Aktualizacje w AtomStore – lipiec 2021
Wakacje to czas kolejnych zmian i usprawnień w AtomStore. Od teraz nasi klienci mają możliwość wgrywania zdjęć w formacie webP w dowolnym edytorze tekstu, eksportu statusu dostępności produktów i zmiany kodu wariantu.
Katalog
Wygrywanie zdjeć w formacie WebP
Umożliwiliśmy wgrywanie zdjęć w formacie WebP w dowolnym edytorze tekstu. Zobacz nasz poradnik o grafikach w formacie WebP dla sklepów internetowych.
Produkty
Zmodyfikowany filtr zduplikowanych kodów produktów
W zakładce Katalog → Produkty filtr „Nieprawidłowe kody" będzie uwzględniał wielkość liter. Dodatkowo dla filtrów „Kod produktu” oraz „Kod wariantu” dodaliśmy możliwość wyboru, czy podczas wyszukiwania mają zostać uwzględnione duże litery.
Przykład: W sklepie mamy następujące produkty: produkt A → kod: ABC, produkt B → kod: ABC, produkt C → kod: XYZ, produkt D → kod: xyz. Produkty A i B zostaną znalezione jako zduplikowane, a produkty C i D – nie.
Import
Możliwość zmiany kodu wariantu
W module Katalog → Import dla pola „Nowy kod produktu” dodaliśmy obsługę zmiany kodu wariantu. Do tej pory pole to pozwalało wyłącznie na zmianę kodu produktu.
Sprzedaż
Zamówienia
Możliwość eksportu stanu dostępności produktu
Podczas eksportu do pliku CSV lub XLSX dodaliśmy możliwość wyeksportowania statusu dostępności produktu, który będzie uwzględniać dostępność z chwili składania danego zamówienia.
Możliwość wyszukiwania kilku zamówień na podstawie listu przewozowego
Zmodyfikowaliśmy działanie filtra „Nr listu przewozowego”. Od teraz będzie można podać w nim kilka wartości oddzielonych przecinkami.
Import płatności
Zmodyfikowany mechanizm wpłat w obcej walucie
Jeżeli w sklepie zostało złożone zamówienie w innej walucie niż domyślna, to system przypisze odpowiednią płatność w walucie zamówienia. Do tej pory import umożliwiał wyłącznie wgrywanie płatności w walucie domyślnej sklepu.
SEO
Zmodyfikowany mechanizm przypisywania języka dla Facebooka
Dla Facebooka językiem domyślnym wczytywanym na stronie będzie ten, który został przypisany do ustawienia „Język niewidoczny w przyjaznych linkach” w zakładce Ustawienia → SEO → Preferencje.
Konfiguracja sklepu
Katalog i magazyny
Możliwość wyliczania kosztu dostawy dla rozbitego zamówienia
W zakładce Rozbijanie zamówień w koszyku (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Katalog i magazyn → Magazyn - standard → Rozbijanie zamówień w koszyku) dodaliśmy opcję „Rozbicie zamówienia - wyliczaj koszt wysyłki do każdego zamówienia”. Funkcja pozwala na przypisywanie kosztu dostawy w przypadku rozbicia zamówień.
Przykład: W sklepie jest wyłączona opcja podglądu stanów magazynowych dla klientów. Klient zamawia kilka produktów, ale jeden z nich jest tymczasowo niedostępny, np. ze względu na niedostępność w magazynie. Dotychczas, jeśli zdecydował się na wiele przesyłek (zamiast oczekiwać na zbiorczą), to system przeliczał koszty dostawy. Nowe ustawienie pozwala na wyłączenie tej opcji, dzięki czemu klient może zapłacić tylko za jedną przesyłkę, nawet gdy dostanie całość zamówienia w kilku.
B2B
Sesje użytkownika: zmodyfikowany mechanizm dodawania produktów do koszyka
Zmodyfikowaliśmy mechanizm dodawania produktów do koszyka dla zarejestrowanych klientów tak, by mogli dodawać nowe produkty do koszyka po odzyskaniu sesji.
Do tej pory, jeżeli w sklepie aktywowano opcje „Odzyskuj sesję klienta po powrocie do sklepu” (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Sprzedaż i ceny → Proces zakupy i konta klientów → Dane klientów → Odzyskuj sesję klienta po powrocie do sklepu) oraz „Dodawanie produktów do koszyka tylko dla zalogowanych" (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → B2B → Ogólne właściwości B2B → Dostęp dla klientów → Dodawanie produktów do koszyka tylko dla zalogowanych), klient, który powracał do sklepu i został rozpoznany na podstawie aktywnej sesji, w wyniku czego jego koszyk został przywrócony, ale nie potwierdził on jeszcze swojego konta przez zalogowanie, nie mógł dodawać do koszyka nowych produktów. Proces ten zmodyfikowaliśmy, dzięki czemu rozpoznany i niezalogowany klient będzie mieć możliwość zmiany zawartości koszyka.
Program partnerski
Zmodyfikowany mechanizm obliczania punktów lojalnościowych
Zmodyfikowaliśmy mechanizm przypisywania punktów z programu lojalnościowego dla partnerów. Anulowanie zamówienia spowoduje usunięcie punktów u partnera. Do tej pory, jeśli punkty z programu lojalnościowego na podstawie ustawienia przypisywane są na konto partnera z linku, z którego zostało złożone zamówienie, to w przypadku anulowania takiego zamówienia punkty nie były usuwane.
Bugfixy:
- w edycji dowolnego kraju zmodyfikowaliśmy sposób wybierania cennika z przycisku typu radio na listę rozwijaną z dostępnymi cennikami,
- zmodyfikowaliśmy działanie systemu podczas składaniu zamówienia, przy którym zmieniono kraj dostawy w drugim kroku w koszyku. Dotychczas, jeśli niezarejestrowany klient składał zamówienie w kraju domyślnym, a następnie w drugim kroku koszyka zmieniał kraj dostawy, powodując tym samym wykluczenie wybranej wcześniej formy dostawy, to był przenoszony ponownie do koszyka, w którym nie było żadnych produktów. Od teraz w koszyku będą widoczne wcześniej wybrane przez klienta produkty.
Autor: Agata Kempa