Aktualizacje w AtomStore – wrzesień 2021
We wrześniu postawiliśmy na modułu Marketing i Newsletter. Przygotowaliśmy dla Was liczne aktualizacje, które pozwolą na jeszcze lepszą personalizację kampanii marketingowych. Od teraz możecie m.in. wysyłać emotikonki oraz przesyłać wiadomości w dniu urodzin klientów.
Katalog
Produkty
Zmodyfikowany mechanizm grupowego zapisu atrybutu
Przy grupowym uzupełnianiu wartości atrybutu (Katalog → Produkty → Opis → Przypisz wartości atrybutów) wprowadzona wartość będzie przypisywana do wszystkich wersji językowych w zakładce Atrybuty w edycji produktu.
Atrybuty
Zmodyfikowany mechanizm filtrowania na podstawie atrybutów
W edycji dowolnego atrybutu (Katalog → Atrybuty) zmodyfikowaliśmy opcję „Filtrowanie - po wielu wartościach”. Od teraz atrybuty na liście produktów można filtrować:
- po dowolnej wartości atrybutu,
- po wszystkich wartościach atrybutu.
Przykład: W sklepie ustawiono atrybut „Kolor”, który może przyjąć wartości „Zielony” oraz „Niebieski”. Klient w filtrze wybrał kolory „Zielony” i „Niebieski”.
Przy ustawieniu filtrowania „Po dowolnej wartości", klientowi zostaną pokazane produkty, które mają przypisany przynajmniej jeden z tych atrybutów, czyli są niebieskie albo zielone lub niebieskie i zielone jednocześnie.
W przypadku ustawienia „Po wszystkich wartościach", klientowi zostaną pokazane produkty, które mają przypisane obie wartości atrybutu, czyli są niebieskie i zielone jednocześnie.
Sprzedaż
Zamówienia
Zmodyfikowany mechanizm wyszukiwania punktów odbioru
W edycji dowolnego zamówienia w zakładce „Formy dostawy” (Sprzedaż → Zamówienia → Dostawa/płatność → Forma dostawy) dla formy dostawy, która ma co najmniej 1000 punktów odbioru, dodaliśmy ich wyszukiwarkę po nazwie i pełnym kodzie paczkomatu.
Klienci
Możliwość wyświetlania większej liczby klientów
Zwiększyliśmy liczbę wyświetlanych klientów. Od teraz dostępne będzie filtrowanie 50, 100, 200 lub 500 klientów. Zmiana dostępna jest także w module Newsletter → Subskrybenci.
Uwaga! Ze względów optymalizacyjnych opcja jest dostępna wyłącznie dla licencji dedykowanej.
Formy dostawy i płatności
Uwzględnianie kuponów rabatowych przy wyświetlaniu dostawy
Jeżeli w formie dostawy oraz formie płatności ustawiono wartość koszyka, dla której dana forma dostawy lub płatności jest dostępna, to system będzie uwzględniał wartość koszyka po użyciu kodu rabatowego.
Przykład: W sklepie ustawiono formę dostawy do 100 zł i formę płatności do 120 zł. Klient dodał do koszyka produkty o wartości 200 zł i użył kodu rabatowego -50%. Po obniżeniu wartości koszyka przez kupon rabatowy, forma dostawy i forma płatności staną się dostępne.
Możliwość importu punktów odbioru dla eNadawca (Poczta Polska)
W zakładce Sprzedaż → Formy dostawy dla formy dostawy mapowanej z eNadawcą (Poczta Polska) dodaliśmy możliwość ręcznego wywołania importu punktów odbioru.
Reklamacje
Dwie nowe kolumny statystyczne
W zakładce Sprzedaż → Reklamacje dodaliśmy dwie nowe kolumny:
- „Data rozpatrzenie reklamacji”, w której będzie wyświetlana data oznaczenia reklamacji statusem zamykającym reklamację,
- „Data pierwszej odpowiedzi do reklamacji”, w której zostanie wyświetlona data wysłania pierwszego komentarza przez administratora lub pierwsza zmiana statusu w zależności od tego, która procedura nastąpiła wcześniej.
Magazyn
Zmodyfikowany mechanizm wyliczania ceny zakupu
Jeśli w sklepie jest aktywny magazyn standardowy (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Katalog i magazyny → Magazyn - standard), a klient składa zamówienie na produkty niedostępne w magazynie własnym, ale dostępne u dostawców, to cena zakupu produktów będzie wyliczana na podstawie średniej ceny zakupu pochodzącej od wszystkich dostawców, u których produkty zostaną zakupione.
