro.pl zostało zrealizowane w ramach pakietu SMART, w ramach którego przeprowadzona została analiza przedwdrożeniowa, przygotowane makiety sklepu oraz zaprojektowanie indywidualnej strony głównej i karty produktu. Nawigacja w sklepie jest intuicyjna i zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurencji. Przy jej projektowaniu kierowaliśmy się przede wszystkim potrzebami użytkowników – Dla klienta bardzo ważna jest możliwość łatwego znalezienia poszukiwanego produktu wśród innych, bardzo do siebie zbliżonych. Odpowiednio przemyślane kategorie, pomocne filtry i inteligentna wyszukiwarka to niezbędne elementy – mówi Dawid Dąbrowski, e-commerce manager w onelectro.pl, który odpowiadał za wdrożenie po stronie klienta.
Karta produktu jest czytelna i pomocna. Taki efekt dały:
- duże zdjęcie,
- informacje o producencie,
- podstawowe parametry techniczne, które pozwalają szybko zorientować się, czy sprzęt odpowiada potrzebom klienta,
- możliwość wybrania wariantu kolorystycznego prezentowanego za pomocą obrazka,
- sekcje „Przydatne akcesoria” i „Produkty z tej samej rodziny”, które mają pomóc w skompletowaniu pełnego zamówienia,
- dane techniczne przedstawione w czytelnej tabeli,
- możliwość dodania plików do pobrania (np. instrukcji czy certyfikatów),
- sekcja z rekomendacjami zakupowymi,
- informacja o dacie dostarczenia przesyłki (uwzględniająca weekendy oraz święta) i zegar odliczający czas do złożenia zamówienia,
- informacja o możliwości łatwego zwrotu,
- porównywarka produktów.
Przy okazji przejścia na platformę AtomStore odświeżenia doczekał się również design sklepu. Jest teraz w pełni responsywny, dostosowany do urządzeń mobilnych oraz dopracowany pod kątem user experience. Bardzo pozytywnie zaskoczyła nas wyjątkowo sprawna migracja danych z systemu Magento.
Sklepy mają możliwość porównywania produktów, funkcję produktu tygodnia, a także dedykowaną sekcję blogową z indywidualnym designem.
Przejrzysta porównywarka jest wygodną i chętnie używaną przez klientów opcją. Dzięki niej w prosty sposób mogą zobaczyć podstawowe różnice między produktami, nad którymi się zastanawiają.
Wdrożenie drugiego sklepu wykonane zostało w ramach pakietu START. e-ospele.pl również doczekał się nowej szaty graifcznej oraz funkcjonalności podobnej do sklepu flagowego.
Drugim ważnym etapem była migracja dużej ilości danych z systemu Magento 2. Utrudnieniem były:
- inna logika bazy danych towarów stosowana w Magento 2, w tym migracja produktów, wariantów, zamówień i kont kilku tysięcy klientów i subskrybentów,
- szybkie i maksymalnie niezauważalne dla klienta przepięcie domeny i import bazy towarowej ze względu na dużą liczbę składanych zamówień, które napływają co chwilę,
- uruchomienie dwóch sklepów pod różnymi domenami, które łączy wspólny panel zarządzania zamówieniami,
- zachowanie możliwie jak największej ilości linków lub ich przekierowanie.
Dzięki autorskiemu importerowi udało się zrealizować wszystkie cele, tj. szybko zmigrować bazę danych z Magento na AtomStore mimo różnic między nimi oraz nie stracić ani jednego zamówienia w trakcie przepięcia domeny.
W ramach wdrożenia wykonane zostały również dedykowane funkcje dla sklepu, integracja z systemem Comarch XL oraz z wybranym dostawcą.
Widok produktu w 3D pozwala klientowi na lepsze zapoznanie się z ofertą.
Rozwiązanie: Stabilny system e-commerce SaaS z supportem
Kilka tygodni pracy nad wdrożeniem onelectro.pl zaaowocowało większą liczbą nowych klientów i rosnącą ilością zamówień. Jednak platforma e-commerce to nie tylko sprzedaż. To proces zarządzania zamówieniami, towarami i magazynem. Dzięki AtomStore zwiększyła się wydajność zespołu e-commerce w zakresie obsługi zamówień.
Panel zarządzania zamówieniami w AtomStore jest dla pracowników obsługi klienta czytelniejszy i posiada więcej funkcji, które zdecydowanie ułatwiają codzienną pracę. Dzięki temu jeden pracownik jest w stanie obsłużyć większą liczbę zamówień.
Warto również dodać, że zarządzanie sklepami odbywa się w modelu multistore. Zarządzanie katalogiem produktów i zamówieniami odbywa się w jednym wspólnym panelu zarządzania sklepem. To zdecydowanie wygodna opcja. onelectro.pl prowadzi również sprzedaż na Allegro, wykorzystując dwustronną integrację z serwisem aukcyjnym.
Wyszukiwarkę została wyposażona w silnik Cloud Smart Search, która uwzględnia błędy i odmiany (i idealnie sprawdza się w trudnych branżach, poza tym jest mobile-friendly).
Efekty: Sklep, którym łatwiej się zarządza
Sklep onelectro.pl na AtomStore zaczął działać w październiku 2020 roku. Z punktu widzenia klientów, nowa witryna jest bardziej intuicyjna i jeszcze prostsza w obsłudze. W sklepie pojawił się szereg nowych narzędzi do marketingu i promocji, które zespół e-commerce będzie mógł wykorzystać do budowania przewagi nad swoją konkurencją.
Wiele funkcjonalności, które w Magento wymagały zakupu dodatkowych modułów jest w systemie Atomstore w standardzie. Są to m.in. moduły do marketing automation, tworzenia landing page’y czy zarządzania blogiem.
Co zyskała hurtownia onelectro.pl po migracji na AtomStore?
- Mniej czasochłonny system do obsługi sklepów internetowych o podobnych jak Magento 2 możliwościach i dedykowanych funkcjonalnościach.
- Regularne aktualizacje systemu e-commerce, które nie generują błędów w funkcjonalnościach platformy.
- Czytelny i łatwy w obsłudze panel do zarządzania zamówieniami dla dwóch odrębnych sklepów.
- Widok produktów w 3D.
- Szybką i mobilną stronę z zupełnie nową szatą graficzną oraz wyróżniającą się na tle konkurencji intuicyjną nawigacją.
- Dostęp do narzędzi marketingowych, jak moduł marketing automation, marketing SMS czy blog w standardzie.
Przejście na system Atomstore było dobrą decyzją. Dzięki platformie Atomstore otwierają się też przed nami nowe możliwości z zakresu digital marketingu, które na pewno zaczniemy intensywnie wykorzystywać.
Chciałbyś się dowiedzieć, czy AtomStore rozwiąże Twoje problemy ze sklepem internetowym? Zostaw nam kontakt do siebie - niezwłocznie oddzwonimy do Ciebie.