Akcje promocyjne - trzy nowe funkcje i udoskonalenia
Akcje promocyjne cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem wśród sklepów. To narzędzie, które ciągle rozwijamy, a w ostatnich tygodniach doczekało się kilku udoskonaleń. Poznaj je i wykorzystaj w swojej strategii promocji.
Moduł Akcje promocyjne stworzyliśmy z zamiarem udostępnienia kompletnego centrum zarządzania promocjami w sklepie. Narzędzie umożliwia elastycznie zarządzać promocjami, łączyć i wykluczać je ze sobą oraz dowolnie je warunkować. System pozwala na automatyczne naliczanie rabatów i promocji w koszyku – bez tworzenia i wpisywania kodów rabatowych.
Nowy moduł Akcje promocyjne na bieżąco rozwijamy zgodnie z naszymi planami, ale również sugestiami sprzedawców. Ostatnio opisywaliśmy aż trzy nowe typy promocji, które dodaliśmy do modułu. Przyszedł czas, by poznać nowe funkcje, które wprowadziliśmy w ostatnich aktualizacjach.
1. Ograniczenie limitu użyć promocji per użytkownik
Ta funkcja to idealne rozwiązanie dla sklepów, które stawiają na lojalizację klienta, korzystają z programów lojalnościowych i chcą tworzyć ciekawsze warunki dla swoich klientów, robiących u nich regularne zakupy.
Dzięki określeniu limitu użyć promocji przez klienta możesz stworzyć stałą promocję na darmową dostawę czy jednorazową zniżkę w wybranym okresie (rok kalendarzowy lub konkretna liczba dni).
Przejdź do modułu Akcje promocyjne (Marketing i Promocje → Akcje promocyjne → Dodaj nową akcję). W nowej promocji wybierz zakładkę “Dla kogo”. W opcji “Limity użyć przez jednego klienta” określ, ile razy jeden użytkownik może skorzystać z wybranej promocji, a następnie określ czas, którego limit dotyczy:
- ostatnich X dni
- ostatniego roku kalendarzowego.
2. Nowe kryteria w warunkach promocji
W zakładce “Warunki” pojawiały się nowe kryteria dla akcji promocyjnych:
- segment klientów (segment możesz ustawić w Newsletter → Segment (filtry klientów)),
- sklep, jeżeli działasz w modelu multistore,
- grupa klientów (np. w programie lojalnościowym, grupę klientów możesz stworzyć w Sprzedaż → Grupy).
Jak kryteria grupy i segmentu klientów mają się do ustawień z zakładki “Dla kogo” w akcjach promocyjnych? Dla tych warunków skrypt AtomStore dokona weryfikacji na poziomie koszyka, czy klient należy do danego segmentu lub grupy klientów i na tej podstawie uruchomi promocję zdefiniowaną w akcji promocyjnej.
3. Zarządzanie akcjami promocyjnymi w zamówieniach
Dla wygody Twojego BOK dodaliśmy również możliwość przypisywania kodu akcji promocyjnej na etapie edycji zamówienia. Przejdź do edycji dowolnego zamówienia, a następnie wybierz zakładkę “Zamówione produkty”.
Przycisk “Aktywuj akcję” pozwala przypisać kod z wybranej akcji. Następne system system zasymuluje koszyk klienta, pozwalając na sprawdzenie poprawności warunków akcji promocyjnej.
Informacja o wykorzystanych akcjach wyświetli się na stałe w trybie edycji zamówienia oraz na liście zamówień w systemie.
Jeszcze więcej możliwości z modułem Akcje promocyjne
Nowy moduł do tworzenia niestandardowych promocji w sklepie internetowym ma szerokie możliwości. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak stworzyliśmy dzięki niemu łączone promocje, promocję na darmową dostawę czy zniżkę na koszyk, zobacz nagranie z naszego webinaru na YouTube’ie. Pokazujemy zasadę działania modułu oraz sześć popularnych promocji, które możesz spotkać w dużych sklepach internetowych, a teraz stworzyć również w swoim e-sklepie.
Autor: Diana Drobniak