Aktualizacje w AtomStore - październik 2020
Najlepszy okres dla e-handlu zbliża się wielkimi krokami. Ogromna ilość udoskonaleń i nowych funkcji trafiła już do naszego systemu, a tym samym do Twojego sklepu. Zobacz, jakie nowości znajdują się w październikowej aktualizacji.
B2C
Możliwość wykluczenia bonów rabatowych na fakturze - w zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Sprzedaż i ceny → Fakturowanie, dodaliśmy ustawienie “Bony - pomijaj wartość bonu”, które pozwala na wykluczenie wyświetlania na fakturze produktu, do którego przypisany został bon podarunkowy.
Możliwość wykluczania form płatności dla produktów wirtualnych - w zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Sprzedaż i ceny → Produkty wirtualne, dodaliśmy ustawienie "Formy płatności niedostępne dla zamówień z produktami wirtualnymi", które pozwoli na wykluczenie wybranych form płatności dla zamówień w których występują produkty wirtualne (np. raty dla e-booków).
Możliwość walidacji kodu pocztowego oraz numeru NIP z rozbiciem na poszczególne kraje (sprzedaż zagraniczna) - w zakładce Ustawienia → Kraje dodaliśmy możliwość ustawienia walidacji kodu pocztowego oraz numeru NIP dla poszczególnych krajów. W celu ustawienia walidacji należy wprowadzić odpowiednie wartości w postaci wyrażeń regularnych.
Przykładowo dla Polski:
- kod pocztowy - /^[0-9]{2}\-[0-9]{3}$/ - dwie cyfry od 0-9, myślnik, trzy cyfry od 0-9
- numer NIP - /^[0-9]{9}$/ - 9 cyfr od 0-9
Automatyczne przypisanie tabeli rozmiarów do produktów z dynamicznej listy - w edycji dowolnej dynamicznej listy zmodyfikowano ustawienie, które pozwala przypisać tabelę rozmiarów do produktów z tej listy. W tym celu w edycji listy dynamicznej należy wskazać daną tabelę rozmiarów.
Jeżeli dany produkt będzie należał do dwóch różnych list, w których wskazana zostanie inna tabela rozmiarów, priorytet otrzyma ta, która znajdzie się wyżej na liście tabeli rozmiarów (CMS → Tabele rozmiarów).
Możliwość definiowania numeracji zamówień z podziałem na multistore (np. dla sprzedaży zagranicznej) - w zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Panel → Preferencje administracyjne, dodaliśmy ustawienie "Alternatywne kody zamówień - format" pozwalające określić numerację zamówienia z podziałem na poszczególne multistory.
Możliwość przesłania linka do resetowania hasła przez administratora sklepu - w zakładce Sprzedaż → Klienci dodaliśmy opcję pozwalającą na wysłanie linka do resetowania hasła dowolnemu klientowi. W tym celu należy kliknąć na ikonę klucza, która znajduje się w opcjach danego klienta.
Możliwość wysłania ponownego maila z informacją o zamówieniu dla klienta - w przypadku modyfikacji istotnego elementu w zamówieniu, np. produktu, ceny, adresu, administrator sklepu otrzyma możliwość wysłania ponownego maila z informacją o zamówieniu do klienta.
Wyszukiwanie zamówień na podstawie użytego kodu rabatowego - zakładce Sprzedaż → Zamówienia dodaliśmy filtr pozwalający na wyszukiwanie zamówień na podstawie użytego w nich kodu kuponu lub kodu akcji promocyjnej. Aby dodać nowy filtr użyj ikony koła zębatego w prawym rogu wyszukiwania.
Zmodyfikowany mechanizm wyszukiwania zamówień nieopłaconych - w zakładce Sprzedaż → Zamówienia, zmodyfikowaliśmy filtr "Opłacone" w sposób, który umożliwia wyszukiwanie zamówień nieopłaconych, dla jakich nie widnieje żadna historia wpłat. Jest to przydatne w sytuacji, gdy administrator szuka zamówień nieopłaconych, ale nie chce uwzględniać tych, w których dokonano zwrotu płatności.
Możliwość wyszukiwania klientów na podstawie udziału w programie lojalnościowym - w zakładce Sprzedaż → Klienci dodaliśmy nowy filtr program lojalnościowy, który pozwala na wyszukiwanie klientów biorących udział w programie lojalnościowym. Uwaga! Filtr zadziała wyłącznie przy aktywnej opcji "na życzenie" w edycji programu lojalnościowego. Prosimy o kontakt z BOK.
