Aktualizacje w AtomStore – październik 2021
W październiku przygotowaliśmy dla Was kilkadziesiąt aktualizacji, które obejmują głównie produkty i konfigurację sklepu. Ulepszyliśmy także nasze moduły Marketing i promocje oraz Newsletter, dzięki czemu komunikacja z klientem będzie jeszcze sprawniejsza, prostsza i bardziej spersonalizowana.
Katalog
Produkty
Możliwość wyszukiwania wariantów bez zdjęć
W zakładce Katalog → Produkty dodaliśmy nowy filtr „Wariant bez zdjęcia”, który umożliwia pokazanie wszystkich produktów, w których minimum jeden wariant nie ma zdjęcia. Filtr działa przy aktywnej opcji Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Panel → Wyszukiwanie (panel - kryteria) → Produkty → Ze zdjęciem.
Zmodyfikowany mechanizm wyboru produktów powiązanych
W edycji dowolnego produktu w zakładce produkty powiązane (Katalog → Produkty → Edytuj produkt → Produkty powiązane) zmodyfikowaliśmy mechanizm wybierania produktów w taki sposób, że po wybraniu produktu z autocompletera:
- produkt jest dodawany od razu,
- podpowiedzi się nie chowają, ale jest z nich usuwany produkt, który właśnie został wybrany.
Dzięki modyfikacji można wyszukać dowolną liczbę produktów i wybrać je bez konieczności powtarzania czynności.
Możliwość zmiany atrybutów z poziomu listingu produktów
W zakładce Katalog → Produkty dodaliśmy opcję zmiany atrybutu przypisanego do produktu. Aby włączyć tę opcję, należy z filtrów przy liście produktów wybrać dany atrybut. Na liście pojawi się możliwość jego edycji, a po kliknięciu w ikonę okienko z dostępnymi wartościami atrybutu.
Nowe informacje w zakładce “Historia operacji” produktu
W zakładce Historia operacji (Katalog → Produkty → Edytuj produkt → Historia operacji) pokazane zostaną także zmiany wartości atrybutu wprowadzone w edycji produktu.
Zabezpieczenie przed utworzeniem pustego aliasu produktu
Dodaliśmy zabezpieczenie przed utworzeniem pustego aliasu produktu. Do tej pory, jeżeli w nazwie produktu występował wyłącznie znak „?”, to powodowało to tworzenie błędnego adresu URL produktu. Od teraz w takich przypadkach system będzie generował linki z ID produktu, np. https://demo.atomstore.pl/product-13772.
Nowy mechanizm eksportu cen produktów
W zakładce Katalog → Produkty podczas eksportu produktów dodaliśmy opcję wyboru cen zakupu netto i brutto w zależności od dostawcy.
Atrybuty
Ostrzeżenie o niewidocznym znaku w atrybucie
Podczas uzupełniania wartości atrybutu w edycji atrybutu (Katalog → Atrybuty → Edytuj) oraz edycji produktu (Katalog → Produkty → Edytuj → Atrybuty) po przypadkowym dodaniu niewidocznego znaku, np. spacji, na początku lub końcu wartości zostanie wyświetlona informacja o dodaniu niewidocznego znaku.
Dynamiczne listy
Zmodyfikowany mechanizm tworzenia linków stronicowania
Zmodyfikowaliśmy mechanizm tworzenia linków stronicowania tak, aby system nie dopisywał do adresu parametrów. Do tej pory, jeżeli w dynamicznej liście wskazano produkty z konkretnymi statusami, a dodatkowo umożliwiono filtrowanie po tych statusach, to podczas stronicowania dynamicznej listy do adresu system dopisywał parametry GET.
Import
Możliwość przypisywania flagi „Wyróżniony”
W module Importu (Katalog → Import) dodaliśmy możliwość przypisywania flagi „Wyróżniony” dowolnemu produktowi.
Zmodyfikowany mechanizm wgrywania plików
W zakładce Katalog → Import zmodyfikowaliśmy mechanizm wgrywania plików w celu zabezpieczenia systemu przed wykonaniem importu przed wgraniem całego pliku do systemu, co mogło się zdarzyć w przypadku plików o dużym rozmiarze.
