Aktualizacje w AtomStore - październik 2019
Jak to bywa w SaaS-ie, pomysły na nowe funkcje generują się ciągle. W październiku uzbroiliśmy m.in. sekcję Zamówienia w kilka nowych możliwości. Poza tym sporo czasu poświęciliśmy na dopieszczenie wersji mobile naszego panelu zarządzania. Od teraz sklep online możesz wygodnie zarządzać z tabletu oraz smartfona.
B2C
Wyliczanie progu darmowej dostawy przed użyciem kuponu - w zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Sprzedaż i ceny → Kupony pojawiła się możliwość zdefiniowania, czy próg darmowej dostawy ma zostać obliczony przed użyciem kuponu.
Generowanie alternatywnej numeracji zamówień - w zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Panel → Preferencje administracyjne → Numeracja i kody zamówień dodaliśmy możliwość dodania kodów losowych do numeracji zamówienia. W ustawieniu można określić: Alternatywne kody zamówień - kod losowy - ilość znaków - określ liczbę znaków w kodzie losowym, Alternatywne kody zamówień - kod losowy - losuj spośród: - określenie, czy system ma losować kod wyłącznie z cyfr lub z cyfr i innych znaków.
Suma wartości zaznaczonych zamówień - w zakładce Sprzedaż → Zamówienia zaznaczenie wybranych zamówień spowoduje wyświetlanie ich zsumowanej wartości.
Możliwość oznaczenia zamówienia flagą "Archiwalny" - statusy zamówień, którym zostanie nadane oznaczenie "Archiwalny" nie będą wyświetlane przy indywidualnej oraz grupowej zmianie statusu zamówienia w widoku listy zamówień, a także w podglądzie i edycji zamówienia. Oznaczenie można nadać dowolnemu statusowi w zakładce Ustawienia → Statusy zamówień.
Automatyczne zaokrąglania cen podczas tworzenia promocji ręcznych - podczas tworzenia promocji z widoku Katalog → Produkty, w opcji grupowej nadawania promocji pojawiła się możliwość automatycznego zaokrąglania cen do pełnej kwoty.
Możliwość ograniczenia sprzedaży danego produktu wyłącznie dla osób posiadających kod rabatowy - w edycji danego produktu (Katalog → Produkty → Edytuj produkt → Informacje ogólne) można wskazać, czy ma być on możliwy do kupienia wyłącznie z wybranym kodem rabatowym czy nie.
Kolumny wyświetlające stan dostępny produktu z progiem ufności - dla każdego dostawcy można ustawić próg ufności, poniżej którego towary od tego dostawcy nie będą wyświetlane w sklepie. W zakładce Katalog → Produkty po kliknięciu ikony lupy w kolumnie “Stany dostępności” zmodyfikowaliśmy dwie kolumny:
- Stan dostępny - respektuje próg ufności dostawcy,
- Dostawca - nie respektuje progu ufności dostawcy.
Możliwość automatycznego zaznaczania pierwszego wariantu produkty podczas wizyty klienta na karcie produktu - w zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Wygląd sklepu → Wyświetlanie produktów i cen dodaliśmy ustawienie “Produkt z wariantami - automatycznie zaznaczaj pierwszy wariant”, które powoduje automatyczne zaznaczenie pierwszego wariantu produktu przy wizycie klienta na karcie produktu.
Wskazanie domyślnego cennika dla wybranej porównywarki - w ustawieniach porównywarek w zakładce Multichannel → Porównywarki pojawiła się możliwość wyboru dowolnego cennika dostępnego w sklepie.
Grupowe ustawienia ceny na podstawie ceny katalogowej - w zakładce Sprzedaż → Cenniki → Przejdź do edycji cen pojawiła się możliwość grupowego ustalania ceny produktu na podstawie dostępnej ceny katalogowej. Aby dokonać operacji należy kliknąć ikonę “Zmień ceny” w sekcji Operacje grupowe oraz zaznaczyć opcję “Ustaw cenę katalogową”.
B2B
Informacja o ilości otwartych oraz przeterminowanych reklamacjach - w panelu administratora w zakładce Dashboard w tabeli “Reklamacje” dodano dwa nowe wiersze: Ilość reklamacji otwartych: - uwzględnia wszystkie reklamacje, które nie posiadają statusu reklamacji rozpatrzonych (Ustawienia → Konfiguracja sklepu → B2B → Reklamacje) Ilość reklamacji przeterminowanych - uwzględnia wszystkie reklamacje otwarte, które są przeterminowane
Zbiorcze pobierania faktur - w panelu klienta oraz handlowca w zakładce Zamówienia → Faktury pojawiła się możliwość zbiorczego pobierania zaznaczonych faktur.
Usprawnienia w panelu administracyjnym
Wydłużony czas przechowywania informacji o działaniach klienta do 180 dni - zmiany dotyczą między innymi modułu personalizacji, dzięki czemu klient będzie mógł otrzymywać polecane produkty na podstawie zachowania w sklepie przez dłuższy czas.
Poprawiliśmy mechanizm przypisywania do grupy subskrybentów na podstawie języka klienta - podczas zapisu do newslettera, klient będzie mógł dołączyć wyłącznie do tej grupy subskrybentów, która jest zgodna z przypisanym do niego językiem.
Poprawiliśmy mechanizm zliczania odbiorców powiadomień web push/SMS - podczas tworzenia powiadomień Web Push/SMS z wykorzystaniem targetowania do konkretnej grupy odbiorców, system zliczy wyłącznie realnych użytkowników, którzy zaakceptowali otrzymywanie tych powiadomień.
Możliwość zablokowania wyświetlania produktów bez zdjęcia - w przypadku aktywnej opcji, która pozwala zablokować wyświetlanie produktów bez zdjęcia na listingu, będą one również niewidoczne w sekcjach oraz boksach produktowych.
Nowy sposób wyliczania czasu zamówienia złożonego w dzień wolny od pracy - zamówienia złożone w dzień wolny od pracy lub weekend będą traktowane jak zamówienia złożone o godzinie 00:00:01 najbliższego dnia roboczego od złożenia zamówienia.
Uzupełnianie ceny zakupu na podstawie ostatniej dostawy przy produktach z wariantami - przy aktywnym module magazyn rozszerzony, cena zakupu produktu z wariantami będzie automatycznie ustawiana na podstawie ceny podanej w ostatniej dostawie.
Możliwość wyświetlania produktów dostępnych na początku listy - w module Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Wygląd Sklepu → Wyświetlanie produktów i cen → Sortowanie produktów pojawiło się ustawienie, które pozwala wskazać, w których sortowaniach produkty dostępne mają wyświetlać się na początku listy.
Zmiany w integracjach
Informacja na temat zwrotów opłaconych PayU na liście zamówień - w przypadku dokonywania zwrotów przez system PayU, na liście zamówień pojawi się informacja o kwocie zwrotu oraz komentarz wewnętrzny.
Możliwość automatycznego zwrotu płatności PayU po nadaniu wybranego statusu zamówienia - w module Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Płatność online → PayU pojawiło się ustawienie “Automatyczny zwrot przy nadaniu zamówieniu statusu”, które pozwala dokonywać automatycznych zwrotów płatności przy określonym statusie zamówienia.
Poprawki w integracji z Elibri - przy zakupie e-booków z integracji Elibri zamiast danych osobowych klienta, system będzie wysyłał ID zamówienia. Dodatkowo usprawniliśmy działanie mechanizmu integracji z systemem Elibri. Produkty, które zostaną usunięte z pliku XML zostaną jednocześnie dezaktywowane w sklepie internetowym.
Możliwość pobierania plików z integracji z Azymutem bezpośrednio w panelu klienta - ebooki kupowane w ramach integracji z Azymutem będzie można pobierać bezpośrednio w panelu klienta.
Bugfix:
- poprawiliśmy wyświetlanie dodatkowych kolumn w zakładce stany magazynowe,
- poprawiliśmy błąd z przeliczaniem cen promocyjnych podczas potwierdzenia zamówienia przez handlowca,
- zablokowaliśmy możliwość zwiększania ilości najtańszego produktu objętego kuponem rabatowym w koszyku klienta,
- poprawiliśmy problem z wyświetlaniem bieżącego koszyka w edycji klienta przy kilku aktywnych sesjach,
- zablokowaliśmy możliwość przesyłania produktów w pliku XML, które nie posiadają nazwy,
- poprawiliśmy błąd z wyliczaniem ilości produktów podczas wyszukiwania po statusie oraz atrybucie wariantowym,
- poprawiliśmy błąd z przeprowadzaniem importu przez plik zewnętrzny z certyfikatem SSL,
- poprawiliśmy błąd blokujący możliwość zapisywania mapowania kategorii.
Autor: Diana Drobniak