Aktualizacje w AtomStore – sierpień 2021
Miesiąc temu pokazaliśmy Wam, jak efektywnie korzystać z segmentacji klientów na naszej platformie. W sierpniu usprawniliśmy moduł Newsletter. To nie jedyne wakacyjne zmiany w AtomStore. Sprawdź, co przygotowaliśmy dla naszych klientów.
Katalog
Kategorie
Możliwość wykluczenia kategorii dla grupy klientów
W edycji dowolnej kategorii w ustawieniu „Kategoria widoczna” umożliwiliśmy wybranie grup klientów, którym będzie wyświetlana edytowana kategoria. Grupy, które nie zostaną wybrane w tym ustawieniu, nie będą mogły robić zakupów produktów z tej kategorii.
Usunięty parametr „?pr=” z linkowania wewnętrznego
Na stronie dowolnej kategorii zmodyfikowaliśmy sposób linkowania wewnętrznego tak, że po zmianie kategorii do adresu nie będzie dodawany parametr „?pr=”.
Informacja o dacie utworzenia wariantu
W edycji dowolnego produktu wariantowego dodaliśmy okienko z informacją o dacie utworzenia wariantu i administratorze, który go utworzył.
Dynamiczne listy
Nowe zabezpieczenie przed zapętleniem wykluczeń
Dodaliśmy zabezpieczeniem przed zapętleniem wykluczeń.
Przykład: W sklepie utworzone zostały dwie dynamiczne listy: DL1 oraz DL2. W dynamicznej liście DL1 wykluczono listę DL2. W takiej sytuacji w liście DL2 nie ma możliwości wykluczenia listy DL1. W przeciwnym razie doszłoby do zapętlenia wykluczeń.
Opinie
Informacja o adresie IP użytkownika
W zakładce Katalog → Opinie dodaliśmy informację o adresie IP użytkownika, który dodał opinię w sklepie.
Sprzedaż
Zamówienia
Możliwość zdejmowania rezerwacji produktów
W zakładce Sprzedaż → Zamówienia dodaliśmy nową operację grupową „Zdejmij rezerwacje”.
Opcja pozwala na usunięcie rezerwacji produktów przy jednoczesnej zmianie stanu magazynowego lub bez zmiany stanu magazynowego.
Możliwość definiowania szablonu w wiadomości do klienta
W zakładce Sprzedaż → Zamówienia dodaliśmy opcję „Korzystaj z szablonu ogólnego”, która jest aktywna przy wysyłaniu wiadomości do klienta w ramach operacji grupowej „Wyślij e-mail”. Jej wybranie sprawi, że szablon wiadomości będzie pobierany z szablonu głównego przypisanego do sklepu (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Maile systemowe). W innym przypadku administrator będzie mógł zdefiniować dowolną treść w podglądzie tej wiadomości.
Możliwość ustawienia kosztu dostawy w wydzielonym zamówieniu
Podczas dzielenia zamówienia (Sprzedaż → Zamówienia → Edytuj → Zamówione produkty → Podziel zamówienie) umożliwiliśmy określenie indywidualnego kosztu dostawy w nowo utworzonym zamówieniu.
Nowy mechanizm przenoszenia do bramki płatności
Dodaliśmy nowe ustawienie „Złożenie zamówienia - automatyczne przekierowanie do płatności po X sekundach od złożenia zamówienia”, które pozwala na automatyczne przekierowanie do bramki płatności po złożeniu zamówienia przez klienta.
Uwaga! Zmiana wymaga modyfikacji w szablonie.
Nowy filtr „Waluta” w zestawieniu zamówień
Dodaliśmy obsługę nowego filtru „Waluta”, który pozwala na szukanie zamówień na podstawie waluty przypisanej do zamówienia.
Klienci
Zmodyfikowany mechanizm wyliczania wartości zamówienia
W edycji dowolnego klienta zmodyfikowaliśmy wiersz „Wartość zamówień”. Po zwróceniu zamówienia, widoczna kwota będzie pomniejszana o wartość zwrotu.
Nowa kolumna z krajem klienta
W zakładce Sprzedaż → Klienci dodaliśmy nową kolumnę „Kraj”, w której jest wyświetlany kraj klienta podany przez niego w danych do faktury. Pole to jest widoczne także przy eksporcie danych do pliku CSV.
Możliwość ograniczenia ważności linku do resetowania hasła
Dodaliśmy nowe ustawienie „Przypomnienie hasła - czas ważności linku do przypomnienia hasła”, które pozwala na zdefiniowanie ważności linku do resetowania hasła wysyłanego do klienta.