Algorytmy sortowania
Możliwość przypisania algorytmu do strony producenta
W Algorytmach sortowania (Katalog → Algorytmy sortowania) umożliwiliśmy ustawianie sortowań na stronie wybranego producenta.
Sprzedaż
Zamówienia
Zabezpieczenie przed wielokrotnym opłaceniem zamówienia
W zakładce Sprzedaż → Zamówienia dodaliśmy zabezpieczenie przed wielokrotnym wybraniem opcji „Oznacz - opłacone”. Wielokrotne wybranie opcji powodowało powielenie kwoty opłacenia zamówienia.
Zmodyfikowany mechanizm wyświetlania waluty podczas składania zamówienia
Podczas składania zamówienia przez administratora sklepu automatycznie zostanie wyświetlona waluta domyślna, dzięki czemu nie będzie trzeba każdorazowo wybierać waluty zamówienia.
Możliwość wyszukiwania zamówień, w których nie wystawiono paragonu
W zakładce Sprzedaż → Zamówienia dodaliśmy obsługę filtra „Paragon wystawiony”, który pozwala na wyszukiwanie zamówień, w których wystawiono paragon lub go nie wystawiono.
Formy dostawy
Zmodyfikowany mechanizm przesuwania kolejności form dostawy
W zakładce Sprzedaż → Formy dostawy zmodyfikowaliśmy ustawianie kolejności dostaw w sklepach, w których występuje ponad 255 opcji dostaw. Po zmianie kolejności form dostawy, zmiany pojawią się automatycznie na froncie sklepu w koszyku.
Formy płatności
Możliwość określenia dopłaty dla poszczególnych walut przy formie płatności
W edycji dowolnej formy płatności (Sprzedaż → Formy płatności → Edytuj) dodaliśmy opcję ustalenia kosztu dopłaty w zależności od waluty. W przypadku nieokreślenia kwoty dla danej waluty system wyliczy koszt automatycznie według aktualnego kursu określonego w ustawieniach waluty. Ta funkcja będzie miała szczególne zastosowanie przy formie dostawy jak COD (pobranie).
Obsługa nowych znaczników w opisie formy płatności
W opisie dowolnej formy płatności dodaliśmy obsługę nowych znaczników, gdzie X to numer ID formy płatności.
IF_WALUTA_X
(podaj dowolną treść)
ENDIF_WALUTA_X
Reklamacje
Nowa kolumna z informacją o liczbie reklamowanych produktów
W zakładce Sprzedaż → Reklamacje dodaliśmy kolumnę „Ilość”, gdzie wyświetlona zostanie liczba reklamowanych produktów w zgłoszeniu.
Multichannel
Porównywarki
Możliwość nadpisania opisu produktu
W edycji dowolnej porównywarki dodaliśmy ustawienie „Atrybut z opisem", które pozwala na przesłanie alternatywnego opisu produktu w pliku produktowym. Opcja ta pozwala uniknąć dublowania w indeksowaniu treści.
Marketing i promocje
Gratisy do produktów
Zmodyfikowany mechanizm obliczania miejscowych stawek VAT dla gratisów
Jeżeli dany kraj posiada miejscową stawkę podatku VAT, zostanie ona również uwzględniona przy produkcie gratisowym dodanym do koszyka.
Uwzględnianie statusu dostępności produktów gratisowych (również w module Akcje promocyjne)
Jeżeli status dostępności produktu gratisowego wynosi 0 (produkt jest niedostępny), gratis nie będzie wyświetlał się w koszyku jako możliwy do wyboru, mimo przypisania go do akcji promocyjnej i spełnienia wszystkich warunków.
Kupony
Możliwość łączenia kuponu z wyprzedażą
W edycji dowolnego kuponu (Marketing i promocje → Kupony → Edytuj kupon → Ustawienia) dodaliśmy funkcję „Kupony obejmują produkty będące w wyprzedaży”, która pozwala na wybranie, czy dany kupon może być łączony z istniejącą wyprzedażą czy nie, poprzez opcje:
- „Zgodnie z konfiguracją”,
- „Tak - suma korzyści”,
- „Tak - większa korzyść”,
- „Nie”.
W przypadku wybrania opcji „Zgodnie z konfiguracją” system automatycznie pozwoli na łączenie kuponu lub nie zgodnie z tym, co zostało ustawione w zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Sprzedaż i ceny → Kupony → Produkty objęte kuponami → Kupony obejmują produkty będące w wyprzedaży.
Akcje promocyjne
Przystosowanie modułu Akcji promocyjnych do sprzedaży międzynarodowej (stawki VAT)
W module Akcje promocyjne (Marketing → Akcje promocyjne) zmodyfikowaliśmy sposób obliczania miejscowych stawek podatku VAT tak, aby promocja produktów uwzględniała stawki ustawione w wybranym kraju.
Możliwość przypisania promocji do klientów bez grupy
W edycji dowolnej akcji promocyjnej (Marketing → Akcje promocyjne → Edytuj) w zakładach „Warunki” i „Dla kogo” umożliwiliśmy przypisanie akcji promocyjnej do klienta, który nie należy do żadnej grupy.
Newsletter
Możliwość wysyłki wiadomości w godzinach największej aktywności klienta
Umożliwiliśmy indywidualizowanie czasu wysyłki ze względu na aktywność klienta w sklepie. Aby aktywować opcję wystarczy wybrać podczas tworzenia newslettera (Newsletter → Stwórz nowy) ustawienie „W porze największej aktywności klienta - na X godzin przed największą aktywnością klienta”. Uwaga! Funkcja dostępna wyłączenie w module Marketing Automation Extend.
Przykład: Na podstawie wizyt w sklepie klient jest najbardziej aktywny w poniedziałek o 15:00. Po ustawieniu czasu wysyłki na 1 godzinę przed największą aktywnością, e-mail zostanie wysłany w poniedziałek o 14:00.
CMS
Formularze
Możliwość uzupełniania kodu produktu w treści wiadomości “Pytanie o produkt”
Dodaliśmy ustawienie, które pozwala na użycie znaczników w tytule wiadomości dla administratora sklepu:
- #nazwa_produktu#,
- #kod_produktu#,
jeżeli w formularzu zostało zdefiniowane pytanie o produkt.
SEO
Możliwość stworzenia indywidualnej sitemapy sklepu
W zakładce Ustawienia → SEO → Site map umożliwiliśmy wprowadzenie adresów do indywidualnej sitemapy z rozbiciem na poszczególne multistore’y. Uwaga! Każdy URL należy podać w osobnej linijce.
Możliwość wyświetlania wersji językowej sklepu w każdym linku
W zakładce Ustawienia → SEO → Preferencje, w opcji „Język niewidoczny w przyjaznych linkach” dodaliśmy opcję „Widoczny we wszystkich”. W przypadku wybrania tej opcji do adresu zostanie dodana informacja o wybranym języku.
Przykład:
https://demo.atomstore.pl/en
Konfiguracja sklepu
Wygląd sklepu
Zmodyfikowany mechanizm podpowiadania podobnych fraz w wyszukiwarce
Przy włączonym ustawieniu „Podpowiadanie podobnych fraz” (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Wygląd sklepu → Wyszukiwarka → Podpowiedzi w wyszukiwarce → Podpowiadanie podobnych fraz) zmodyfikowaliśmy mechanizm wyszukiwania w taki sposób, że każda fraza wpisana przez klienta będzie miała przypisane ID sklepu, z którego była wyszukiwana.
Modyfikacja zabezpiecza przed wyświetlaniem błędnych fraz podczas wyszukiwania wykorzystywanych w innych sklepach.
Marketing
Opinie konsumenckie Google: możliwość przekazania kodu GTIN produktu
Przy włączonej opcji „Dodawaj prośbę o zaopiniowanie zamówionych produktów” w zakładce Opinie konsumenckie Google (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Opinie konsumenckie Google) do opinii konsumenckich Google będzie przesłany kod GTIN produktu z zamówienia.
Kod może zostać pobrany z następujących miejsc:
- kod produktu lub wariantu,
- atrybut EAN w produkcie lub w wariancie.
