Poznaj trendy na 2025 rok w e-commerce Zapisz się na webinar

Blog

18.12.2019
E-commerce Growth

12 najważniejszych zmian na platformie AtomStore w 2019 roku

12 najważniejszych zmian na platformie AtomStore w 2019 roku

2019 był intensywny. Wierzymy, że prace, jakie wykonaliśmy na naszej platformie e-commerce pomogą naszym Klientom jeszcze lepiej zarządzać sprzedażą w 2020 roku. Osobom, które zadają sobie pytanie “Na jakiej platformie założyć sklep internetowy?” podsumowanie pozwoli ocenić, czy AtomStore to odpowiednie narzędzie dla nich. Zaczynamy?

 

1. Komunikacja 360 stopni w sklepie internetowym i na karcie produktu

Moduł Marketing Automation Extended to duży projekt, nad którym pracowaliśmy i wciąż rozwijamy (obecnie m.in. o widgety produktowe, których nie znajdziesz w żadnym innym systemie pod sklepy internetowe). Extended pozwala na wielokanałową komunikację z klientami. Dzięki niemu możesz np. ratować porzucone koszyki nie tylko przez adres e-mail, ale również dzięki SMS-om. Nowy moduł to odpowiedź na zmieniające się nawyki konsumenckie, które znamy pod hasłem omnichannel. Przewaga naszego rozwiązania to fakt, iż moduł bazuje na zachowaniach i danych klientów zbieranych z naszego systemu. Dlatego doskonale zastępuje programy jak SalesManago, edrone, Freshmail czy Getresponse, i jest tańszy!

 

Czytaj więcej

 

2. Widgety produktowe na karcie produktu

Rozwinięciem Marketing Automation Extended są widgety produktowe. Nowa funkcja, którą rozwijać będziemy jeszcze w 2020 roku, pozwala wyeksponować dodatkowe informacje o produkcie na karcie bez ingerowania w kod strony. Obecnie dostępne funkcje to:

  • etykieta BESTSELLER,
  • etykieta PROMOCJA + informacja o wysokości zniżki,
  • informacja o ilości osób, które aktualnie oglądają dany produkt,
  • informacja o średniej ocenie produktu,
  • informacja o ostatniej ocenie produktu,
  • własną informację, czyli obrazek lub dowolny tekst.

 

Planowane funkcje widgetów produktowych, które ujrzą światło dzienne już niedługo to m.in. informacje bazujące na zjawisku dowodu społecznego (“Ten produkt właśnie kupił…”) czy komunikaty typu “Ostatnia sztuka” bazujące na stanie magazynowym.

 

W ramach MAE można też wysyłać web push, czyli krótkie wiadomości tekstowe dostarczane bezpośrednio do przeglądarki.

 

Poznaj widgety produktowe

 

3. Mądre wyszukiwanie w sklepie internetowym

Jeżeli sami bez Google Search nie dalibyśmy rady, dlaczego Klientów naszego sklepu internetowego pozbawiamy dobrej wyszukiwarki? Cloud Smart Search to projekt wykorzystujący dedykowany silnik wyszukiwania danych, z którego korzystają m.in. Netflix, Vimeo czy LinkedIn. Rozwijamy i udoskonalamy produkt, aby jeszcze lepiej poprawiał błędy lingwistyczne, dopasowywał produkty pod względem ich trafności czy dostępności. Obecnie dodaliśmy funkcje pozwalające na większą kontrolę nad wynikami wyszukiwania. Więcej o usprawnieniach przeczytać można pod tym linkiem.

 

Dla tych, którzy nadal chcą korzystać ze standardowej wyszukiwarki (mniejsze bazy, nieskomplikowane nazewnictwo) przypominamy o funkcji Produktów polecanych w wyszukiwarce. Administrator sklepu może zdefiniować frazy, a następnie przypisać do nich produkty. Te będą pojawiały się w podpowiedziach produktowych wyświetlanych użytkownikom. Jeżeli jeszcze nie korzystasz z tej funkcji, najwyższy czas! Więcej informacji pod tym linkiem.

4. Najważniejszy trend - mobilne zakupy na AtomStore

Responsywna strona, optymalizacja grafik, doskonała nawigacja i krótki proces zakupowy - to nasza propozycja na mobilne zakupy. Wszystkie udoskonalenia dostępne są w szablonie demo, który powstał zgodnie z zasadą mobile first. AtomStore jako platforma e-commerce, pierwszy wprowadził tak szerokie zmiany pod kątem mobile. Nowy szablon został przyjęty przez Klientów z entuzjazmem, a my… My planujemy kolejne ulepszenia, zwłaszcza na etapie koszyka.

 

5. Szybkie płatności Google Pay

Ale to nie wszystko. W tym roku jako jedna z pierwszy platform dla sklepów internetowych zintegrowaliśmy się z Google Pay. Dzięki temu nasi Klienci mogą oferować najwygodniejszą metodę płatności. W narzędziu od Google zakupów dokonujemy jednym kliknięciem. Poza tym, transakcje są bezpieczne, szybkie i wygodne.

 

Włącz Google Pay w sklepie

 

6. Wsparcie dla grafik w formacie webP

Warto podkreślić, że pod koniec roku wprowadziliśmy wsparcie dla grafik w formacie webP. Obrazy zapisywane w tym rozszerzeniu są średnio o 30-50% lżejsze niż ich odpowiedniki w PNG. Ta zmiana ma znacząco wpłynąć na szybkość ładowania się strony, a co za tym idzie - na wyniki w Google. Czym jest webP i jak go włączyć w swoim sklepie?

 

Dowiedz się więcej

 

7. Nowe możliwości kuponów rabatowych

AtomStore to platforma, która cechuje się niezwykle rozbudowanymi możliwościami marketingowymi i promocyjnymi w porównaniu do innych SaaS-ów. W mijającym roku wprowadziliśmy bardzo dużo ciekawych udoskonaleń. Oto tylko niektóre z nich:

 

Buy One, Get One to nowy rodzaj promocji przy wykorzystaniu kodów rabatowych. Oferta obejmuje wybraną ilość najtańszych lub najdroższych produktów w koszyku. Jak włączyć promocję dowiesz się w naszym krótkim przewodniku.

 

Funkcję “Do darmowej dostawy brakuje Ci…”, która pojawia się w koszyku podczas składania zamówienia, uzupełniliśmy o możliwość szybkie dodanie produktów z boxa do koszyka. Dzięki temu Klient może dodać produkt bez konieczności przechodzenia na jego stronę.

 

 

Oprócz tego, może włączyć w swoim sklepie informację o kwocie brakującej do uzyskania gratisu. To jeden ze sposobów, aby zachęcić klientów do zwiększenia wartości koszyka. Podczas składania zamówienia w koszyku pojawi się informacja, za ile muszą zrobić jeszcze zakupy, aby otrzymać gratis.

 

Administratorom daliśmy również możliwość definiowania wyprzedaży na wybrany wariant produktu. Dany towar może być przeceniony tylko w wybranych wariantach (np. kolorystycznych). To bardzo ciekawa funkcja, która rzadko pojawia się w standardzie w innych systemach e-commerce.

8. Wygodny i krótki proces zakupowy

Jako platforma pracujemy nad poprawą doświadczenia klientów w sklepach internetowych. Oprócz intuicyjnej nawigacji i kategoryzacji, szybkiej wyszukiwarki, inteligentnym rekomendacjom produktów w AtomStore mamy kilka smaczków, których na próżno szukać w innych tego typu systemach.

 

Po pierwsze, możesz umożliwić swoim konsumentów przypomnienie kodu rabatowego, który otrzymali od Ciebie w newsletterze (na poziomie koszyka). Wystarczy podać adres e-mail, a przypisany kupon wyświetli się. Sprytny ruch, prawda?

 

 

Dodatkowo, udostępniliśmy możliwość sprawdzania statusu realizacji zamówienia bezpośrednio w sklepie. Wystarczy, że klient poda adres e-mail oraz numer zamówienia. Funkcja jest dostępna dla zalogowanych i niezalogowanych użytkowników, dzięki unikalnemu URL zamówienia z kodem.

9. Masz multistore? Twoja praca jest jeszcze łatwiejsza

W lipcu dodaliśmy również możliwość zarządzania akcjami promocyjnymi produktów (lub grup produktów) dla poszczególnych sklepów. Oznacza to, że produkt X może być na promocji tylko w sklepie A. W sklepie B będzie sprzedawany w regularnej cenie. Całym procesem zarządzisz w jednym miejscu.

 

Poznaj 3 sposoby na promocje w multistore

 

10. Duże zmiany w systemie e-commerce B2B AtomStore

Rozwój e-commerce business-to-business nabiera rozpędu. Realizujemy liczne projekt B2B, które opieramy na naszym produkcie - systemie łączącym sprzedaż w B2B z nowoczesnym e-commerce. Widzimy, że dzięki niemu hurtownie, dystrybutorzy czy producenci mogą sprzedawać więcej, efektywniej i wygodniej w kanale online.

 

Funkcje i korzyści systemu B2B

 

Oprócz typowych dla B2B funkcji, w tym roku wdrożyliśmy bardzo użyteczną opcję przypisywania promocji do klienta, grupy lub segmentu klientów. To krok dalej w personalizacji niż indywidualne cenniki w B2B. Zalogowani kontrahenci lub osoby przypisane do danej grupy klientów, otrzymają specjalną ofertę na wybrane produkty. Bez telefonów, katalogów czy e-maili. Aby dowiedzieć się więcej na temat personalizacji promocji, kliknij tutaj.

 

Drugim ważnym elementem mocno rozwijanym w 2019 roku przez nasz zespół jest automatyzacja ofertowania dla działu handlowego. Moduł handlowca, który oferujemy w systemie B2B pozwala przyspieszyć pracę i w efekcie skrócić np. czas odpowiedzi. Jedną z ciekawszych opcji jest możliwość szybkiego przekształcenia zapytania klienta w draft oferty dzięki funkcji “Zapytaj o ofertę”.

 

Po uzupełnieniu koszyka, klient może wysłać zapytanie o ofertę na znajdujące się w nim produkty. Zapytanie zostanie wysłane do handlowca, który może je szybko zaakceptować lub edytować i odesłać klientowi z nową ceną lub specjalnymi warunkami. System e-commerce B2B to szereg funkcji i korzyści dla firmy.

11. Łatwe wyjście ze sklepem za granicę

Jeżeli myślisz o eksporcie online, który będzie bazował na sklepie internetowym, najlepiej wybrać do tego naszą platformę e-commerce. Przykład DeeZee i sklepu online na Ukrainie, który został zbudowany na naszym rozwiązaniu, udowadnia, że AtomStore doskonale nadaje się do zarządzania sprzedażą poza granicami Polski. Specjalnie stworzony framework pozwolił na uruchomienie kolejnej wersji językowej sklepu - https://deezee.com.eu - w zaledwie dwa miesiące! Zachęcamy do przeczytania case study DeeZee, aby poznać szczegóły wdrożenia.

 

 

 

12. Komunikacja z naszymi Klientami

Warto podkreślić również zmiany jakie zaszły w obszarze komunikacji z obecnymi Klientami. Podstawowym miejscem szukania odpowiedzi jest nasza sekcja Pomoc w panelu zarządzania sklepem, którą regularnie aktualizujemy i uzupełniamy. Firmowy blog wzbogacił się nie tylko o nowe teksty, ale również cykle (#HowTo, E-biznes) czy formaty video. Ważnym źródłem wiadomości jest nasz comiesięczny newsletter do Klientów. Niezmiennie zapraszamy też do zapisania się do grupy Klientów AtomStore na Facebooku - kliknij tutaj.

 

Rok 2019 upłynął nam na ciężkiej pracy, ale 2020 szykuje się jeszcze ciekawszy. Stay tuned!

 

 


Autor: Diana Drobniak

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska