Aktualizacje w AtomStore – styczeń 2021
W Nowym Roku przygotowaliśmy dla Was liczne aktualizacje. Usprawniliśmy panel administracyjny, dodaliśmy nowe czcionki w edycji Landing Page i umożliwiliśmy zaimplementowanie chatu z Facebooka na stronę sklepu. Szykujemy też sporo ulepszeń w akcjach promocyjnych. Czekajcie na więcej informacji w osobnym artykule!
B2C
Możliwość określenia limitu adresów klienta
W zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Sprzedaż i ceny → Proces zakupowy i konta klientów → Dane klientów dodaliśmy ustawienie „Adresy klienta - maksymalna ilość dodanych adresów przez jednego klienta”, które pozwala ustalić maksymalną liczbę możliwych adresów dodanych przez klienta. Limit będzie uwzględniany w edycji klienta w zakładce adresy oraz podczas dokonywania zakupów w trakcie wpisywania adresów w koszyku.
Usprawniliśmy mechanizm tworzenia atrybutu hreflang w blogu i na stronie statycznej
Usprawniliśmy mechanizm tworzenia atrybutu hreflang (który definiuje język i lokalizację treści w danym języku w postaci adresu URL) tak, aby w kodzie źródłowym strony (wpisu na bloga i strony statycznej) został automatycznie ukryty atrybut hreflang z odnośnikiem do jej wersji w wykluczonym języku, jeżeli zostało dodane wykluczenie tego języka.
Nowe opcje przy tworzeniu list dynamicznych
W edycji dowolnej listy dynamicznej dodaliśmy nowe możliwości pozwalające na precyzyjniejsze zarządzanie nimi. Teraz możecie wybrać spośród pięciu typów produktów:
- produkty zwykłe – wszystkie produkty, które nie należą do innych kategorii, czyli nie są zestawami, usługami, produktami wirtualnymi, bonami, itd.;
- produkty wirtualne – wszystkie produkty należące do kategorii wirtualnej, np. e-booki;
- zestawy – wszystkie produkty, które są sprzedawane jako zestawy otwarte lub zamknięte;
- usługi – wszystkie produkty, które są zdefiniowane w sklepie jako usługi;
- bony – wszystkie produkty, które są bonami płatniczymi.
Przeczytaj, jak wykorzystać listy dynamiczne
Możliwość zaimplementowania chatu na stronie sklepu
W zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Wygląd sklepu → Facebook dodaliśmy ustawienie „Korzystaj z Customer Chat”, które pozwala na uruchomienia chatu dostarczanego przez Facebooka na stronie sklepu.
Dodatkowe czcionki w Landing Page
W edycji dowolnego Landing Page w opcji „Krój czcionek” dodaliśmy nowe czcionki z rodzin: Flama Semicondensed, Helvetica, Gotham, Quentin, Housky Demo.
B2B
Informacja o dacie potwierdzenia reklamacji
W edycji dowolnej reklamacji w zakładce Status → Historia dodaliśmy informacje o datach dodania i potwierdzenia reklamacji przez klienta. Data potwierdzenia przez klienta jest równoznaczna z datą utworzenia reklamacji.
Możliwość wyświetlenia ID klienta w systemie ERP
Umożliwiliśmy wyświetlanie ID klienta pobieranego z systemu ERP w zakładce Logi → Dostęp do danych osobowych oraz w panelu administracyjnym w zakładkach Sprzedaż → Zamówienia i Sprzedaż → Klienci w przypadku integracji z systemem ERP.
Zmiany w panelu administracyjnym
Zmodyfikowany mechanizm weryfikacji stanu dostępnego produktu
W zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Panel → Preferencje administracyjne → Podgląd i edycja zamówień dodaliśmy opcję „Edycja zamówienia - zwiększanie ilości - weryfikuj”, które w przypadku ustawienia:
- „status dostępności” pozwoli na zwiększanie ilości danego produktu w edycji zamówienia w oparciu o stan własnego magazynu oraz stan u dostawców,
- „stan magazynowy” pozwoli na zwiększanie ilości danego produktu w edycji zamówienia wyłącznie w oparciu o stan własnego magazynu z uwzględnieniem dokonanych rezerwacji.
Określenie dat zestawienia w statystykach „Oczekiwanie na dostępność" W zakładce Statystyki → Oczekiwanie na dostępność → Produkty dodaliśmy filtr „Okres zestawienia”, który pozwoli oglądać statystyki produktów w zdefiniowanym okresie, np. w bieżącym kwartale lub poprzednim miesiącu.
Możliwość uzupełniania własnych danych strukturalnych
W zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Wygląd sklepu → Dodatkowe parametry strukturalne dodaliśmy ustawienie „Własna definicja danych”, które pozwala na uzupełnienie własnych parametrów strukturalnych (kodu, który będzie widniał w sekcjistrony).
Umożliwienie logowania do panelu administracyjnego ze wskazanego IP
W zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Antyspam dodaliśmy ustawienie „Dostęp do panelu administracyjnego z IP”, które pozwala wskazać konkretne numery IP, z których możliwe będzie zalogowanie do panelu administracyjnego. Próba logowania z innego adresu spowoduje wyświetlenie błędu.
Tworzenie nowej kategorii produktów
W zakładce Katalog → Produkty → Edytuj produkt → Informacje ogólne dodaliśmy informację „Uwaga! Powyższa kategoria zostanie utworzona”, która pojawia się, gdy administrator sklepu w edycji produktu wskaże kategorię, która nie istnieje w sklepie. Jeśli administrator sklepu wybierze nieistniejącą kategorię, to zostanie ona utworzona.
Kolumny z wartościami brutto, netto i VAT na liście faktur
W zakładce Sprzedaż → Faktury dodaliśmy nowe kolumny z informacjami o wartościach brutto, netto i VAT z rozbiciem na poszczególne stawki VAT-u.
Informacje w zestawieniu faktur
W eksporcie faktur do pliku XLSX/CSV w zakładce Sprzedaż → Faktury dodaliśmy nowe informacje dotyczące faktury. Teraz w pliku pojawią się informacje takie jak: adres (miejscowość, kod pocztowy i ulica), wartości zakupu netto i brutto oraz wartość podatku VAT z rozbiciem na różne stawki VAT-u.
Obsługa wybranych znaczników w edycji strony statycznej
W edycji dowolnej strony statycznej dodaliśmy obsługę poniższych znaczników:
- nazwa firmy: #global_store_company#;
- ulica, numer lokalu: #global_store_street#;
- kod pocztowy: #global_store_postcode#;
- miasto: #global_store_city#;
- NIP: #global_store_nip#;
- regon: #global_store_regon#;
- telefon 1: #global_contact_phone_1#;
- telefon 2: #global_contact_phone_2#;
- e-mail: #global_email_contact#;
- nazwa sklepu: #global_store_name#.
Linkowanie do zakładek w edycji klienta
W zakładce Sprzedaż → Klienci → Klient → Informacje ogólne umożliwiliśmy linkowanie do odpowiednich zakładek, np. do zamówień, newsletterów i kuponów.
Przekierowywanie usuniętych kategorii w SEO
W zakładce Ustawienia → SEO dodaliśmy opcję „Strona kategorii – przekierowywuj na kategorię nadrzędną, gdy kategoria nieaktywna”, która pozwala na automatycznie przekierowywanie stron usuniętych i dezaktywowanych kategorii na stronę kategorii nadrzędnej.
Zmodyfikowaliśmy mechanizm generowania mapy strony
Zmodyfikowaliśmy mechanizm generowania mapy strony, która będzie teraz aktualizowana na podstawie silnika systemu. Nowa wersja mapy strony będzie dostępna pod adresem https://domena/sitemap/products_sitemap.
Zmiany w integracjach
Możliwość wyświetlania cen promocyjnych w porównywarce
W edycji dowolnej porównywarki dodaliśmy opcję „Uwzględniaj promocje”, która pozwala określić, czy do porównywarki mają zostać wysłane ceny z ustawionego cennika czy ceny promocyjne ze sklepu (jeżeli w produkcie została ustawiona promocja).
Meest – nazwy miast w wersji rosyjskiej i ukraińskiej
Dla formy dostawy Meest dodaliśmy funkcję, która pobiera nazwy miast w zależności od języka wybranego przez klienta. Miasta mogą wyświetlać się w wersji rosyjskiej i ukraińskiej.
Bugfixy:
- zmodyfikowaliśmy mechanizm obliczania wartości rabatu produktu przy wydzieleniu zamówienia, w którym użyty został kod rabatowy, tak, by system nie stosował ujemnych rabatów;
- naprawiliśmy błąd z wybieraniem gratisów do kwoty w sytuacji, gdy gratis nie miał wskazanej żadnej kategorii w edycji (domyślnie jest wówczas dostępny dla każdej kategorii);
- zoptymalizowaliśmy działanie zakładki Newsletter tak, by zoptymalizować czas jej ładowania, gdy w zakładce Newsletter → Lista newsletterów jest dużo wiadomości;
- w edycji dowolnego produktu dodaliśmy pole z informacją o aktualnym stanie dostępności produktu;
- usunęliśmy błędne pole „koszt dostawy w dochodach” z trybu edycji dowolnego administratora.
Autor: Agata Kempa