- atrybut wskazany w ustawieniu „Atrybut z kodem produktu” w produkcie lub w wariancie.
Sprzedaż i ceny
Zmodyfikowany mechanizm obliczania limitu zakupu produktu przez klienta
W zakładce Proces zakupowy i konta klientów (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Sprzedaż i ceny → Proces zakupowy i konta klientów) dodaliśmy ustawienie „Produkt - maksimum w koszyku - sprawdzaj zamówienia klienta z ostatnich ... godzin”.
Ustawienie pozwala na blokadę kupna w określonym czasie w przypadku włączonych limitów w edycji produktu (Katalog → Produkty → Edytuj → Informacje ogólne → Makismum w koszyku). Uwaga! Pozostaw ustawienie puste, aby system sprawdzał tylko składane zamówienie.
Możliwość przypisania domyślnej grupy klientów
W zakładce Proces zakupowy i konta klientów (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Sprzedaż i ceny → Proces zakupowy i konta klientów → Dane klientów) dodaliśmy ustawienie „Domyślna grupa klientów", które pozwoli przypisać nowo zarejestrowanego klienta do wybranej grupy w zależności od sklepu, w którym dokonał rejestracji.
Możliwość zwiększania liczby produktów po dodaniu komentarza
W zakładce Proces zakupowy i konta klientów (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Sprzedaż i ceny → Proces zakupowy i konta klientów → Dodawanie produktów do koszyka) zmodyfikowaliśmy ustawienie „Ponowne dodanie do koszyka tego samego produktu”, które określa czynność systemu po dodaniu komentarza do produktu w zamówieniu. Od teraz możliwe do wyboru są trzy opcje:
- dodanie nowej pozycji zamówienia,
- dodanie nowej pozycji zamówienia, gdy pojawi się nowy komentarz do produktu,
- zwiększenie liczby produktów w zamówieniu w poprzedniej pozycji.
Funkcja ma zapobiec nadpisywaniu się komentarzy do towaru.
Możliwość wymuszania numeru NIP w zamówieniu
Dodaliśmy opcję „Wymuszaj podanie numeru NIP, jeżeli klient chce otrzymać fakturę VAT” (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Sprzedaż i ceny → Proces zakupowy i konta klientów), której włączenie sprawi, że klient podczas składania zamówienia będzie musiał obowiązkowo podać numer NIP niezbędny do wystawienia faktury.
Możliwość zmiany statusu zamówienia przez klienta np. na anulowany
Do zakładki Proces zakupowy i konta klientów (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Sprzedaż i ceny → Proces zakupowy i konta klientów → Edycja zamówień przez klientów) dodaliśmy opcję „Zezwalaj klientowi na samodzielną zmianę statusu zamówienia przy statusach”, która pozwala na zmianę statusu zamówienia przez klienta sklepu. W ustawieniu należy wskazać, dla jakich statusów zmiana jest możliwa. Do tej pory ta opcja była dostępna wyłącznie w module B2B.
Przykład: Funkcja pozwala na samodzielne anulowanie zamówienia przez klienta z poziomu panelu klienta bez konieczności kontaktu z obsługą sklepu.
API i integracje FK/ERP
Możliwość ograniczenia dostępu wyłącznie dla danego IP
W module Atom API (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → API i integracje FK/ERPc→ Atom API) dodaliśmy ustawienie „Zezwalaj na dostęp tylko wybranym adresom IP”, które pozwala na ograniczenie dostępu do systemu wyłącznie dla wybranych adresów IP.
Uwaga! Każdy adres IP należy podać w osobnej linijce.
Zmodyfikowana metoda GetOrdersSpecified
Dla metody GetOrdersSpecified dodaliśmy informację o adresie IP klienta, z którego złożono zamówienie, np.:
<language>pol</language>
<remoteIP>89.64.54.154</remoteIP>
<client>
<userID>15</userID>
Zależności
Możliwość wyświetlenia zmian w ustawieniach zależności
W zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Zależności dodaliśmy odnośnik do podstrony z informacją o zmianach w historii ustawień.