Formy dostawy
Zmodyfikowany mechanizm wyliczania kosztu dostawy dla klienta
Jeżeli w edycji dowolnej formy dostawy ustawiono rozbicie kosztów na poszczególne waluty
i jednocześnie klient ma ustawioną stawkę VAT w wysokości 0%, to koszt dostawy, który jest widoczny dla klienta, będzie pomniejszony o podatek VAT.
Import płatności
Możliwość określenia indywidualnego formatu daty
Podczas importu płatności umożliwiliśmy zapisanie w systemie poprawnego formatu importowanej daty płatności w przypadku formatów niestandardowych (Sprzedaż → Import płatności → Format → Własny).
Multichannel
Możliwość rozbijania pliku produktowego Google dla danego języka
Jeżeli w sklepie aktywowano ustawienie „Rozpoznawaj sklep po języku” (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Sprzedaż i ceny → Multistore → Rozpoznawaj sklep po języku) i w edycji mutlistore’a dwa sklepy mają taką samą domenę, ale przypisano im różne języki, to plik produktowy również zostanie rozdzielony dla obu języków.
Marketing
Akcje promocyjne
Nowy warunek w Akcjach promocyjnych
W module Akcje promocyjne (Marketing → Akcje promocyjne → Dodaj/Edytuj akcję → Warunki) dodaliśmy ustawienie „Warunek minimalnej wartości koszyka - uwzględniaj: ceny po rabacie”.
Jego wybranie sprawi, że jeżeli dodany do koszyka przez klienta produkt jest objęty rabatem, to system uwzględni zmianę ceny produktu i pomniejszy wartość koszyka.
Uwaga! Ustawienie warunku nie jest zalecane w przypadku włączonych kilku akcji promocyjnych ze względu na możliwość wyłączenia wcześniej uruchomionej akcji.
Newsletter
Zmodyfikowany mechanizm wysyłania kodu rabatowego
Jeżeli w sklepie została aktywowana opcja „Przyznawaj kupon za zapisanie się do newslettera” (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Marketing → Newsletter → Subskrypcja) z wartością „zawsze”, ale w opcji został wykluczony sklep, z którego klient dokonał zapisu, to kod kuponu nie zostanie wysłany.
Subskrybenci
Nowa kolumna z adresem IP w eksportowanym pliku CSV
W zakładce Newsletter → Subskrybenci w eksporcie do pliku CSV dodaliśmy kolumnę z adresem IP subskrybenta.
Zmodyfikowany mechanizm wyszukiwania subskrybentów
Zmodyfikowaliśmy mechanizm działania filtrów w zakładce Newsletter → Subskrybenci w taki sposób, że przy podaniu listy oraz segmentu klientów, będzie on wyszukiwał klientów, którzy spełniają oba warunki. Do tej pory poprawny musiał być jeden z nich.
Szablony newsletterów
Możliwość indywidualnego zdefiniowania sekcji <head>
W edycji szablonu dowolnego newslettera umożliwiliśmy uzupełnienie treści, która będzie przesyłana w znaczniku <head> wiadomości mailowej.
CMS
Banery
Możliwość wprowadzenia tłumaczeń dla nazw i opisów banerów
W edycji dowolnego baneru umożliwiliśmy wprowadzenie tłumaczenia nazwy i opisu.
SEO
Automatyczne przekierowanie tagów UTM
Jeżeli w sklepie włączona została opcja „Karta produktu - przekierowywuj na kategorię produktu gdy produkt nieaktywny” (Ustawienia → SEO → Preferencje), a produkt, który staje się nieaktywny, miał przypisaną wartość parametru UTM, to ten parametr zostanie przeniesiony również na stronę kategorii.
Przykład: Paramtetr UTM ze strony produktu https://demo.atomstore.pl/produkt?utm=test zostanie przekierwoany także na stronę kategorii tego produktu https://demo.atomstore.pl/kategoria?utm=test.
Mechanizm pozwalający na określenie rodzaju przekierowań
W zakładce Ustawienia → SEO zmodyfikowaliśmy następujące ustawienia:
- Strona kategorii - przekierowywuj na kategorię nadrzędną gdy kategoria nieaktywna,
- Strona kategorii - przekierowywuj na kategorię nadrzędną gdy kategoria pusta (bez produktów),
- Przekrój kategorii - przekierowywuj do kategorii gdy przekrój pusty (bez produktów),
tak, aby administrator mógł zdecydować, czy i jaki rodzaj przekierowań ma zostać utworzony w przypadku ich aktywowania.
Konfiguracja sklepu
Wygląd sklepu
Możliwość wyświetlania wpisów blogowych na stronie głównej sklepu
W zakładce Blog (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Wygląd sklepu → Blog) dodaliśmy ustawienie „Ilość wyświetlanych postów na stronie głównej sklepu”, które pozwala na określenie, ile wpisów z bloga ma zostać wyświetlonych na stronie głównej sklepu. Pozostawienia pustego pola sprawi, że na stronie głównej nie będą wyświetlane wpisy blogowe. Uwaga! Zmiana ta wymaga modyfikacji przez webmastera.
Możliwość umieszczania atrybutów w opinii
W zakładce Opinie (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Wygląd sklepu → Opinie) dodaliśmy ustawienie „Predefiniowane zalety i wady produktów”. Wybranie opcji „tak” umożliwia przypisanie dowolnego atrybutu (Katalog → Atrybuty) do nowo tworzonych opinii, co sprawi, że będzie on mógł zostać wybrany jako wada lub zaleta. Dzięki temu klient, oceniając zakup, będzie mógł wybrać z gotowego katalogu wad i zalet przygotowanego przez administratora sklepu. Uwaga! Modyfikacja wymaga zmian w szablonie.
Przykład: Klient kupił w sklepie altankę ogrodową i chce wystawić opinię. Na karcie produktu w zakładce Opinie, oprócz miejsca na wpisanie tekstu, znajdzie predefiniowane zalety i wady produktu utworzone wcześniej przez administratora, np. jakość, cena, kolor, wytrzymałość, wielkość.
Możliwość dodania opinii bez konieczności logowania się do konta klienta
Jeśli zakładce Opinie (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Wygląd sklepu → Opinie) jest aktywne ustawienie „Dodawanie opinii tylko przez klientów, którzy kupili ten produkt”, a opcja „Dodawanie opinii tylko przez zalogowanych klientów” jest wyłączona,
to w wiadomości do klienta, np. przy zmianie statusu zamówienia, w której jest osadzony znacznik:
IF_PRODUKTY_DO_OPINII
#produkty_opiniuj#
ENDIF_PRODUKTY_DO_OPINII,
zostanie wysłany link do złożenia opinii z indywidualnym hashem. Dzięki temu klient, korzystając z linku z indywidualnym hashem, będzie mógł dodać opinię do kupionego przez siebie produktu bez konieczności logowania się do systemu, bo jego zamówienie zostanie rozpoznane.
Integracje
Edrone: brak dublowania wiadomości przy zapisie do newslettera
Zmodyfikowaliśmy działanie integracji z Edrone tak, aby wiadomość wysłana po zapisie do newslettera nie była dublowana. Od teraz, jeżeli w integracji z Edrone opcja „Zapis do newslettera - wysyłaj wiadomość z potwierdzeniem zapisu ze sklepu” (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Marketing → Edrone) jest wyłączona, to system nie będzie wysyłał także wiadomości ze sklepu.
Nokaut: możliwość wyboru wysyłanych stanów magazynowych
W ustawieniach porównywarki Nokaut (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Multichannel → Porównywarki → Nokaut) dodaliśmy opcję „Nokaut - dodawaj informację o stanie”, która pozwala zdecydować czy do porównywarki mają być wysyłane stany magazynowe czy stany dostępne.
Bugfixy:
- zmodyfikowaliśmy mechanizm oznaczania bestsellerów w taki sposób, że będzie on uwzględniał zestaw jako jeden produkt, a nie jego poszczególne elementy składowe,
- w eksporcie produktów do pliku XML dodaliśmy ustawienie „Udostępniaj pliki CSV”, które pozwala na wyświetlanie w ustawieniach klienta oferty w pliku CSV. Do tej pory była to oferta wyłącznie w pliku XML. Uwaga! Wymagana zmiana w szablonie klienta,
- operacja zmiany flagi „Wyróżniony” w edycji dowolnego produktu zostanie zapisana w zakładce „Historia operacji”,
- w przypadku multistore’a w zakładce BOK → Statystyki przy błędach 404 zostanie wyświetlona informacja o tym, na jakiej dokładnie stronie pojawił się błąd,
- jeżeli w sklepie zostały dodane kody marketingowe JS, to zostaną one wyłączone na stronach wrażliwych, tj. stronie rejestracji i w edycji danych klienta.,
- zmodyfikowaliśmy mechanizm tworzenia kampanii. Do tej pory w banerach, na listingach lub na stronie głównej do adresów dodawano parametry. Od teraz sposób obliczania statystyk kampanii nie będzie jawnie wyświetlany w tworzonych adresach,
- w zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu przy dowolnym ustawieniu dodaliśmy ikonę lupy, która przekierowuje na stronę z zapisem historii zmian wskazanego ustawienia.
Autor: Agata Kempa