Sprawdź najważniejsze zmiany w AtomStore w 2022 roku
Rok 2022 należał do pracowitych dni w AtomStore. W poprzednim roku udało nam się zintegrować z licznymi narzędziami, które pozwoliły na optymalizację i automatyzację procesów w sklepach internetowych. Do grona sprzedawców na AtomStore dołączyło wiele nowych sklepów, padły nowe rekordy sprzedaży. Sprawdź, jakie zmiany zaszły w 2022 roku na platformie sprzedażowej AtomStore.
1. Rozszerzenie funkcji i możliwości sprzedaży zagranicznej
W 2022 roku rozwijaliśmy platformę w kierunku sprzedaży zagranicznej. Wielu naszych klientów chce rozwijać się na europejskie rynki zagraniczne, w związku tym staramy się im to ułatwić, udostępniając kolejne nowe funkcje. Tak ma się sprawa m.in. z automatycznym tłumaczeniem tekstów w sklepie internetowym.
Dotychczas translacja odbywała się za pomocą API Google Translate. Teraz sklepy na AtomStore zyskały dodatkowe możliwości w zakresie tłumaczeń. Od pewnego czasu można również zintegrować się z serwisem DeepL Translate i przetłumaczyć duże ilości opisów produktów. Automatyczne tłumaczenia mają pomóc w szybszym wychodzeniu na rynki zagraniczne. Sprzedawca może też ręcznie przetłumaczyć treści w e-sklepie. Wystarczy wyeksportować wersję językową sklepu z tłumaczeniami wszystkich elementów w sklepie jak nazwy produktów, kategorii, wartości atrybutów czy maile systemowe. Następnie w prosty sposób zaimportować je do sklepu.
Aby spełnić nowe wymogi związane z Dyrektywą Omnibus, przygotowaliśmy elastyczny moduł zarządzania obowiązkami informacyjnymi o cenie. Sprzedawca może ustalić indywidualne zasady wyliczania najniższej ceny sprzed promocji czy rabatów zgodnie z przepisami w kraju, w którym sprzedaje.
W 2022 roku w ramach funkcji sprzedaży zagranicznej dodaliśmy integrację z rumuńską porównywarką compari.ro oraz bramkami płatności: Adyen oraz Klarnę. Dodatkowo, zebraliśmy nasze doświadczenie w przygotowaniu sklepu zagranicznego w jednym e-booku. Znajdziesz w nim odpowiedzi na wiele pytań dotyczących cross-border. Pobierz za darmo!
2. Dodaliśmy Pixel TikTok w sklepach na AtomStore
Sprzedawcy korzystający z platformy AtomStore mogą rozpocząć płatne działania reklamę już nie tylko na Facebooku i Instagramie, ale również na najczęściej pobranej aplikacji na świecie. W 2022 roku zintegrowaliśmy platformę z TikTokiem. Dzięki tej integracji sklepy internetowe mają możliwość łączenia sprzedaży przez rozrywkę (shoppable entertainment), a to jeden z najważniejszych bodźców zakupowych w obecnych czasach.
Możliwość integracji z TikTokiem może znacząco wpłynąć na sprzedaż, ponieważ według raportów, nawet połowa użytkowników tej platformy jest otwarta na dokonanie zakupu za pośrednictwem TikToka od marek, których działania widzą w aplikacji. 56 proc. użytkowników korzysta z TikToka w celu odkrywania produktów i marek. Użytkownicy tej apki chcą odkrywać produkty na platformie, a także deklarują, aby TikTok był częścią ich zakupów.
3. Dostosowaliśmy platformę do nowych możliwości Google
W 2022 wprowadziliśmy zmiany związane z RODO. Menedżer tagów Google umożliwia sklepom na naszej platformie zarządzać tagami, umożliwiając szybkie i łatwe aktualizowanie kodów śledzenia i powiązanych tagów w witrynie sklepu. Dla sprzedawców w sieci istotne jest monitorowanie zachowań użytkowników na stronie. Pozwala to lepiej zrozumieć ich potrzeby oraz skuteczniej wdrażać komunikację marketingową. Dzięki tej integracji właściciele e-sklepów na platformie AtomStore mogą się dowiedzieć m.in. o:
- wyświetlaniu okienek pop-up;
- liczbie kliknięć w konkretne przyciski, np. CTA;
- dodawaniu produktów do koszyka.
Dzięki Google Feed rozszerzyliśmy platformę AtomStore o przekazywanie informacji o cenie jednostkowej oraz ceny całkowitej w oparciu o wykorzystanie atrybutów. Ustawienie pozwala na przekazanie do Google informacji o np. wadze/pojemności produktu na podstawie wybranych wcześniej atrybutów, a następnie – przekazać, jaka jest cena za litr/kilogram produktu.
4. Wprowadziliśmy modyfikacje i nowe funkcje w integracji z BaseLinker
Wprowadziliśmy kilka modyfikacji w integracji z BaseLinkerem. Dodaliśmy możliwość przesyłania numerów zewnętrznych, kodów EAN, wagi produktów, a także przekazywania komentarzy dla zamówień. Jesteśmy w trakcie dużych zmian dotyczących integracji z BaseLinkerem.
5. Integracja z TrustMate
TrustMate to aplikacja stworzona przez Krajowy Rejestr Opinii, która pozwala na zbieranie w łatwy sposób opinii w sklepie oraz zarządzanie nimi. Zebrane rekomendacje pozwalają budować zaufanie do firmy, a także mają wpływ na wyszukiwanie w Internecie oraz decyzje zakupowe.
Sklepy na platformie AtomStore dzięki integracji z TrustMate mają możliwość dostępu do raportów i danych, dzięki którym można zwiększyć sprzedaż, a także usprawnić komunikację z klientami.
Dzięki tej integracji możesz:
- budować wizerunek sklepu online;
- ściągnąć więcej klientów;
- możesz zarobić więcej, niż wydają ten sam budżet na reklamę w sieci.
Integracja platformy AtomStore z TrustMate jest szczególnie ważna w kontekście nowych przepisów wynikających z implementacji dyrektywy Omnibus do polskiego prawa. Zgodnie z nowymi przepisami obowiązującymi od 1 stycznia 2023 roku sprzedawca ma obowiązek poinformować, w jaki sposób weryfikuje czy podane oceny i opinie w sklepie przy produkcie są prawdziwe np. w postaci osobnej podstrony. Wprowadzanie weryfikacji opinii i rekomendacji ma na celu ograniczenie nadużyć ze strony przedsiębiorców. Odpowiedzią na te potrzeby jest integracja platformy AtomStore z TrustMate.
6. Rozwój programu partnerskiego AtomStore
Program Partnerski AtomStore tworzony jest z myślą o firmach, które z jednej strony świadczą usługi komplementarne i widzą potencjał we współpracy resellerskiej, z drugiej natomiast zajmują się wdrażaniem systemów i chcą rozwijać się jako Autoryzowani Partnerzy.
To, co nas wyróżnia to bezpośredni kontakt i wsparcie ze strony polskiego producenta, nacisk na edukację i materiały ułatwiające zrozumienie platformy czy szerokie możliwości rozwoju. Platforma AtomStore to nie tylko zgodność ze zmieniającymi się przepisami, ale także duża skalowalność, otwarte API umożliwiające tworzenie integracji czy w końcu rozwiązanie B2C i B2B dostępne w jednym narzędziu. To także pomoc przy szybkich migracjach z innych systemów i wiele funkcji dodatkowych na start.
Gabriela Gil - Marketing Manager ds. B2B i Programu Partnerskiego w AtomStore
Partnerzy, obserwując nasze wdrożenia e-sklepów takich jak: iSpot, DeeZee, HalfPrice czy Oshee widzą coraz większy potencjał we współpracy z nami. Sami mogą tym samym nawiązywać relacje z największymi markami i tworzyć użyteczne rozwiązania dla nich. Program partnerski na pewno daje bardzo duże możliwości rozwoju i potencjał do pracy nad wyjątkowymi projektami przy stałym wsparciu.
7. Moduł Omnibus
Obowiązujące przepisy, które wynikają z implementacji dyrektywy Omnibus, wprowadziły spore zmiany w e-handlu. Nowe zasady to efekt unijnej inicjatywy Nowego Ładu Konsumenckiego. Po zmianie przepisów na przedsiębiorcach spoczywają nowe obowiązki informacyjne.
Jako dostawca platformy AtomStore w ramach modułu Omnibus zaoferowaliśmy trzy metody weryfikacji i zabezpieczenia przed nieprawdziwymi opiniami w sklepie internetowym. Opinie o produkcie może dodać klient, który:
- zalogował się do swojego konta użytkownika w sklepie;
- rzeczywiście dokonał zakupu wybranego produktu;
- administrator sklepu zaakceptował opinię ręcznie.
Dyrektywa Omnibus nakazuje także informować klientów w trakcie trwania promocji o najniższej cenie produktu, jaka była przypisana w ciągu ostatnich 30 dni. Na platformie AtomStore dajemy możliwość spełnienia tego obowiązku poprzez:
- liczenie indywidualnie ceny minimalnej dla danej waluty i multistore (w przypadku, jeśli istnieją dwa sklepy w multistore z taką samą walutą, cena zapisywana jest niezależnie dla każdego sklepu);
- nie jest zapisywana każda cena, lecz tylko cena najmniejsza sprzed startu promocji.
20 pytań i odpowiedzi o Omnibusa
8. Zmiany w funkcjach marketingowych
W module Marketing Automation w wysyłanych powiadomieniach dodaliśmy możliwość wysyłania informacji o produktach dodanych do koszyka. Poszerzyliśmy również możliwość analizy wyników kampanii email marketingowych/ W statystykach dodano informację o ilości dodań produktów do koszyka (e-mail / SMS / Web Push) oraz informację o ilości produktów dodanych do koszyka z danego przypomnienia. Rozszerzono także funkcję o informowaniu o niedoręczonych powiadomieniach dla klientów, a co za tym idzie, w statystykach umożliwi liśmy obserwowanie liczby niedoręczonych (e-mail / SMS / Web Push) wiadomości. W module newsletter powstało ustawienie, które pozwala na automatycznie przypisanie klienta do danej grupy po zapisie do newslettera. Po wypisaniu się z newslettera, klient automatycznie zostanie wypisany również z grupy.
9. Nowe marki na pokładzie AtomStore
W 2022 roku przywitaliśmy nowe e-sklepy na naszej platformie m.in. urwis.pl, zadowolenie.pl (Grupa Alsen), Plantet (W.Legutko - lider na rynku nasiennym), sklep internetowy Universal Music Polska - wytwórni płytowej współpracującej m.in. z Vito Bambino, Sara James, Doda, Sobel czy bellezzaeurope.pl. Wiele sklepów zostało także wdrożonych przez autoryzowanych partnerów m.in. Oshee (producent napojów oraz przekąsek), Clovin Group, Rever de moi (marka modowa), Phenome - marka kosmetyczna stworzona przez Polkę czy Mytosukces. W 2022 nadal wspieraliśmy HalfPrice w ich dynamicznym rozwoju. Dodatkowo ruszyliśmy z pierwszymi wdrożeniami AtomStore Headless Front, czyli szablonem spełniającym wszystkie wymogi PWA, szybki, mobilnym i niezawodnym.
10. Pobiliśmy kolejne rekordy
W 2022 roku kolejny raz udało nam się pobić kilka rekordów i planów. Łącznie we wszystkich sklepach na naszej platformie sprzedaż wyniosła 2,2 mld złotych. Także podczas największego szału zakupowego - Black Friday i Cyber Monday kolejny raz odnotowaliśmy wzrost sprzedaży, przy dostępności usługi na poziomie 100%. Biuro Obsługi Klienta wysłało w tym roku czterdzieści tysięcy wiadomości do klientów. Stworzyliśmy nową Bazę Wiedzy dla klientów, którą ciągle rozwijamy - pomoc.atomstore.pl.
W 2022 skupiliśmy się na działaniach, które pozwalają na optymalizację procesów w sklepach internetowych działających na naszej platformie, a także dostosowaniu oprogramowania do dyrektyw Omnibus. Jesteśmy w trakcie udostępniania nowej wersji API dla AtomStore - REST API. W 2022 kontynuowaliśmy w zależności od działu zdalny lub hybrydowy model pracy, a nasz zespół powiększył się o kolejne zdolne jedenaście osób. Na co dzień pracujemy w biurach w Krakowie, Rzeszowie, Białymstoku i Gliwicach.
W 2022 roku na bieżąco przygotowywaliśmy dla was materiały na naszym blogu. Chcemy pokazywać Wam nasze SaaS-owe rozwiązanie i edukować o najważniejszych zmianach na naszej platformie, ale także w branży handlu elektronicznego. Dziękujemy, że jesteście z nami!
Autor: Tomasz Łysoń