Aktualizacje w AtomStore w styczniu 2019
W tym miesiącu wprowadziliśmy kilkanaście usprawnień z różnych obszarów platformy AtomStore. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami najnowszych aktualizacji.
Dla B2B
Nowy moduł “Automatyczna blokada kontrahenta” - w styczniu wdrożyliśmy moduł, który pozwoli blokadę wybranych dostawców/nabywców/partnerów na podstawie złożonych zamówień. Aby zablokować kontrahenta należy określić:
- wartość zamówień złożonych, do której będzie blokowany
- liczby zamówień, od której nie będzie blokowany (np. co najmniej złożone jedno zamówienie)
- ile dni wstecz ma być weryfikowana aktywność kontrahenta
Dodatkowo w ramach nowego modułu zablokowanych kontrahentów można przypisywać ich do grupy oraz wysyłać e-mail z informacją o zablokowaniu konta w Twoim systemie.
Dlaczego wprowadziliśmy ten moduł?
To rozwiązanie pozwoli Ci automatycznie zarządzać kontrahentami i ułatwi zarządzanie Twoim biznesem. Moduł w AtomStore zablokuje klientów, którzy przestali z Tobą współpracować lub nie mieszczą w się w Twoich minimach zakupowych.
Dropshipping - umożliwiono określenie czy adresy dropshippingowe mają być zachowywane w książce adresowej na Twoim koncie.
Reklamacje dla niezalogowanych Klientów - wprowadziliśmy usprawnienie, dzięki któremu Klienci, którzy nie dokonali rejestracji w e-sklepie, mogą zgłaszać w jednym formularzu reklamacyjnym więcej produktów niż jeden.
Dla B2C
Integracja z PKO Leasing - w ramach AtomStore każdy sklep może zintegrować się z nową opcją płatności, czyli PKO Leasing. To już siedemnasta opcja płatności, z której mogą korzystać nasi Klienci.
PKO Leasing to to lider rynku leasingu, oferujący usługi finansowania zakupów dla dużych i mniejszych firm m.in. z zakresu sprzętu IT, fotograficznego, AGD itp. Dzięki nowej integracji, klienci biznesowi robiący zakupy w Twoim sklepie zyskują zupełnie nowe źródło finansowania droższych produktów, szybko i bezpiecznie.
Integracja z Exponea - dodaliśmy również nową integrację z platformą marketing automation. Exponea to platforma do obsługi klientów i ich danych, która wykorzystując kanały dotarcia, jak newslettery czy rekomendacje oparte na AI, podnosi sprzedaż w e-commerce.
Nowe funkcje w module Opinie - Opinie zyskały dwie nowe funkcje. Po pierwsze, zmodyfikowaliśmy znacznik #produkty_opiniuj#, dzięki czemu lista produktów do zopiniowania zawiera zdjęcia. Druga funkcja skierowana jest do użytkowników. Od teraz oprócz oceny (rating) oraz treści, mogą dodawać też zdjęcia produktu.
Możliwość dodawania załączników od zamówienia - nowa funkcja pozwala Klientowi na dodanie załącznika podczas dokonywania zamówienia w Twoim sklepie internetowym (w polu “Szczegóły” w koszyku). Po stronie panelu zarządzającego udostępniliśmy funkcję pobrania wszystkich załączników.
Wykluczenie producenta w poszczególnych multistore - umożliwiliśmy wykluczenie wybranych producentów w poszczególnych sklepach multistore. Dzięki temu możesz jeszcze lepiej zarządzać siatką partnerów oraz ich dostępnością w Twoich poszczególnych sklepach.
Dodanie w Google Merchant szybkiej zmiany liter w nazwie produktu - dodaliśmy opcję zmiany wszystkich liter w nazwie produktu z dużych na małe (poza pierwsza literą) w opisach w Google Merchant Center. To działanie w kierunku ustandaryzowania sposobu wysyłania nazw produktów do Google Shopping, które nie wymaga od Ciebie żadnej pracy czy zmian nazw produktów w panelu.