Panel administracyjny
Dodaliśmy nowe pole „Statystyki integracji”
W panelu administratora (Dashboard) dodaliśmy dodatkowe pole wyliczające statystyki integracji z Allegro i PayPo.
Nowy filtr „Szukaj tylko produktów bez kategorii”
W panelu administracyjnym dodaliśmy nowy filtr „Szukaj tylko produktów bez kategorii”, który wyświetla listę wszystkich produktów bez przypisanej kategorii. Filtr dostępny jest w widokach:
- lista produktów,
- inwentaryzacja,
- stany magazynowe,
- edycja cen (cenniki).
Integracje
User.com: zmodyfikowany mechanizm przekazywania użytkowników
Dla integracji z User.com dodaliśmy funkcjonalność przekazywania danych użytkowników, którzy założyli konto podczas składania zakupów (w drugim kroku koszyka).
User.com: wysyłanie informacji o grupie klienta
Umożliwiliśmy wysyłanie informacji o grupie klienta w przypadku integracji z User.com. Od teraz przy włączonym czacie User.com w obiekcie window.civchat będzie wysyłane nowe pole client_group z nazwą grupy klienta.
Google Analytics: zmodyfikowany mechanizm przekazywania produktów z listingu
Zgodnie z wytycznymi Google ograniczyliśmy listę przekazywanych produktów z listy kategorii do 20.
PayPal: możliwość przekazania innego kodu kraju
W edycji dowolnego kraju (Ustawienia → Kraje) umożliwiliśmy przekazanie innego kodu państwa dla PayPal. Uwaga! Opcja jest dostępna przy włączonej integracji z bramką płatności PayPal (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Płatności online → PayPal).
SALESmanago: możliwość przypisywania prefiksu do wysyłanych tagów
W zakładce SALESmanago (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Wygląd sklepu → Kody marketingowe JS → SALESmanago) dodaliśmy ustawienie „Salesmanago.pl - prefiks tagów”, które pozwala przypisać prefiks do tagów wysyłanych w ramach integracji z SALESmanago.
SALESmanago: informacja o wartości koszyka
Po dodaniu produktu do koszyka do SALESmanago zostanie wysłana informacja „value” z bieżącą wartością koszyka.
SALESmanago: informacja o zapisaniu klienta do programu lojalnościowego
Przy włączonej opcji „Na życzenie” w ustawieniu „Udział klientów” (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Marketing → Program lojalnościowy → Udział klientów) i po zapisaniu klienta do programu lojalnościowego do SALESmanago zostanie wysłany dedykowany tag „program_lojalnościowy” z informacją o zapisie.
ORLEN Paczka: integracja z nowym kurierem
W zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Kurierzy dodaliśmy integrację z nowym kurierem ORLEN Paczka. Więcej o integracji przeczytasz tutaj.
Heureka: wysłanie prośby o opinię
W integracji “Opinie Heureka” (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Wygląd sklepu → kody marketingowe JS → Opinie Heureka) dodaliśmy ustawienie „Opinie Heureka - API Key”. Po jego uzupełnieniu, klient, który w trakcie procesu składania zamówienia zezwoli na wysyłanie wiadomości, po kilku dniach otrzyma wiadomość z prośbą o opinie dla tej porównywarki.
System B2B
Obsługa akcji promocyjnych w module ofertowania
Podczas tworzenia ofert przez handlowca ceny produktów będą uwzględniały utworzone akcje promocyjne.
Bugfixy:
- zmodyfikowaliśmy mechanizm optymalizacji zdjęć tak, by podczas wgrywania baneru w formacie webP nie był on dodatkowo kompresowany przez system,
- zmodyfikowaliśmy mechanizm importu cen promocyjnych. Do tej pory w sytuacji, w której administrator sklepu importował ceny domyślne oraz promocyjne jako brutto, w cenie domyślnej zapisywała się ona poprawnie, natomiast w cenie promocyjnej zapisywała się jako netto. Od teraz w obydwu przypadkach cena będzie zapisywała się poprawnie,
- w zakładce “Logi integracji” umożliwiliśmy wyświetlanie logów w nowym oknie, co ułatwia przeglądanie dużej ilości danych.
Autor: Agata Kempa