Delta Optical – przekuj hobby w dobrze prosperujący biznes
Delta Optical to sklep z branży specjalistycznej, który zajmuje się sprzedażą produktów optycznych. W ramach wdrożenia dokonano migracji sklepów firmy Delta Optical z Magento oraz systemu autorskiego.
Informacja o Kliencie
Delta Optical to sklep z branży specjalistycznej, który zajmuje się sprzedażą produktów optycznych – między innymi teleskopami, lunetami, mikroskopami. Głównymi odbiorcami ich produktów są fani myślistwa, astronomii i przyrody.
Marka Delta Optical działa na rynku od 1989 roku, od 2002 sprzedając produkty pod własnym brandem, stworzone przez siebie – grupę pasjonatów. Jest największym przedstawicielem branży optycznej w Polsce, dostarczając produkty m.in. do TOPR. Oprócz sprzedaży on-line, prowadzi sklepy stacjonarne między innymi w Warszawie, Katowicach czy Gdańsku, skutecznie rozwijając strategię omnichannel.
Powody zmian platformy:
Do tej pory sklepy firmy Delta Optical zbudowane były na własnym kodzie (B2C) oraz przy użyciu systemu open source jakim jest Magento (B2B). Sklep B2C posiadał ograniczoną funkcjonalność, natomiast B2B cechował się dużą złożonością, w związku z czym każda nowa funkcja wymagała skomplikowanej analizy, specyfikacji i testów co wiązało się z wysokimi kosztami wdrożenia i utrzymania.
Po skonfrontowaniu strategii rozwoju i wymagań stawianych przez pracowników działu e-commerce firma podjęła decyzję o zmianie systemu. Przed podjęciem decyzji przeprowadzono analizę rynku w zakresie dostępnych systemów e-commerce. W wyniku przeprowadzonych badań wybór padł na AtomStore.
Kluczowe przy wyborze były:
- bogaty zestaw funkcji dostępnych w AtomStore bez dodatkowych kosztów (np. kupony, program lojalnościowy, rekomendacje, multistore itp),
- wysoka jakość obsługi klienta poparta dobrymi opiniami obecnych klientów,
- duże doświadczenie w migracjach sklepów z różnych systemów e-commerce,
- ścieżka rozwoju platformy zgodna ze strategicznymi potrzebami firmy.
Cele i wyzwania
Delta Optical w swojej strategii zwraca uwagę na edukację rynku swojej grupy docelowej, dlatego pomoc w doborze odpowiedniego towaru oraz jak najtrafniejsze dostosowanie oferty do swoich klientów to priorytety firmy. Z tego względu platforma, którą Delta Optical planowała wdrożyć, musiała umożliwić klientom łatwe i celne odnalezienie poszukiwanego towaru/produktu.
Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, sklep chciał wprowadzić możliwość zakupów on-line i odbioru towarów w placówkach stacjonarnych.
Wyzwania jakie stały przed AtomStore
- pełna migracja z systemu autorskiego oraz Magento obejmująca kluczowe informacje jak dane klientów, subskrybentów, zamówienia, katalog produktów,
- zapewnienie ciągłości działania sklepu podczas migracji,
- zadbanie o prawidłową reindeksację strony przez Google,
- integracja z systemem magazynowo-księgowym Subiekt,
- optymalizacja sklepu pod SEO,
- redukcja czasu ładowania strony,
- opracowanie wersji responsywnej.
Content is the king! wsparcie sprzedaży dzięki bogatej informacji o produkcie
Galeria - duże i wyraźne zdjęcia, możliwość zdjęć 360st.
Większa galeria pozwala na pokazanie wszystkich szczegółów produktów, co jest szczególnie ważne przy produktach z specjalistycznych branż lub fashion.
Obszerny opis
Dokładny opis produktu i jego funkcji wraz ze szczegółowymi parametrami technicznymi jest niezbędny do dokładnego poznania produktu oraz porównania oferty z innym towarem.
Zakładka multimedia
Wideo pozwala na umieszczenie na stronie dodatkowego contentu, który szczegółowo opisuje produkt bez odnośników do innych stron.
Polecane
Automatycznie dobrane produkty komplementarne, ułatwiają klientom zakupy jednocześnie, które mogą zainteresować użytkownika i być przydatne podczas używania oglądanego sprzętu.
Efekty wdrożenia i plany na przyszłość
Po migracji sklepy Delta Optical funkcjonują na stabilnym, rozwojowym systemie, który cechuje skalowalność. System jest aktualizowany na bieżąco, działa zgodnie z najnowszymi trendami w e-commerce. Dzięki AtomStore, procesy są zautomatyzowane, a działania programistyczne nie zaprzątają głowy właścicielom sklepu. W ciągu pół roku udało się zmigrować 5 sklepów: Celestron.pl, Skywatcher.pl, Pulsar-nv.pl, DeltaOptical.pl, Lornetki.com. Wszystkie sklepy zrealizowane zostały w technologii responsive web design.
Dodatkowe korzyści z wdrożenia
- wdrożono strategię omnichanel - klient może odebrać swoje zamówienie w sklepie stacjonarnym,
- zintegrowano sklepy z markeplace’ami (Allegro, Ceneo, Nokaut),
- zoptymalizowano strony pod względem SEO i przyspieszono ich ładowanie,
- dodano rekomendacje i upselling posprzedażowy,
- dodano narzędzia marketingowe, np.: kupony rabatowe, rekomendacje, program partnerski.
Chciałbyś się dowiedzieć, czy AtomStore rozwiąże Twoje problemy ze sklepem internetowym? Zostaw nam kontakt do siebie - niezwłocznie oddzwonimy do Ciebie.