Poznaj trendy na 2025 rok w e-commerce Zapisz się na webinar

Blog

26.01.2016
Funkcje

Co słychać w AtomStore - cz. 2/3

W pierwszej częsci "Co słychać w AtomStore" przedstawiłem funkcje magazynowe, wersję B2B wraz z handlowcami oraz ofertowaniem, a także modułem reklamacji. W drugiej częsci chciałbym zaprezentować funkcje marketing automation, dynamiczne listy produktowe, landing pages oraz nowe funkcje w mechanizmach promocji dostępnych w naszym systemie.

Moduł Marketing Automation

Pracujemy nad rozwojem marketing automation w systemie AtomStore. Platforma od początku swojego istnienia stawiała na automatyzację procesów w e-commerce. W zakresie marketingu od kilku lat udostępniamy takie funkcje jak:

  • generowanie automatycznych newsletterów,

  • wysyłkę automatycznych nagród za określone akcje (np. kupon za zapis do newslettera, kupon za opinie, kupon za określoną liczbę punktów w programie lojalnościowym),

  • przypomnienia o porzuconym koszyku (wraz z automatycznie generowanym kuponem rabatowym)

  • przypomnienia z prośbą o potwierdzenie rejestracji.

 

W zeszłym roku dodaliśmy między innymi możliwość dodawania rekomendacji do maili systemowych (np. potwierdzenie złożenia zamówienia, informacja o statusie zamówienia).

 

Oprócz tego pracujemy nad rozwojem modułu marketing automation, który zbierać będzie wszystkie funkcje związane z automatyzacją marketingu w jednym miejscu. W ostatnim roku dodaliśmy między innymi:

  • informację e-mail po x dniach od rejestracji,

  • informację e-mail po x dniach od rejestracji, jeśli klient nie dokonał żadnego zakupu,

  • informację e-mail po x dniach od ostatniego zakupu,

  • informację e-mail po x dniach od ostatniej wizyty niezakończonej zakupem,

  • maile powitalne dla subskrybentów,

  • statystyki przyznanych i zrealizowanych punktów w programie lojalnościowym.

 

Dynamiczne listy produktów

Dynamiczne listy umożliwiają definiowanie list produktów, które uzupełniane są produktami automatycznie na podstawie kryteriów zadanych przez administratora. Obsługa sklepu może chcieć np. stworzyć listę nowości w sklepie, ale nie chce aby pojawiały się tam wszystkie produkty lecz tylko produkty z ceną większą niż 30zł. Inny przykład to stworzenie listy produktów polecanych, ale tylko takich które dostępne są w magazynie własnym i wysyłka ich w newsletterze.

 

Kryteria którymi może posługiwać się operator to między innymi:

  • kategoria

  • producent

  • atrybut (np. kolor = biały)

  • tag

  • cena od, do

  • ilość dni od dodania produktu do systemu

  • flagi nowość, promocja, wyprzedaż, bestseller, wyróżniony

  • status dostępności

Administrator może oczywiście określać kilka kryteriów na raz (np. producent nike i adidas oraz kategoria spodenki).

 

Lista produktów może być dostępna przez własny adres url lub wykorzystana między innymi na landing pages, w newsletterze czy podpięta do boksa (np. polecane w koszyku).

 

Landing pages

Moduł Landing pages pozwala administratorowi na tworzenie dowolnej liczby stron wejściowych, na których w produkty prezentowane będą w specjalny sposób. Administrator może zrobić np. landingi z produktami na różne okazje: dla dziadka, na Dzień Kobiet, na zimowe wieczory itp. na których ręcznie przygotuje listę produktów.

 

Czym landing różni się od zwykłych stron kategorii? Landingi

  • mogą mieć indywidualną nazwę, opis i baner,

  • lista produktów nie musi być związana z konkretną kategorią czy producentem,

  • administrator może samodzielnie ułożyć kolejność produktów,

  • szablon landinga może być różny od szablonu kategorii (bez filtrów, sortowania itp.).



W przeciwieństwie do kategorii które mają ściśle określone miejsce w drzewie kategorii, najczęściej zawierają wielką liczbę produktów, znajdują się na nich funkcje dodatkowe jak filtry, sortowania, podkategorie itp. landingi pozwalają administratorowi na przygotowanie list produktów odpowiadających aktualnym potrzebom prowadzonych kampanii marketingowych.



Promocje

W ostatnich miesiącach dodaliśmy istotne nowe funkcji do mechanizmów promocji. Pierwsza z nich to tzw. Happy hours, umożliwiające tworzenie promocji trwających codziennie w wybranych godzinach - np. od 20:00 do 24:00. Ponadto do standardowych promocji dodaliśmy także opcje ograniczenia od wybranej godziny - np. piątek od 20:00 do niedzieli 24:00 (do tej pory można było ograniczać promocje tylko od dnia do dnia).

 

Druga dużo bardziej skomplikowana funkcja to promocje wiązane. Moduł promocji wiązanych umożliwia tworzenie promocji zależnych od spełnienia przez użytkowników określonych warunków - np. dodania do koszyka 1 lub więcej produktów z danej kategorii czy producenta.

Przykładami zastosowania mogą być np. promocje:

  • Kup dowolną kurtkę - otrzymasz czapkę gratis (rabat 100%),

  • Kup laptop Lenovo o wartości minimum 2000zł - otrzymasz rabat 50% na dowolna torbę na laptopa,

  • Kup dowolną rzecz - drugą tańszą kupisz za pół ceny (rabat 50%),

  • itp.

 

Moduł do tworzenia warunków wykorzystuje funkcję Dynamicznych list produktów. Szczegóły opis modułu promocji wiązanych znajduje się we wpisie Promocje wiązane.

 


Autor: Łukasz Plutecki

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska