Poznaj trendy na 2025 rok w e-commerce Zapisz się na webinar

Blog

02.10.2020
Aktualizacje

Aktualizacje w AtomStore - wrzesień 2020

Aktualizacje w AtomStore - wrzesień 2020

Wrześniowe aktualizacje przyniosły ze sobą bardzo techniczne i specyficzne nowości w systemie. Najciekawsze zmiany dotyczą programu lojalnościowego oraz modułu Statystyk w sklepie.

 

B2C

Blokada wysyłania wiadomości dla statusów zamówień zmapowanych z Allegro - jeżeli status danego zamówienia został zmapowany na status w Allegro, wiadomości informacyjne przy takim statusie nie będą wychodzić z systemu AtomStore, a wyłącznie z serwisu Allegro. Uwaga! Dokładną instrukcję mapowania statusów i włączenia tej funkcji znajdziesz w Aktualnościach w panelu zarządzania sklepem.

 

Możliwość ograniczenia przypisywania punktów za opinię w programie lojalnościowym - w zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Marketing → Program lojalnościowy dodaliśmy ustawienie "Punkty za recenzję produktu - przyznawaj tylko za pierwszą opinię danego produktu przez klienta", które pozwala ograniczyć przyznawanie punktów za opinię w sklepie do jednej opinii umieszczonej w danym produkcie. Ma to uniemożliwić sztuczne nabijanie punktów za wielokrotne dodawanie opinii do tego samego produktu.

 

Mail systemowy dotyczący zmiany grupy w programie lojalnościowym - w zakładce Marketing → Automation → Program lojalnościowy dodaliśmy nową wiadomość systemową, która pozwoli na wysyłane klientowi informacji o dołączeniu do nowej grupy programu lojalnościowego. Wstaw w treść znacznik #nazwa_grupy#, aby poinformować do, której grupy należy teraz klient.

 

Modyfikacja mechanizmu wysyłania powiadomień do zamówienia - jeżeli dla danego statusu zamówienia zostało ustawione powiadomienie po X dniach od nadania tego statusu, dodanie komentarza przez administratora sklepu bez zmiany statusu zamówienia nie będzie uwzględniane w ponownym obliczaniu daty wysyłki. Zmiana ta została wprowadzona, aby uniemożliwić sytuację, w której przykładowo:

  • zamówienie otrzymuje status "W realizacji" - po 3 dniach wysyłane jest powiadomienie do tego statusu,
  • administrator dodaje komentarz nie zmieniając statusu "W realizacji" - po 3 dniach zostaje wysłane kolejne powiadomienie do tego statusu

 

Zmodyfikowany mechanizm obliczania rabatu na zestaw zamknięty - w module Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Marketing→ Zestawy, dodaliśmy ustawienie "Uwzględniaj rabat zestawu dla produktu głównego". Ustawienie tej opcji na "NIE" spowoduje, że produkt główny w zestawie nie będzie podlegał zniżce przypisanej do zestawu. Zniżka taka obejmie wyłącznie pozostałe produkty składowe w zestawie. Produkt główny wskaż podczas tworzenia zestawu w zakładce “Produkty w zestawie” zaznaczając, który z produktów jest “Produktem głównym”.

 

Potwierdzenie zamówienia w module SMS - dla zamówienia, które wymaga weryfikacji (np. opłata za pobraniem, wysyłka zagraniczna itp.) dodaliśmy możliwość jego potwierdzenia w wiadomości SMS za pomocą nowego znacznika #url_potwierdz_krotki#. Znacznik generuje skrócony odnośnik do potwierdzenia zamówienia drogą SMS. Szczegółową instrukcję użycia nowego znacznika objaśnia BOK.

 

Wykluczanie produktów dla multistore w newsletterze - dodaliśmy mechanizm uwzględniający wykluczenia produktów dla multistorów przy wysyłce. W przypadku wysyłania newsletterów z danego multistore i generowania w nim automatycznie produktów, system uwzględni wykluczenia produktów, które nie posiadają ustawionych zdjęć w danym sklepie. Produkty, które nie mają ustawionych zdjęć w sklepie, z którego będzie wysyłany newsletter nie zostaną przesłane w wiadomości.

 

Obsługa nowych znaczników z odnośnikami do karty produktu - do obsługi powiadomień dodano dwa nowe znaczniki:

  • #produkt_wiersz_miniatura_link# - pozwalający wyświetlić miniaturkę produktu z aktywnym linkiem do karty produktu,
  • #produkt_wiersz_nazwa_link# - pozwalający wyświetlić nazwę produktu z aktywnym linkiem do karty produktu.

