Aktualizacje w AtomStore – kwiecień 2021
Wiosnę rozpoczęliśmy aktualizacjami dla B2C, B2B i w panelu administracyjnym. Od teraz możecie zoptymalizować działanie bonów płatniczych i kodów rabatowych, ustawiać statusy widgetów oraz w przypadku sklepów B2B uruchomić zapis do newslettera dla niezalogowanych klientów. Dodaliśmy także filtry umożliwiające dokładniejsze sortowanie subskrybentów w module Newsletter.
B2C
Możliwość określania znaków w automatycznie generowanym kodzie kuponu i bonu płatniczego
W zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Sprzedaż i ceny → Kupony dodaliśmy ustawienie „Dozwolone znaki w kodzie kuponu” oraz w zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Sprzedaż i ceny → Bony płatnicze – ustawienie „Dozwolone znaki w kodzie bonu płatniczego”. Obie opcje pozwalają określić, jakie znaki będą znajdować się w automatycznie wygenerowanym kodzie kuponu lub kodzie bonu płatniczego.
Możliwość dokładniejszego określenia czasu ważności bonu
W module Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Sprzedaż i ceny → Bony płatnicze dodaliśmy ustawienie „Ważność bonu - z dokładnością”, które pozwala określić, czy ważność bonu ma być liczona:
- do godziny, minuty i sekundy ustawionej w bonie,
- do końca dnia ustawionego w bonie.
Możliwość przypisywania gratisów w kuponach
W edycji dowolnego kuponu w zakładce Marketing i promocje → Kupony dodaliśmy opcję wyboru produktu, który jest gratisem. Zmiana umożliwia automatyczne dodanie gratisu do koszyka po użyciu kodu rabatowego, jeśli:
- w zakładce Marketing i promocje → Kupony → Produkty wybrano produkty objęte kuponem,
- w zakładce Marketing i promocje → Kupony → Ustawienia wybrano opcję „Kupony na konkretne produkty - automatyczne dodanie do koszyka przy użyciu kuponu: indywidualnie: tak”.
Uwaga! W zakładce Marketing i promocje → Kupony → Kryteria można wybrać sklep, podać minimalną wartość koszyka oraz maksymalna liczbę użyć, które będą stanowiły dodatkowe obostrzenia promocji.
Wyświetlanie informacji o indywidualnej wycenie dostawy w karcie produktu Jeżeli w zakładce Sprzedaż → Formy dostawy w edycji formy dostawy zostanie włączone ustawienie „Cena indywidualna”, to w karcie produktu w podglądzie kosztów dostawy zostanie wyświetlona informacja „wycena indywidualna”. Uwaga! Zmiana wymaga modyfikacji w szablonie.
Możliwość importowania wartości „Cykl życia produktu” W zakładce Katalog → Import dodaliśmy opcję „Cykl życia”, która pozwala na importowanie wartości cyklu życia produktu. Zmiana dotyczy importu za pomocą plików XLSX/CSV i XML.
Umożliwienie wykorzystywanie kodu CAPTCHA po osiągnięciu limitów ustawionych w antyspamie Przy włączonym module CAPTCHA po osiągnięciu limitów ustawionych z zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Antyspam uruchomiony zostanie kod CAPTCHA. Do tej pory taka sytuacja powodowała uruchomienie mechanizmu generowanego przez silnik sklepu.
B2B
Możliwość zapisu do newslettera przez klientów niezalogowanych
Zmodyfikowaliśmy mechanizm zapisu do newslettera w taki sposób, że klient będzie miał możliwość zapisu do niego z poziomu stopki sklepu bez konieczności logowania do systemu przy aktywnej opcji „Dostęp tylko dla zalogowanych: tak” w zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → B2B → Ogólnie właściwości B2B → Dostęp dla klientów.
Zmiany w panelu administracyjnym
Możliwość ustawienie statusu widgetów
W edycji dowolnego widgetu produktowego w zakładce Marketing i promocje → Automation → Widgety → Widgety produktów dodaliśmy opcję „Status”, która pozwala na jego włączenie lub wyłączenie.
Informacja o aktywności widgetu będzie widoczna także w zakładce Marketing i promocje → Automation → Widgety → Widgety produktów. W tym miejscu uwzględniane będą flagi: aktywny, nieaktywny, oraz okres jego trwania.
Status widgetów jest wyświetlany również w przypadku widgetów własnych (pop-upów) w zakładce Marketing i promocje → Automation → Widgety → Widgety własne.
Możliwość przypisywania klientów na podstawie aktywności
Podczas tworzenia segmentu klientów w module Newsletter → Segmenty dodaliśmy opcje:
- „Liczba otwartych wiadomości”, która umożliwia przypisywanie klientów na podstawie ich aktywności w wybranym przez siebie okresie,
- „Ilość zamówień”,
- „Kwota zamówień” z możliwością wskazania konkretnych dni.
Możliwość dołączania załączników do powiadomień i przypomnień
Wprowadziliśmy modyfikacje, które pozwalają na dodawanie załączników do wiadomości:
- przy dowolnym statusie zamówienia w edycji wiadomości tego statusu,
- w edycji dowolnej wiadomości w module przypomnień w zakładce Marketing i promocje → Automation → Powiadomienia, Przypomnienia.
Prawidłowy eksport zamówień
W zakładce Sprzedaż → Zamówienia zmodyfikowaliśmy przesyłanie ID, ceny oraz liczby sztuk zamówionych produktów podczas edycji eksportu, jeśli wybrane zostały wybrane poniższe ustawienia:
- Eksportuj: Wszystkie przefiltrowane zamówienia,
- Towary: tak - w kolejnych wierszach.
Zmiany w integracjach
UPS: możliwość ustalania narzutu na koszt dostawy
W module Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Kurierzy → UPS umożliwiliśmy wskazanie procentowego narzutu na automatycznie wyliczany koszt dostawy.
Salesmanago.pl: opcja synchronizacji subskrybentów
W module Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Wygląd sklepu → Kody marketingowe JS → SALESmanago dodaliśmy ustawienie „Salesmanago.pl - synchronizuj konta subskrybentów”. Mechanizm działa w oparciu o dziennik zdarzeń. AtomStore co godzinę pobiera listę kontaktów zmodyfikowanych w ciągu ostatnich 2 godzin w Salesmanago w celu synchronizacji danych. Następnie:
- konto subskrybenta jest tworzone w sklepie, jeżeli internauta zapisał się do newslettera przez Salesmanago.pl,
- konto klienta jest usuwane, jeśli użytkownik zrezygnował z subskrypcji przez Salesmanago.pl.
Salesmanago.pl: osbługa nowych tagów Do integracji z salesmanago.pl dodaliśmy obsługę następujących tagów:
- pol_subscriber,
- cz_subscriber,
- deu_subscriber,
- sk_subscriber,
- en_subscriber.
Tagi będą generowane na podstawie trzyliterowego kodu języka klienta, który zapisał się do newslettera.
Bugfixy
- w edycji dowolnego produktu zmodyfikowaliśmy mechanizm ustalania kolejności zdjęć. Do tej pory przy zmianie kolejności zdjęć lub przy ustawianiu zdjęcia głównego zdarzało się, że opisy oraz nazwy nie przenosiły się lub były błędnie przypisywane,
- zmodyfikowaliśmy wyświetlanie wartości „Ilość wyfiltrowanych produktów” na wykresie w zakładce Statystyki → Sprzedaż. Linia wykresu pokrywa się teraz z informacjami zawartymi w tabeli,
- zoptymalizowaliśmy wyświetlanie komunikatów z błędami javascript w edytorach tekstowych, np. na blogu, by nie były wyświetlan w panelu administratora,
- rozwinieliśmy magazyn rozszerzony o dokumenty PW i RW,
- uruchomiliśmy API w obsłudze dokumentów PW i RW w magazynie rozszerzonym.
Autor: Agata Kempa