Handel B2B - dlaczego teraz warto postawić na e-commerce?
Czy Twój dział handlowy coraz częściej odbiera zapytania w formie wiadomości e-mail niż telefonów? Jeżeli tak, to czas pomyśleć o przejściu z tradycyjnego zarządzania i ERP na nowoczesny e-commerce B2B. Lepszego momentu na zmiany niż kryzys nie będzie.
Współczesny klient B2B coraz bardziej podobny jest do konsumenta B2C - wymagający, oczekujący nowoczesnych rozwiązań oraz szybkiej reakcji. Dziś, w 2020 roku, gdy globalny kryzys dyktuje nam jak mamy pracować i komunikować się z klientami, czas wreszcie pomyśleć o rozwiązaniu e-commerce dla swojego handlu B2B.
Globalny kryzys Twoim sprzymierzeńcem
Kryzys, z którym obecnie mamy do czynienia zmusił większość firm do przejścia na pracę zdalną w całości lub w dużej części. Jeżeli obawiałeś się, że w Twojej branży zamówienia online nigdy się nie przyjmą to teraz sytuacja zupełnie się odwróciła. Klienci biznesowi bardziej niż kiedykolwiek są zainteresowani szybkimi i łatwymi zamówieniami (i zakupami) przez internet. Jak im to umożliwić? Postaw na platformę e-commerce B2B.
Taki system to połączenie sprzedaży w B2B z nowoczesnym e-commerce. Pozwoli Twoim klientom na:
- szybkie zakupy w ilościach hurtowych, których mogą dokonać online - bez wychodzenia z biura, a nawet z domu, bez telefonów, bez e-maili;
- dostęp do pełnej informacji o produkcie, jak opis, wymagania techniczne, ale również materiały (zdjęcia czy specyfikacje), które można łatwo pobrać;
- dostęp do informacji o zamówieniu poprzez indywidualne konta klienta;
- sprawdzenie dostępności magazynowej oraz cen hurtowych;
- dowiedzieć się o promocjach czy nowościach w Twojej ofercie.
Rozwiązania te stają się standardem obsługi klientów w B2B. Takie ułatwienie wprowadzają firmy dystrybucyjne (np. Inter Cars), największe wydawnictwa (np. Wydawnictwo Znak) czy producenci kosmetyków (np. Mydlarnia 4szpaki).
Platforma B2B Wydawnictwa Znak z ponad ponad 4500 książek
Co oferuje system e-commerce B2B?
Platforma sprzedażowa B2B to nie kolejny ERP w Twojej firmie. To w zasadzie jego wygodne rozwinięcie, które pozwoli Ci na połączenie trzech newralgicznych obszarów: oczekiwań klienta, sprzedaży oraz rozwoju biznesu. System e-commerce B2B przystosowany jest do operacji B2B, ale dodatkowo pozwala na automatyzację i szybszą obsługę zamówień. Rozwiązanie dedykowane jest producentom, dystrybutorom, a także hurtowniom.
Funkcje, jakie można znaleźć w platformie e-commerce B2B są typowe dla tej branży. Nasze rozwiązanie oferuje takie podstawy jak minimum logistyczne, indywidualne cenniki dla klientów lub grup klientów, zamówienia zbiorcze, dostęp do cen i produktów na platformie po zalogowaniu użytkownika czy moduł RMA. To, co wyróżni Twoją firmę to szereg funkcjonalności, które pozwolą Ci poprawiać osbługę klienta:
- przypisać promocję na wybrane produkty do klienta, grupy lub segmentu klientów, również w oparciu o ich zachowanie na platformie B2B;
- stworzyć program lojalnościowy i nagradzać klientów zniżkami, gratisami lub darmową dostawą;
- wdrożyć rekomendacje zakupowe oparte o dane behawioralne;
- wysyłać automatyczne newslettery z nowościami.
Zobacz inne funkcje systemu B2B
W biznesie B2B Twoi klienci są bardzo ważni, ale co zastanówmy się co zyskujesz Ty dzięki wdrożeniu platformy e-commerce B2B? Przede wszystkim prezentację swojej oferty online, ale również wygodny i intuicyjny panel do zarządzania dużymi zamówieniami. Twoi pracownicy sprawnie obsłużą każde zamówienie. System B2B to również szansa na zwiększenie sprzedaży, jak i optymalizację kosztów firmy. Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość automatyzacji działu handlowego, który pozwala także na pracę zdalną handlowców.
Moduł handlowca, który pozwala zautomatyzować pracę zarówno działu sprzedażowego, jak i działu zakupowego kontrahenta - dowiedz się więcej
Jak wdrożyć system e-commerce B2B w swojej firmie?
Wdrożenia B2B charakteryzują się często złożonym procesem. Wszystko zależy od tego, czy sprzedaż jaką chcesz prowadzić wymaga dodatkowych indywidualnych rozwiązań, ilości produktów oraz ilość koniecznych integracji. Możesz postawić na dedykowane rozwiązanie (bardzo długie wdrożenie) lub wybrać usługę SaaS, jak AtomStore. To gotowy system z szerokim wachlarzem funkcjonalności, ale z możliwością stworzenia dodatkowych rozwiązań specyficznych dla Twojego biznesu. Takie wdrożenie trwa o wiele wiele krócej.
Wdrożenie B2B warto rozpocząć od analizy przedwdrożeniowej, czyli określenia takich kwestii jak liczba produktów, konieczne integrację z ERP i innymi narzędziami czy wygląd systemu dla klientów. Kolejnym krokiem jest specyfikacja. To spis funkcjonalności, które są konieczne do efektywnego zarządzania sprzedażą B2B. Jeżeli masz już sklep internetowy, także możesz włączyć się do sprzedaż business-to-business.
Nie jesteś pewny jak zabrać się do specyfikacji? Chciałbyś dowiedzieć się więcej o platformie B2B? Informacje na temat naszego rozwiązania znajdziesz w zakładce o systemie B2B. Możesz też skorzystać z darmowych konsultacji z naszym specjalistą, który rozwieje Twoje wątpliwości. Umów się na spotkanie online w dogodnym terminie za pośrednictwem formularza.
Autor: Diana Drobniak