Przeliczanie cen produktów w promocji na punkty w programie lojalnościowym - w zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Marketing → Program lojalnościowy → Wykorzystanie punktów, dodaliśmy ustawienie “Dynamiczne ceny punktowe”, które pozwala na automatyczne przeliczanie cen produktów objętych promocją lub cen na podstawie indywidualnego cennika klienta w przypadku aktywnej opcji “Wymiana punktów na dowolne produkty wg określonych cen punktowych”. W takim przypadku ilość punktów zostanie przeliczona na podstawie ceny promocyjnej, a nie ceny katalogowej.
Określanie czasu realizacji dla różnych krajów (sprzedaż zagraniczna) - w edycji dowolnej formy dostawy (Sprzedaż → Formy dostawy) dodano możliwość zdefiniowania różnych czasów realizacji w zależności od wybranego kraju dostawy.
Dodaliśmy informację o rabacie pochodzącym z formy płatności - jeżeli w edycji formy płatności (Sprzedaż → Formy płatności → Dopłata) ustawiony został ujemny rabat, informacja o nim wyświetli się w edycji oraz podglądzie zamówienia, które zostało złożone z wybraną formą płatności.
B2B
Wymóg uzupełnienia kwoty pobrania w dropshippingu - w przypadku wyboru dostawy za pomocą metody dropshippingu, dodaliśmy zabezpieczenie, które nie pozwala na złożenie zamówienia bez uzupełnienia kwoty pobrania.
Zmiany w panelu administracyjnym
Możliwość umieszczania pytań FAQ na stronach statycznych - w module FAQ (CMS → FAQ) dodaliśmy możliwość przypisywania pytaniom własnej kategorii. Na początek dodaj kategorie dla pytań klikając przycisk “Kategorie”, a następnie uzupełnij nazwę.
Po dodaniu kategorii przejdź do FAQ i dodaj wpis (pytanie). Możesz przypisać go do stworzonej wcześniej kategorii, ale nie jest to obowiązkowe. Możesz przyjąć zasadę 1 wpis = 1 pytanie lub 1 wpis = odpowiedzi na wszystkie pytania w danej kategorii tematycznej (por. np. https://www.empik.com/pomoc).
W edycji stron statycznych (CMS → Strony statyczne) umożliwiliśmy wyświetlania pytań z FAQ w następujący sposób:
- dowolne pytanie
- pytania z kategorii FAQ
- wszystkie pytania z FAQ
Przejdź do Strony statyczne (dodaj nową lub edytuj już istniejącą), uzupełnij wymagane informacje. W panelu edycji treści kliknij ikonę “Wstaw FAQ” (ikona info), a następnie wybierz, które pytania mają być wyświetlane na wybranej stronie statycznej. Kliknij polecenie “Wstaw”, a następnie zapisz zmiany.
Możliwość ustawiania metatagów wyłącznie dla pierwszej strony - w zakładce Ustawienia → SEO dodaliśmy ustawienie "Metatag tylko dla pierwszej strony", które pozwala decydować o tym na ilu stronach mają wyświetlać się metatagi indywidualne.
Przykładowo ustawienie tej opcji na "TAK" oraz nadanie metatagów indywidualnych stronie /rowery-gorskie spowoduje, że zostaną one wyświetlone wyłącznie na tej stronie. Przejście na stronę drugą /rowery-gorskie/page:2 spowoduje usunięcie metatagów indywidualnych i przypisanie ogólnych.
Poprawiony mechanizm wyświetlana niedostępnych wariantów na karcie produktu - jeżeli wariant danego produktu jest niedostępny oraz niewidoczny (flaga sprzedaż: Nie, flaga wyświetlanie: Nie), nie będzie on wyświetlany na liście dostępnych wariantów na karcie produktu. Do tej pory wariant taki wyświetlał się jako wyszarzony.
Wyświetlania pola tekstowego z kodem produktu - w zakładce Katalog → Produkty zmodyfikowaliśmy mechanizm wyświetlania pól tekstowych w taki sposób, że aby zajmowały całą dostępną szerokość kolumny, w której się znajdują.
Eksport danych klienta do pliku PDF - w edycji dowolnego klienta (Sprzedaż → Klienci) pojawiła się opcja "Wydruk PDF" (ikona drukarki), która pozwala na wygenerowanie pliku PDF z informacjami o kliencie. Plik taki można zabezpieczyć hasłem, które wysłane zostanie na adres administratora, który generował wydruk. W tym celu należy przejść do zakładki Ustawienia → Konfiguracja sklepu → RODO i w opcji “Eksport danych klienta do PDF - zabezpiecz przy pomocy hasła” zaznaczyć polecenie “TAK”.
Możliwość modyfikowania paragonu przypisywanego do faktury - w trakcie generowania faktury dodano możliwość uzupełnienia numeru paragonu, który został przypisany do zamówienia. Dodatkowo na liście faktur w zakładce Sprzedaż → Faktury dodaliśmy kolumnę, która wyświetla numer paragonu połączonego z daną fakturą. Aby dodać nowy kolumnę użyj ikony koła zębatego w prawym rogu tabeli.
