Aktualizacje w AtomStore w marcu 2019
Marzec przyniósł w AtomStore wiele nowych i ciekawych możliwości w systemie B2B, zwłaszcza w zakresie ofertowania. Wprowadziliśmy również wiele usprawnień w module importu. Od teraz AtomStore jest zintegrowane z nowym narzędziem marketingowym dla e-sklepów - Trustisto.
Dla B2C
Dodano możliwość przeglądania reklamacji dla niezalogowanych użytkowników - użytkownik posiadający adres reklamacji z kodem (pełny adres) można przeglądać ją bez ograniczeń jako zalogowany lub niezalogowany użytkownik. Do tej pory zalogowany użytkownik nie mógł oglądać nie swoich reklamacji, nawet jeśli miał do nich kod.
Dodano opcje importu wyprzedaży z pliku XLS/XLSX - funkcja znajduje się w Marketing i promocje → Wyprzedaże.
Dodano dodatkowy atrybut w przypadku braku kodu EAN w Google Merchant - jeżeli produkt nie posiada kodu EAN, do Google Merchant Center przekazywany jest dodatkowy atrybut - "identifier_exists:false", który zapobiega przed odrzucaniem produktów nieposiadających tego kodu.
Ranking produktów z nowymi filtrami - w statystykach w rankingu produktów dodaliśmy informacje o brakach w zamówieniach. W rankingu produktów wprowadzono dodatkowe informacje na temat ilości zrealizowanej oraz braków.
Dla B2B
Dodano obsługę wielu szablonów oferty - wprowadziliśmy możliwość stworzenia wielu indywidualnych szablonów ofert i ich wyboru podczas wysyłki oferty.
Dodano oferty elastyczne - w module ofertowania wprowadziliśmy możliwość tworzenia tzw. ofert elastycznych, które umożliwiają klientom swobodny wybór produktów i ilości.
Dodano opcję “Zapytaj o ofertę” oraz szybkie przekształcanie zapytania w draft oferty - po uzupełnieniu koszyka, klient będzie miał możliwość wysłania zapytania o ofertę na znajdujące się w nim produkty. Zapytanie zostanie wysłane do handlowca, który będzie mógł je szybko zaakceptować lub edytować i odesłać klientowi.
Dodano możliwość łączenia ofert dla tych samych adresów e-mail - w panelu handlowca dodano możliwość łączenia ofert stworzonych dla klienta niezalogowanego, które zostały wysłane na ten sam adres e-mail.
Dodano cenę z cennika domyślnego do oferty w XML - wprowadzaliśmy dodatkowy znacznik <default_price>, czyli cena z cennika domyślnego (bez rabatu klienta i bez promocji).
Możliwość przypisania promocji do klienta, grupy lub segmentu (filtra klientów) - podczas tworzenie promocji na wybrane produkty możemy zdefiniować, czy ma ona dotyczyć wszystkich, wybranych klientów, grupy klientów (Sprzedaż → Grupy), segmentu – filtra klientów (Newsletter → Segmenty (Filtry Klientów)).
Dodano możliwość pobrania raportu nt. produktów niedostępnych - w przypadku, gdy klient importuje koszyk za pomocą pliku CSV, a część produktów z pliku jest niedostępna, dodaliśmy możliwość pobrania podsumowania zawierającego produkty, których nie udało się dodać. Dodatkowo w panelu administracyjnym dodano raport zawierający statystyki produktów, których nie udało się zaimportować do koszyka.
Możliwość stronicowania reklamacji na koncie klienta i handlowca - w celu włączenia stronicowania należy skontaktować się opiekunem sklepu. Zmiana wymaga aktualizacji w szablonie.
Usprawnienia w panelu administracyjnym
Możliwość zainstalowania szablonu demo - dodaliśmy opcję zainstalowania szablonu demo bezpośrednio w panelu administracyjnym. Szablon demo można dodać, wchodząc w Ustawienia → Szablony i wybierając opcję “Zainstaluj szablon demo”.
Usuwanie i przenoszenie produktów do kosza w imporcie produktów - dodaliśmy możliwość modyfikacji produktów w imporcie produktów. W formularzu importu w Katalog → Import pojawiły się następujące kolumny:
- usunięcie produktu,
- przeniesienia do kosza,
- powód przeniesienia do kosza.
Poprawienie działania importu - od teraz można importować warianty produktu, które znajdują się w różnych wierszach.
Ukrycie list dostawców w formularzu importu - w panelu importu ukryliśmy długie listy dostawców i atrybutów. Administrator otrzymał jednak możliwość łatwego rozwinięcia listy.
Dodano zapisywanie zmian w wariantach produktów w historii operacji - po zmianach, w tabeli wariantów w edycji wybranego produktu pojawiła się opcja sprawdzenia historii danego wariantu. Dodatkowo, od teraz w historii operacji będą zapisywane takie zmiany jak:
- dodawanie wariantu;
- usuwanie wariantu;
- zmiana wartości atrybutu w istniejącym wariancie;
- zmiana kodu wariantu;
- dodanie wartości atrybutu wariantowego;
- usunięcie wartości atrybutu wariantowego;
- usunięcie produktu;
- dodanie produktu;
- zmiana/dodanie mapowań w atrybucie;
- zmiana typu atrybutu.
Dodanie kodów produktów do wydruk zamówień – podczas generowania pliku PDF zamówień z poziomu operacji grupowych, w podsumowaniu zostanie wyświetlony również kod zakupionych produktów.
Dodano informację o każdorazowym wydrukowaniu zamówienia - w historii zamówienia.
Dodano wyliczanie cen produktów na podstawie cennika przypisanego do klienta - przy ręcznym dodawaniu zamówienia w panelu administracyjnym.
Dodano zapisywanie historii zmian statusów dostępności produktów - dzięki wprowadzonej zmianie:
- można przefiltrować produkty niedostępne od X dni,
- na liście produktów pojawiła się możliwość wyświetlenia kolumn 'Ostatnio dostępny' oraz 'Ostatnio niedostępny',
- można posortować listę produktów po tych datach.
Obsługa plików webp - dodano obsługę plików webp w galerii produktów.
Zmiany w integracjach
Dodano integracje z Trustisto - narzędzie zbiera zdarzenia jakie występują na stronie sklepu internetowego. Należą do nich m.in. obejrzenie produktu, zakup produktu, można też dodać własne zdarzenie. Jeśli ktoś kupił produkt (wywoła zdarzenie zakupu produktu), system wysyła powiadomienie, które poinformuje innych, że inny użytkownik właśnie kupił ten produkt. Trustisto ma budować zaufanie do sklepu bazując na społecznym dowodzie słuszności, tym samym podnosić konwersję oraz retencję. Aby zintegrować sklep z Trustisto należy uzupełnić dane w zakładce Trustisto.com w Konfiguracja sklepu--> Wygląd sklepu --> Kody Marketingowe JS.
Bugfix
- dodano komunikat o konieczności wyboru produktu podczas składania reklamacji z poziomu zamówienia oraz poprawiono wyświetlanie błędnego numeru zamówienia;
- poprawiono obsługę cen indywidualnych w produktach z wariantami;
- poprawiono wyświetlanie cudzysłowów w informacji o zamówieniu
- poprawiono dodawanie promocji z ręcznymi kuponami rabatowymi w przypadku wpisania dwóch jednakowych kodów;
- poprawiono edycję wariantów produktów w dostawie;
- wprowadzono poprawkę w feedzie dla Facebooka, aby znacznik nie był zdublowany;
- poprawiono mechanizm ręcznego ściągania blokady z zamówienia.
Autor: Diana Drobniak