Przykład: Klient kupuje 15 piłek tenisowych, które kosztują za sztukę:
- 100,00 zł w magazynie własnym (dostępnych 5 szt.),
- 35,00 zł w magazynie u dostawcy A (dostępnych 5 szt.),
- 150,00 zł w magazynie u dostawcy B (dostępnych 5 szt.).
System wyświetli średnią cenę zakupu piłeczki tenisowej w wysokości 95,00 zł (100,00 + 35,00 + 150,00 / 15 = 95,00).
Marketing i promocje
Kupony
Zabezpieczenie przed wielokrotnym wysłaniem tego samego kuponu
W e-mailach, w których możliwe jest użycie znacznika #kod_kuponu_X# (Marketing i promocje → Automation → Powiadomienia, przypomnienia), tj. podczas rejestracji klienta i subskrybenta, w wiadomościach z informacją o zamówieniu, dodaliśmy nowy znacznik.
IF kod_kuponu_x _y
Treść
END IF
W powyższym znaczniku „x” oznacza kod kuponu, a „y” – liczbę dni od ostatniej wysyłki tego kodu. Ustawienie zabezpiecza przed sytuacją wielokrotnej wysyłki tego samego kuponu, np. w przypadku porzucenia koszyka przez klienta.
Przykład:
IF kod_kuponu_5 _60
Podaj kod kuponu na ostatnim etapie koszyka.
END IF
Marketing Automation
Obsługa nowych powiadomień
W module Marketing Automation (Marketing i promocje → Automation → Powiadomienia, przypomnienia) dodaliśmy dwa nowe powiadomienia:
- Informacja na X dni przed urodzinami,
- Informacja w dniu urodzin.
Datę urodzin klient będzie mógł podać w momencie zapisu do newslettera. Uwaga! Wymagana modyfikacja w szablonie.
Akcje promocyjne
Obsługa nowego znacznika w wiadomościach typu Nagrody
W poniższych wiadomościach (Marketing i promocje → Automation → Nagrody):
- Nagroda za opinię,
- Nagroda za polecenie,
- Nagroda za subskrypcję
dodaliśmy obsługę znacznika
kod_akcji_X,
który pozwoli na przesyłanie kodów rabatowych pochodzących z modułu Akcje promocyjne.
Newsletter
Zmodyfikowany mechanizm zapisu do newslettera
Zmodyfikowaliśmy mechanizmy potwierdzania zapisu do newslettera w trzech przypadkach:
- podczas zapisu ze stopki i pop-upa,
- podczas rejestracji konta klienta,
- w czasie zapisu podczas zakupu (w koszyku).
1. W przypadku zapisu ze stopki lub pop-upa klient otrzyma wiadomość z prośbą o potwierdzenie subskrypcji (double opt-in).
2. Podczas zapisu w czasie rejestracji konta klienta,
- jeżeli ustawienie „Wymagaj potwierdzenia adresu e-mail” (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Sprzedaż i ceny → Proces zakupowy i konta klientów → Zgody, potwierdzenia, RODO) jest aktywne, to wiadomość nie zostanie wysłana, bo potwierdzenie konta subskrybenta będzie równoznaczne z potwierdzeniem konta klienta,
- jeżeli ustawienie „Wymagaj potwierdzenia adresu e-mail” jest wyłączone, to klient otrzyma wiadomość z prośbą o potwierdzenie subskrypcji newslettera.
3. W czasie zapisu podczas zakupu w przypadku niezalogowanych klientów:
- jeżeli ustawienie „Wymagaj potwierdzenia adresu e-mail” (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Sprzedaż i ceny → Proces zakupowy i konta klientów → Zgody, potwierdzenia, RODO) jest aktywne, to wiadomość nie zostanie wysłana, bo wystarczy, że klient potwierdzi zamówienie,
- jeżeli ustawienie „Wymagaj potwierdzenia adresu e-mail” jest wyłączone, to klient otrzyma wiadomość z prośbą o potwierdzenie subskrypcji.
SEO
Nowa zakładka z odnośnikami do mapy strony (site map)
W module Ustawienia → SEO dodaliśmy zakładkę „Site map”, w której będą wyświetlane linki do sitemap dostępnychcw sklepie.
Konfiguracja sklepu
Marketing
Zmodyfikowany mechanizm wyliczania kwoty przy gratisie do kwoty
W module Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Marketing → Gratisy → Gratisy do kwoty dodaliśmy ustawienie „Uwzględniaj przy wyliczaniu wartości koszyka wartość użytego kuponu”.
Przykład: W sklepie ustawiono promocję „Gratis do kwoty” od 100 zł (Marketing i promocje → Gratisy do kwoty → Utwórz gratis). W opcji „Uwzględniaj przy wyliczaniu wartości koszyka wartość użytego kuponu” zaznaczono „Nie”.
Klient dodał do koszyka produkty o wartości 150 zł i użył kuponu rabatowego, który obniża cenę o 100%, więc wartość jego koszyka wynosi 0 zł. Mimo tego klient będzie mieć możliwość wybrania gratisu, bo system nie uwzględnia wartości koszyka po użyciu kuponu rabatowego, tylko przed.
Więcej o gratisach możesz przeczytać w tym artykule.
Sprzedaż i ceny
Możliwość kopiowania cen podstawowych do cen katalogowych
W module Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Sprzedaż i ceny → Cenniki dodaliśmy opcję „Ceny katalogowe (sugerowane) - uzupełniaj cenami podstawowymi (sprzedaży)”, która pozwala na przesyłanie cen podstawowych do cen sugerowanych po zapisaniu produktu.
Maile systemowe
Obsługa ikonek emoji
Dodaliśmy możliwość wyświetlania i wysyłania ikon emoji poprzez wklejenie odpowiedniej emotikony w następujących miejscach:
- w tytułach, treściach, szablonach i wartościach pól newsletterów,
- w mailach systemowych,
- w wiadomościach z zakładki Przypomnienia/powiadomienia (Marketing → Automation),
- w powiadomieniach dotyczących statusów zamówień i reklamacji,
- w szablonach wiadomości e-mail „Wyślij e-mail” na listach klientów i zamówień,
- w historii wysłanych e-maili,
- w module SEO → Metatagi.
Po wysłaniu powyżej wiadomości, klientowi wyświetli się następujący e-mail.
Możliwość wysyłania zawartości koszyka poprzez adres URL
W koszyku klienta dodaliśmy opcję „Udostępnij koszyk - wyślij e-mail”, która pozwoli na wysłanie zawartości koszyka do innej osoby poprzez skopiowany adres URL. Funkcja ta będzie obsługiwana w ramach nowego maila systemowego „Udostępnianie koszyka” (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Maile systemowe → Udostępnianie koszyka). Uwaga! Zmiana wymaga modyfikacji w szablonie klienta.
Obsługa nowego znacznika w wiadomościach systemowych
W mailach systemowych dodaliśmy obsługę znacznika:
IF_NOT_SOURCE_X (id źródła)
Treść wiadomości
ENDIF_SOURCE_X (id źródła)
Znacznik pozwala na wykluczenie źródeł zamówień, do których będą wysyłane wiadomości. Źródła zamówień można dodać w Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Źródła sprzedaży. ID źródła to liczba porządkowa w tabeli.
Bezpieczeństwo
Zabezpieczenie przy próbie przypomnienia hasła przez administratora
Jeżeli w zakładce służącej do resetowania hasła podano adres e-mail administratora, to wiadomość nie zostanie wysłana. Zakładka ta służy wyłącznie do resetowania haseł przez klientów sklepu.
System B2B
Nowa kolumna z handlowcami przypisanymi do klienta
W zakładce Sprzedaż → Klienci dodaliśmy kolumnę z informacją o handlowcach przypisanych do danego klienta.
Bugfixy:
- zmieniliśmy miejsce wyświetlania komunikatów dla administratora. Od teraz będą wyświetlać się na górze strony,
- zmodyfikowaliśmy mechanizm przesyłania danych strukturalnych do wyszukiwarki Google. Od tej pory będą one wysyłane jako skrypt JSON-LD zgodnie z dokumentacją dostępną pod tym linkiem,
- dodaliśmy funkcjonalność pozwalającą na indywidualne ustawienie czasu przechowywania logów. Uwaga! Zmiana wymaga skontaktowania się z Biurem Obsługi Klienta,
- dodaliśmy obsługę walidacji poprawności adresów e-mailowych (nietypowe znaki, polskie ogonki) w każdym miejscu w sklepie, w którym są one wykorzystywane przez klienta, m.in. w zapisie do newslettera, ankietach i podczas rejestracji,
- w plikach TXT przesyłanych do PC-Market dodaliśmy informację o ID numeru płatności zwracanej przez zewnętrzne bramki,
- jeżeli klient należy do grupy klientów, którą obejmują wykluczenia form dostawy oraz płatności, to nie będzie miał możliwości wyboru tych form podczas edycji konta w formularzu zapisu domyślnych form dostawy i płatności.
Autor: Agata Kempa