 

Możliwość wyboru języka nazw produktów w eksporcie zamówień - w zakładce Sprzedaż → Zamówienia w mechanizmie eksportu zamówień dodaliśmy ustawienie pozwalające na wybór języka nazw eksportowanych produktów. Może być to język zgodny z językiem zamówienia lub inny dowolny język dostępny w sklepie.

 

B2B

Nadpisywanie tagów personalizacyjnych - dodaliśmy możliwość nadpisywania tagów personalizacyjnych klienta w B2B. Dzięki temu admin może przypisać klientowi dowolne tagi personalizacyjne, które zostaną uwzględnione:

  • Na stronie dynamicznej listy z zaznaczoną opcję personalizowania kategorii (tylko kategorie).
  • Zakładce promocji na stronie głównej.
  • Boksie z rekomendacjami.

 

Poprawione wyszukiwanie reklamacji własnych klienta - zmodyfikowaliśmy mechanizm wyszukiwania reklamacji w panelu klienta. Usprawniono działanie filtrów:

  • Rodzaj
  • Typ
  • Kod produktu

 

Zmiany w panelu administracyjnym

Możliwość przypisywania zmian w polach własnych kategorii do podkategorii - zmiana pola własnego w kategorii głównej sklepu może skutkować również zmianą tego samego pola we wszystkich podkategoriach należących do tej kategorii głównej. W tym celu podczas zmiany pola należy zaznaczyć "Zastosuj teraz dla wszystkich podkategorii".

 

Informacja o liczbie dostępnych wariantów produktu w statystykach - w module Statystyki → Rankingi → Produkty dodaliśmy informację o liczbie dostępnych wariantów danego produktu.

 

 

Optymalizacja obliczania statystyk - w module Statystyki zmodyfikowaliśmy mechanizm obliczania następujących statystyk:

  • Statystyki → Sprzedaż → Dochody.
  • Statystyki → Sprzedaż → Lojalność klientów.
  • Statystyki → Rankingi → Kategorie
  • Oczekiwanie na dostępność.

 

Możliwość wyszukiwania produktów na podstawie atrybutów w rankingach promocji - w zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Panel → Preferencje administracyjne → Statystyki, dodaliśmy ustawienie “Statystyki - Ranking produktów - dodatkowo wyświetlaj atrybuty”. Wskazanie w nim atrybutów umożliwia wyszukiwanie na ich podstawie produktów w module Statystyki → Rankingi → Promocje.

 

Dodaliśmy obsługę numeru GTU w systemie i na fakturach - w module fakturowania Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Sprzedaż i ceny → Fakturowanie, dodaliśmy ustawienie "Domyślna kategoria GTU", które pozwala na domyślne przypisanie numeru GTU produktom w sklepie. Dodatkowo numer ten można nadpisać w edycji dowolnej kategorii, a także w edycji dowolnego produktu (najwyższy priorytet). Numer GTU będzie można również modyfikować w trakcie wystawiania faktury. Do faktury będzie można przypisać również wystawiony wcześniej paragon.

 

Dodaliśmy informację o dacie importu płatności - na listingu zamówień (Sprzedaż → Zamówienia) w kolumnie “Opłacone” dodaliśmy informację o dacie importu płatności w danym zamówieniu (kwota, data, godzina).

 

Możliwość ustawienia indywidualnego logotypu sklepu dla serwisu Facebook - w edycji szablonu (Ustawienia → Szablony → Edytuj bieżący szablon) obowiązującego na sklepie dodaliśmy ustawienie “Logo - Facebook”, które pozwala na dodanie indywidualnego logotypu, który ma się wyświetlać w serwisie. Logo to będzie wyświetlane we wszystkich miejscach w których nie ma dodanej miniatury np. podczas linkowania do kategorii bez zdjęcia czy strony głównej sklepu. Uwaga! Wgrywany obrazek musi być w formacie JPG oraz mieć wymiary min. 200 x 200 px.

 

Zmiany w integracjach

Integracja z chatem Contact LEADer Chat - w zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Wygląd sklepu → Kody marketingowe JS, dodaliśmy nową integrację z czatem Contact LEADer Chat.

 

Bugfix:

  • poprawiony problem z wyświetlaniem informacji o opłaceniu zamówienia w zestawieniu zamówień;
  • dodaliśmy zabezpieczenie, które pozwala na wyświetlenie wyłącznie części dostępnych wykluczeń co zabezpieczy administrator przed zawieszeniem przeglądarki (Ustawienia → Kraje);
  • optymalizacja wyświetlania punktów odbioru w statystykach;
  • poprawa wyświetlania nagłówka w dynamicznych listach - teraz będzie wyświetlana wyłącznie nazwa dynamicznej listy np. Wyjątkowe promocje;
  • dodaliśmy zabezpieczenie przed odrzucaniem pliku produktowego w Google Feed;

Autor: Diana Drobniak

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska