Rekomendacje w systemie AtomStore
System AtomStore posiada zaawansowane mechanizmy pozwalające na zbieranie danych na temat zainteresowań użytkowników i następnie generowanie na ich podstawie rekomendacji produktowych.
Nasz system posiada wbudowane funkcje umożliwiające dopasowanie oferty prezentowanej w sklepie do potrzeb klientów odwiedzających stronę. W przeciwieństwie do innych systemów e-commerce oferowanych na rynku, w przypadku systemu AtomStore nie ma potrzeby korzystania z dodatkowych systemów rekomendacji. Funkcje związane z dopasowaniem oferty są wbudowane.
Aby przybliżyć możliwości wykorzystania rekomendacji postanowiliśmy przedstawić kilka przykładowych rozwiązań które zaimplementowaliśmy w najnowszy szablon demo.
Jak działa system rekomendacji AtomStore
Główne ustawienia rekomendacji znajdują się w module Personalizacja. Administrator może włączyć moduł, a następnie zmodyfikować wagi punktowe przyznawane za różne akcje wykonywane przez użytkowników (np. wejście na kartę produktu, kategorii, stronę producenta etc.).
Użykownicy poruszający się po stronach sklepu zbierają punkty za poszczególne akcje, które przypisywane są do odpowiednich słowników (słowniki budowane są automatycznie na bazie zawartości katalogu sklepu). Użytkownik po kilku wyświetleniach strony ma już wstępny profil zainteresowań - im więcej porusza się po stronie, tym bardziej dokładny jest jego profil.
W ustawieniach poszczególnych modułów istnieje możliwość włączenia wykorzystania rekomendacji. I tak AtomStore pozwala na wykorzystanie inteligentnych rekomendacji:
- w boksie Rekomendacje na stronie głównej, listingu, karcie produktu czy innych stronach sklepu,
- funkcji wyświetlania Nowości i Promocji w sklepie (automatyczny wybór promocji i nowości najlepiej dopasowanych do użytkownika),
- do wyświetlenia produktów ostatnio oglądanych przez użytkownika,
- do wyświetlenia produktów powiązanych na kartach produktów,
- w celu dopasowania zawartości Nowości, Promocji wysyłanych w newsletterze lub skorzystania z funkcji Rekomendacji,
- do filtrowania i targetowaniu newsletterów na podstawie historii klienta,
- a także do wysłania rekomendacji w mailu systemowym.
Poniżej kilka przykładów przedstawiających zastosowanie funkcji rekomendacji:
1. Rekomendacje na stronie głównej sklepu
2. Rekomendacje na karcie produktu
3. Produkty powiązane w popupie dodaj do koszyka
4. Rekomendacje produktowe w mailu systemowym (informacja na temat zamówienia)
To oczywiście tylko kilka przykładów. Na podstawie bazy danych AtomStore możliwe jest budowanie dodatkowych widoków czy sekcji strony. AtomStore posiada także funkcje marketing automation o których opowiemy niebawem.
Autor: Łukasz Plutecki