Historia wysłanych SMS-ów w zamówieniu - w edycji dowolnego zamówienia dodaliśmy zakładkę “Historia SMS”, w której wyświetlane są informację o wysłanych do klienta SMS-ach w następujących przypadkach:
- powiadomienie SMS o złożeniu zamówienia,
- dodanie komentarza z wysyłką SMS,
- zmiana statusu z wysyłką SMS,
- powiadomienie cykliczne SMS.
Umieszczania kodu marketingowego na stronie z potwierdzeniem zamówienia - w module Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Wygląd sklepu → Kody marketingowej JS - własne, dodaliśmy możliwość wygenerowania kodu na stronie z potwierdzeniem zamówienia. Dodatkowo w skryptach można skorzystać z dwóch znaczników #id_zamowienia# oraz #wartosc_zamowienia#, które przypisują odpowiednie wartości na podstawie złożonego przez klienta zamówienia.
Przypisywania punktów lojalnościowych za złożone zamówienie w Programie partnerskim - w module Program partnerski (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Marketing → Program partnerski) dodaliśmy ustawienie "Program lojalnościowy - przypisz punkty do konta partnera", które pozwala zdecydować, czy punkty programu lojalnościowego mają zostać przypisane do klienta, który złożył zamówienie, czy też do partnera, z którego adresu klient dokonał zamówienia.
Możliwość przeglądania statystyk z ostatnich 30 dni oraz 12 miesięcy - w module Statystyk dodano predefiniowane daty pozwalające na przeglądanie statystyk z ostatnich 12 miesięcy (z uwzględnieniem bieżącego miesiąca) oraz ostatnich 30 dni (z uwzględnieniem bieżącego miesiąca).
Podgląd plików PDF w miniaturce - w przeglądarce plików dodaliśmy możliwość wyświetlanie podglądu pliku PDF na liście plików (pierwszej strony pliku).
Możliwość określania godzin aktywności kuponu - w edycji dowolnego kuponu oprócz daty dostępności kuponu dodaliśmy opcję określenie godzin jego aktywności (hh:mm:ss).
Możliwość podglądu historii wpłat klientów w edycji zamówienia - w edycji dowolnego zamówienia w zakładce “Aktualizacje” pojawiła się możliwość przeglądnięcia historii wpłat dokonywanych przez klienta z rozbiciem na poszczególne źródła wpłat (ikona lupa). Ta funkcja może być przydatna dla sklepów oferujących płatność ratalną lub leasing.
Możliwość określenia liczby wyświetlanych zamówień - w zakładce Sprzedaż → Zamówienia dodaliśmy możliwość ustawienia ilości wyświetlanych zamówień na jednej stronie. Uwaga! Zmiana dostępna jest wyłącznie przy licencji dedykowanej sklepu.
Możliwość określenia liczby wyświetlanych produktów - w zakładce Katalog→ Produkty dodaliśmy możliwość ustawienia ilości wyświetlanych produktów na jednej stronie do 500.
Dołączenie danych do wydruku zamówienia - w zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Panel → Wydruki zamówień, pojawiło się nowe ustawienie "Dołączaj dane adresowe sklepu". Jego uruchomienie pozwoli na wyświetlanie danych sklepu w wydruku dowolnego zamówienia.
Zmiany w integracjach
Dodana możliwość przekazania numeru GTU w InFakt - do integracji z InFaktem dodaliśmy funkcjonalność pozwalającą na przesyłanie numeru GTU produktu.
Generowania plików produktowych dla dynamicznych list dla Google i Facebooka - w zakładce Katalog → Dynamiczne listy dodaliśmy możliwość indywidualnego generowania pliku produktowego Facebook oraz Google dla dowolnych dynamicznych list. Wybierz ikonę Google lub Facebook, aby wygenerować feed produktowy.
Dla modułu Paczkomat oraz GLS dodano opcję blokady wygenerowania listu zamówień nieopłaconych - w ustawieniach kurierów (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Kurierzy) w module GLS oraz Paczkomaty dodaliśmy opcję "Blokuj możliwość wygenerowania paczki przed opłaceniem zamówienia", która zablokuje możliwość wygenerowania listu przewozowego dla zamówień, które nie zostały wcześniej opłacone. Uwaga! Modyfikacja nie uwzględnia zamówień pobraniowych.
Możliwość importu pliku wygenerowanego w module PC-Market - do funkcjonalności importu koszyka dodano opcję rozpoznającą pliku wygenerowane w programie PC-Market.
Bugfix:
- poprawiony problem z pojawiającym się błędem podczas importu (problem z komunikacją z serwerem).
Autor: Diana Drobniak