Nowy szablon domyślny - (r)ewolucja
System AtomStore przez ostatnie kilkanaście miesiący rozwijał się bardzo dynamicznie. Spowodowało to znaczący przyrost funkcji i elementów dostępnych w szablonie sklepu. Intensywny rozwój i zmiany związane z urządzeniami mobilnymi (technologia RWD) sprawiły, iż podjęliśmy decyzje o przygotowaniu nowego szablonu domyślnego.
Szablon domyślny wykorzystywany jest przez nas do prezenetowania możliwości AtomStore, pozwala on nam także na wstępną konfigurację sklepu, a Klientowi na rozpoczęcie prac nad ofertą w sklepie, podczas gdy nasz zespół grafików i programistów tworzy szablon dedykowany dla Klienta.
Na bazie szablonu domyślnego tworzymy także szablony dla naszych Klientów, wiele elementów pomimo iż zmienia swój wygląd jest więc z niego dziedziczone. Z tego względu istotne jest aby szablon domyślny był nowoczesny, użyteczny i elastyczny.
W połowie roku podjęliśmy decyzje o stworzeniu nowego szablonu, który stanie się bazą wdrożeń w roku 2014. Został on stworzony z wykorzystaniem bootstrap-a i zoptymalizowany dla urządzeń mobilnych (ang. responsive web design).
Raczej rewolucja niż ewolucja
Ze względu na ilość zmian które pojawiły się w ostatnich miesiącach w Atomie oraz nowy trend budowania stron responsywnych (dopasowujacych swoją rozdzielczość i układ do ekranu urządzenia na którym są otwierane) postanowiliśmy zacząć prace praktycznie od zera.
Tworząc nowy szablon bazowaliśmy na doświadczeniach nabytych w kilkudziesięciu projektach realizowanych w ostatnich 3 latach. Nowy szablon zawiera także wiele usprawnień i pomysłów naszych klientów - za co im serdecznie dziękujemy :)
Wyróżniające się elementy
Cieżko wymienić i opisać wszystkie usprawnienia i udogodnienia które wprowadziliśmy. Wiele zmieniło się zarówno w wyglądzie jak i "pod maską". Nowe szablony stanowią duże usprawnienie dla naszych web developerów, którzy wdrażają projekty Klientów. Postaramy się omówić kilka najważniejszych zmian.
Na listingu dodaliśmy belkę z filtrami z opcją rozwijania dodatkowych filtrów. W szablonie można także skonfigurować filtrowanie w lewym lub prawym łamie. Boksy produktowe zyskały efekt onMouse z informacją o dostępnych wariantach oraz linkami do koszyka i schowka.
Przepisaliśmy jednocześnie mechanizmy odpowiedzialne za przeładowywanie listy produktów (doczytywanie kolejnych stron, zawężanie listy przez filtry).
Karta produktu została wzbogacona przez wiele przydatnych funkcji:
- okienko z dostępnymi formami dostawy i ich kosztami
- opcje wyboru wariantów z zawężaniem kolejnych atrybutów (np. po wybraniu koloru lista atrybutów zawęża się tylko do dostępnych)
- informacje nt. czasu realizacji zamówienia
Wiele zmian w koszyku
W koszyku pojawiły się dodatkowe opcje jak zawężanie form dostawy dla kraju, wybór gratisów do koszyka, informacja na temat czasu realizacji (dostępność produktu + czas realizacji wybranej formy dostawy).
Przygotowaliśmy także rozwijany koszyk oraz okno z informacją o produkcie dodanym do koszyka, zawierające sekcje z rekomendacjami.
Wyszukiwarka zyskała nowy moduł graficznych podpowiedzi produktowych (btw. dwa miesiące temu dodaliśmy ranking fraz wyszukiwanych przez klientów).
Wersja responsywna
Nie można zapomnieć o fakcie iż nowy szablon przygotowany został w technologii responsywnej co oznacza iż dopasowuje się do rozdzielczości ekranu urządzenia na którym jest wyświetlany.
Mamy nadzieje, iż nowy szablon posłuży do wielu ciekawych wdrożeń w zbliżającym się 2014.
:)
Autor: Łukasz Plutecki