Integracja AtomStore z TikTok
Włącz do swojej strategii marketingowej działania na TikTok - najszybciej rosnącej platformie społecznościowej na świecie. TikTok oferuje sklepom internetowym nie tylko budowanie świadomości marki, ale również płatne działania reklamowe i sprzedażowe. Integracja AtomStore z TikTok jest już dostępna na naszej platformie e-commerce.
Jeżeli działaś w dynamicznym segmencie e-commerce, a Twoją grupą odbiorców są głównie młodzi ludzie, to na pewno uwzględniasz w swojej strategii marketingowej dużą platformę video TikTok.
TikTok należy do najczęściej pobieranych aplikacji na świecie w 2022 roku. Obecnie gromadz ponad miliard aktywnych użytkowników. Globalny gracz nie zamierza jednak pozostać apką, na której publikuje się tylko śmieszne filmiki i taneczne challange. Aż 92 proc. użytkowników po obejrzeniu filmu na TikTok podejmuje działania, a jeden na czterech kupuje lub pogłębia swoją wiedzę o produkcie po obejrzeniu jego reklamy w aplikacji.
Dlaczego warto promować sklep internetowy na TikToku?
Zasada działania TikToka jest odwrotna niż w przypadku Facebooka czy Instagrama. TikTok chce zatrzymać swoich użytkowników jak najdłużej w swojej aplikacji (i jest w tym mistrzem), dlatego wyświetla odbiorcy filmy, których jeszcze nie nigdy nie widział. Instagram czy Facebook wyświetlają posty od kont, które obserwujesz - rodzina, przyjaciele, hobby i ulubione marki. Dlatego każde video na TikToku ma szansę stać się viralem. To zasadnicza różnica w działaniu tych trzech (dwóch? ;)) platform społecznościowych.
1. Dotarcie do najmłodszej grupy docelowej i młodszych generacji
TikTok idealnie trafia swoim contentem do generacji Z, czyli grupy wiekowej 10-29 lat. Stanowią aż 62 proc. wszystkich użytkowników! Błądzi jednak ten, który myśli, że to platforma dla nastolatków. W ostatnim czasie liczba dorosłych osób mocno wzrosła i można się spodziewać, że będziemy tu obserwować identyczny proces, jak w przypadku Instagrama i upowszechniania się jej wśród generacji Y.
2. Wysoki wskaźnik zaangażowania
Według badań, nawet połowa użytkowników TikTok jest otwarta na dokonanie zakupu za pośrednictwem TikTok w ciągu najbliższych kilku miesięcy od marek, których działania widzą w aplikacji. TikTokersi chcą odkrywać produkty na platformie i chcą, by aplikacja była częścią ich zakupów. 56 proc. użytkowników już korzysta z platformy w celu odkrywania produktów lub marek.
3. Łączenie rozrywki z zakupami
Największa przewaga TikTok to shoppable entertainment, czyli sprzedaż przez rozrywkę. Rozrywka to jeden z ważniejszych bodźców zakupowych w dzisiejszej rzeczywistości. Kreatywny film, który dociera do odbiorców pozwala im odkrywać nowe produkty i marki naturalnie w ramach doświadczeń w aplikacji.
Dlaczego warto reklamować się na TikToku jako sklep internetowy?
TikTok to ciągle start up, co oznacza dwie rzeczy - ciężko oczekiwać tutaj stabilnych i przewidywalnych wyników sprzedażowych, ale z drugiej strony jako start up można zagwarantować nam największe wzrosty rok do roku w porównaniu do innych platform reklamowych. Ta platforma nieustannie się rozwija i z każdym dniem / miesiącem zyskuje nowe dedykowane rozwiązania dla ecommerców. Dla sklepów internetowych to szansa na otworzenie nowego kanału reklamowego kiedy ten jest niezwykle tani i ciągle niezagospodarowany. TikTok przechodzi niemal identyczną drogę jak system reklamowy Facebook'a z tą różnicą, że dużo szybciej dojrzewa. Najlepszy moment na inwestycję w tą platformę to rok 2023 - będzie to idealna korelacja pomiędzy kosztami, a możliwościami. Osoby, które zainwestowały w 2022 roku są do przodu, bo mają już społeczność, mają dane i na pewno ich wyniki będą stabilniejsze. Odkładanie decyzji na później będzie skutkowało tylko wzrostem kosztów i obniżeniem prawdopodobieństwa sukcesu na tej platformie.
Cocolita, jeden ze sklepów internetowych ulokowany na platformie AtomStore, rozpoczął w 2022 roku ekspansję na TikToku. Efekt? Wzrost ilości obserwatorów o blisko sześćdziesiąt tysięcy! Dodatkowo dzięki zwiększeniu inwestycji w reklamę na TikToku w okresie listopada 2022 sprzedaż wzrosła o prawie 50 proc.! Cocolita rozwija się niezwykle dynamicznie i dzięki TikTokowi ugruntowuje swoją pozycję lidera na rynku drogerii internetowych.
Sebastian Puchała
Facebook Ads Team Manager w Sempai
Jak zintegrować TikTok z sklepem internetowym? Jak zainstalować TikTok Pixel w sklepie na AtomStore?
TikTok oferuje płatne działania i formaty reklamowe o różnych charakterze. Oczywiście, dla marketerów przygotowano TikTok Ads Manager, w którym mogą tworzyć, targetować i analizować swoje rekalmy.
Jeżeli zdecydujesz się na działania na TikTok we współpracy z agencję performance (polecamy zaufaną agencję Sempai, z której usług w zakresie TikTok korzystają już nasi klienci), zaproponują Ci najlepsze działania. Działając samodzielnie czeka cię konfiguracji kampanii znanych z Meta Business czy LinkedIn.
Po założeniu konta reklamowego konieczna będzie integracja platformy e-commerce z TikTok. Integracja pozwala usprawnić proces tworzenia reklam, synchronizowania katalogu produktów i instalowania piksela TikTok, aby włączyć płatne i organiczne funkcje widoczności. Piksel TikTok zbierają dane, których można użyć do targetowania użytkowników TikTok, maksymalizując wydatki na reklamę.
Aby zainstalować piksel aplikacji, wystarczy wygenerować pixel, a następnie wkleić go w sekcji kodów marketingowych sklepu w Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Wygląd sklepu → Kody marketingowe JS → TikTok. Dla każdego multistore można dodać osobny pixel TikTok.
Jaką wersję pixela TikTok wybrać? Możliwości obu wersji
Na TikToku wyróżniamy dwa rodzaje pixela: standardowy i deweloperski. Pixel standardowy pozwala śledzić podstawowe zdarzenia, jak kliknięcia, przejścia na stronę czy zakupy. Pixel developerski daje przede wszystkim więcej możliwości i większą elastyczność pod kątem śledzenia klientów w sklepie internetowym.
Stosując pixel developerski możemy obserwować wartość zakupów dokonywanych przez odbiorców z reklam, a to umożliwia obliczanie ROAS (zwrotu wydatków z reklam). Standardowy piksel TikTok zlicza tylko liczbę konwersji.
Wersja developerska pixela TikToka daje możliwości tworzenia reklam dynamicznych, dzięki którym można retargetować do klientów oglądane lub dodane do koszyka przez nich produkty. Jest to jedna z najskuteczniejszych form sprzedaży, ponieważ docieramy do odbiorców, którzy są najbardziej skorzy do dokonania zakupu.
Dodatkowo możemy stosować prospecting, gdzie wyświetlamy się osobom niezwiązanymi z naszą marką, ale mogącymi być zainteresowanymi naszą ofertą. Tryb programisty pozwala wydłużyć okno konwersji do 7 dni post-click i 1 dnia post-view (standardowo jest to 1 dzień post-click). Dzięki temu zbieramy więcej danych na temat użytkowników korzystających ze strony, aby lepiej doprecyzować grupę odbiorców, dzięki czemu możemy zwiększyć skuteczność naszych kampanii poprzez wprowadzanie optymalizacji.
Jesteś gotowy na kampanie adsowe na TikTok w swoim sklepie internetowym? Zobacz, co AtomStore może Ci zaoferować - przetestuj naszą platformę sprzedażową dla sklepów internetowych za darmo już teraz.
Autor: Diana Drobniak