Aktualizacje w AtomStore - sierpień 2020 (część A)
Jeżeli korzystasz z algorytmów sortowania czy modułu reklamacji, koniecznie zapoznaj się z nowymi możliwościami obu funkcji. Aktualizacje z sierpnia publikujemy w dwóch częściach ze względu na ich objętość. Wkrótce kolejna część nowości w AtomStore!
B2C
Filtry w listach dynamicznych - podczas tworzenia list dynamicznych dodaliśmy możliwość zastosowania filtrów. W efekcie podczas wyświetlania dynamicznej listy wyświetlą się produkty z wybranym filtrem. Administrator może wybrać Atrybuty produktu oraz konkretne wartości (na czerwono). Przykładowo, na dynamicznej liście będą wyświetlać się tylko rowery, które mają koła 2 rozmiarze 24 cale.
Administrator może jednak dodać możliwość filtrowania po wybranym atrybucie w funkcji Atrybuty do filtrowania (na zielono). Klient wchodzą na stronę z dynamiczną listą zobaczy aktywny filtr “Rozmiar koła w calach = 24 cale”, ale będzie miał też możliwość przefiltrowania innych produktów po atrybucie “Rozmiar koła w calach”.
Wspólny algorytm sortowania dla wielu kategorii. landing page czy list dynamicznych - nowa funkcja w systemie, która pozwoli zwiększyć funkcjonalność modułu Algorytmy sortowania (Katalog → Algorytmy sortowania), a także przyspieszy pracę administratora.
Tworząc jeden wspólny algorytm sortowania z określonymi warunkami sortowania możesz przypisać go do wielu kategorii (lub podkategorii) w sklepie, landing page lub list dynamicznych.
Jednocześnie umożliwiamy ręczne ustawienie produktów w ramach wygenerowanych subalgorytmów (opcja “Zobacz produkty”).
Przypisanie landing page do wersji językowej sklepu - dodaliśmy możliwość wskazania nazwy oraz aliasu landing page w zależności od wersji językowej sklepu (Marketing i Promocje → Landing pages). Po zmianie wersji językowej sklepu, automatycznie zmieni się nazwa landing page oraz adres url wskazany jak na przykładzie poniżej.
Dodatkowo w przypadku korzystania z Indywidualnego układu treści dodaliśmy możliwość określenia w jakiej wersji językowej sklepu mają wyświetlać się dane elementy. Pozwoli to na stworzenie jednej uniwersalnej strony z dowolną treścią w zależności od wersji językowej.
Nowy mechanizm wyświetlania dostępnych form płatności/dostawy w edycji zamówienia - w edycji zamówienia wyświetlone zostaną wyłącznie formy dostawy oraz formy płatności dostępne dla kraju dostawy tego zamówienia.
Obliczanie wagi zamówienia - zmodyfikowaliśmy mechanizm obliczania wag produktów w zamówieniu. Od tej pory system obliczy wagę zamówienia na podstawie wagi produktów składowych.
Zmodyfikowany filtr wyszukiwania zamówień na podstawie daty sprzedaży - podczas wyszukiwania zamówień w zakładce Sprzedaż → Zamówienia, administrator może wyczyścić zakres uzupełnionych wcześniej dat.
B2B
Nowe zasady składania reklamacji przez klientów - w module reklamacji (Moduł RMA) wprowadziliśmy ulepszenia dotyczące składania reklamacji przez klientów. Zmiany dotyczą trzech przypadków:
- Klient zalogowany - może złożyć reklamację tylko do swojego zamówienia, nawet jeżeli posiada link do zamówienia innego klienta.
- Klient niezalogowany - może złożyć reklamację, jeżeli posiada link do reklamacji (zamówienia).
- Klient niezalogowany - może złożyć reklamcję przez adres https://twojadomena.pl/zloz-reklamacje, gdzie ręcznie podaje wymagane informacje, jak np. numer zamówienia itp. Aby potwierdzić, że rzeczywiście to on złożył to zamówienie, musi podać adres e-mail zgodny z adresem występującym w zamówieniu.
Ulepszony mechanizm odpowiedzi na złożoną reklamację - podczas generowania odpowiedzi dla klienta w module RMA w edycji dowolnej reklamacji uzupełnienie treści wiadomości spowoduje brak możliwości nadpisania jej przez pusty szablon odpowiedzi.
Zmiany w integracjach
Obsługa znaczników Allegro przy potwierdzeniu złożenia reklamacji - w module Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Typy reklamacji, w edycji wiadomości z “Potwierdzeniem przyjęcia” dodaliśmy obsługę znaczników:
IF_ALLEGRO - zamówienia złożone w allegro
IF_NOT_ALLEGRO - zamówienia złożone w sklepie
Autor: Diana Drobniak