Odmiana imienia Klienta w mailach wysyłanych z newslettera - w mailach systemowych wprowadziliśmy nowy znacznik, który umożliwia dodanie do maila imienia odbiorcy w wołaczu (np. Agnieszko!). Aby skorzystać z tej opcji wystarczy w treści maila umieścić znacznik #dane_klienta_imie_w_wolaczu#, a system sam pobierze imię Klienta z zamówienia. Pamiętaj o personalizacji newslettera - to zwiększa konwersję.
Zmiany w integracjach z kurierami
Konfiguracja zawartości przesyłki na etykiecie Poczty Polskiej - zaktualizowaliśmy integrację z E-nadawcą (Poczta Polska) w zakresie możliwości podania zawartości przesyłki w okienku generowania etykiet.
Pobieranie etykiet z Paczkomatów - dodaliśmy możliwość zbiorczego pobierania wygenerowanych wcześniej etykiet dla przesyłek w ramach usługi Paczkomaty.
Informacja o błędach w module DPD - w przypadku wystąpienia błędu podczas generowania etykiety w systemie DPD, w panelu AtomStore pojawi się dokładny komunikat błędu.
Usprawnienia w panelu administracyjnym
Edycja ceny katalogowej i cen zakupu produktu dla wariantów - od teraz w module Produkt można wprowadzać ceny katalogowe oraz cen zakupu dla poszczególnych wariantów produktu. Należy pamiętać, że określone w ten sposób ceny będą uwzględniane przy wyliczaniu cen w przypadku cenników opartych na cenach katalogowych oraz zakupu.
Przyspieszenie pracy panelu administratora - wykonaliśmy szereg prac optymalizacyjnych, dzięki którym przyspieszyliśmy działania funkcji związanych z edycją danych w widokach zamówień, produktów oraz klientów.
Kody rabatowe dla subskrybentów - na liście subskrybentów newslettera dodaliśmy kolumnę, która informuje o wysłanych rodzajach kodów rabatowy danemu Klientowi. Ta opcja pozwoli Ci jeszcze lepiej koordynować Twoje kampanie promocyjne.
Filtr “Bez rejestracji” w module Zamówienia - dodaliśmy nowy filtr, który umożliwia szybkie wyszukanie zamówień złożonych przez niezarejestrowanych Klientów.
Wyszukiwarka postów z bloga - od teraz w panelu administracyjnym w sekcji Blog można łatwo wyszukać opublikowane lub zapisane szkice postów po: tytule, opisie, statusie, zakresie dat lub kategorii.
Uwzględnienie formatu xlsx - zmieniliśmy bibliotekę odczytu plików xls na uwzględniającą formaty xlsx.
Przenoszenie produktów do kosza - wprowadziliśmy usprawnienia, dzięki którym czas przenoszenia produktów do kosza został zmniejszony kilkukrotnie.
Dodano kody wariantów w pliku XLS - w module statystyki dodaliśmy kody wariantów w pliku XLS raportu rankingu produktów.
Sortowanie i filtrowanie produktów po wadze - w panelu administracyjnym można sortować i filtrować produkty według ich wagi własnej. Przy okazji tej aktualizacji, zmieniliśmy również etykietę “waga własna” na “priorytet sortowania” w całym panelu administracyjnym.
Poprawiono linki na stronach producentów - na stronach producentów w przypadku zastosowania filtrów po atrybutach, wprowadzono linki bardziej przyjazne dla wyszukiwarek (SEO).
Dodano parametr do danych atrybutów w API - w metodzie GetProducts dodano parametr <visible>, który informuje czy dany atrybut jest widoczny dla klientów sklepu.
Bugfix:
- poprawiono zliczanie statystyk w sytuacji, gdy zdefiniowane źródła nazywają się tak samo
- poprawiono odmianę imion w mailach do klientów
Autor: Diana Drobniak