Poznaj trendy na 2025 rok w e-commerce Zapisz się na webinar

Blog

16.11.2021
E-commerce Growth

Produkt jest już dostępny? Poinformuj o tym klientów

Produkt jest już dostępny? Poinformuj o tym klientów

Jeśli właśnie startujesz ze sprzedażą gorącej nowości i może się ona szybko wyprzedać albo twój bestseller zaraz będzie ponownie dostępny w sklepie, przydatne może okazać się powiadomienie o dostępności produktu.

 

W sytuacji, gdy działa zasada, kto pierwszy – ten lepszy, a kupujący czeka na dostawę produktu, którego nie ma w twoim sklepie, będzie mu zależeć, żeby go kupić w pierwszym możliwym terminie. Ciągłe odświeżanie strony i sprawdzanie, czy zmienił się status dostępności, jest uciążliwie. Jak to uprościć? Ustaw „Powiadomienie o dostępności” i poinformuj klientów, kiedy mogą zrobić wymarzone zakupy.

 

Jak wysłać powiadomienie o dostępności produktu z AtomStore?

Jeśli chcesz wysłać powiadomienie o dostępności, wystarczy, że będziesz podążać za poniższą instrukcją.

 

1. Przejdź do zakładki Powiadomienia, przypomnienia (Marketing i promocje → Automation → Powiadomienia, przypomnienia).

 

2. Rozwiń opcję „Powiadomienie o dostępności”.

 

Uwaga! Będzie ona dostępna jedynie, jeśli twoja konfiguracja statusów dostępności zezwala na wyświetlanie produktów niedostępnych. W przeciwnym razie pojawi się poniższa informacja.

 

Powiadomienie: Twoja konfiguracja statusów dostępności nie zezwala na wyświetlanie produktów niedostępnych, zatem użytkownicy nie mogą zapisać się na powiadomienia o dostępności.

 

3. Jeżeli chcesz zmienić konfigurację statusów dostępności, to przejdź do modułu Magazyn → Statusy dostępności. Jeśli nie, to przejdź do kroku 6.

 

4. Edytuj status odpowiadający statusowi niedostępnemu w magazynie własnym

 

5. W opcji „Wyświetlanie” wybierz „Tak”.


Panel sklepu: Magazyn > Statusy dostępności

 

Powyższe ustawienie sprawi, że niedostępny produkt będzie wyświetlany w sklepie na karcie produktu jako „Pozycja niedostępna”, a klient będzie miał możliwość zapisania się na powiadomienie o dostępności.

 

Widok karty produktu

6. W zakładce Marketing i promocje → Automation → Powiadomienia, przypomnienia ustaw temat i treść wiadomości. Analogiczny edytor znajduje się także w zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Maile systemowe → Powiadomienie o dostępności produktu.


Powiadomienie o dostępności: edytor tekstu

 

Znaczniki, które możesz użyć w wiadomości to:

  • #status_dostepnosci# – który określa status dostępności produktu,
  • #nazwa_produktu# – który wyświetla nazwę produktu,
  • #url_produktu# – który linkuje do produktu, na który czeka klient,
  • #zdjecie_produktu:x:y# – gdzie „X” i „Y” to wymiary zdjęcia produktu, które zostanie wstawione do wiadomości,
  • #atrybut:x# – który pokazuje atrybut o ID atrybutu „X”,
  • zaczniki z wariantem, które sprawdzą się przy produktach o rożnych kolorach i rozmiarach.

 

PROTIP: Pamiętaj, że wiadomość powinna zawierać konkretne informacje. Nie przytłocz klienta nadmiarem treści – powiadomienie o dostępności to krótki komunikat. Jednak nie oznacza to, że nie warto zadbać o czytelność czy estetykę.

7. Zapisz ustawienia.

 

8. Przejdź do zakładki Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Marketing → Przypomnienia, w której możesz zdefiniować:

  • Powiadomienie o dostępności produktu - wysyłaj informację o zapisie na adres sklepu – wybranie opcji „Tak” sprawi, że informację o zapisie klienta na powiadomienie o dostępności będziesz otrzymywać również Ty (na adres mailowy sklepu),
  • Powiadomienie o dostępności produktu - wysyłaj potwierdzenie o zapisie na adres e-mail klienta  – wybranie opcji „Tak” sprawi, że klient otrzyma potwierdzenie o zapisie na powiadomienie o dostępności produktu,
  • Powiadomienie o dostępności produktu - wysyłaj przy stanie magazynowym wynoszącym co najmniej ... sztuk – w ustawieniu możesz zdecydować, ile sztuk danego produktu powinno znajdować się na magazynie, aby system wysłał powiadomienie o jego dostępności. Jeśli okienko pozostawisz puste, to system wyśle powiadomienie klientowi od razu po pojawieniu się produktu.


Widok panelu sklepu

 

9. Zapisz ustawienia.

 

To koniec. ;) Od teraz system automatycznie będzie wysyłał wiadomości o dostępności.

 

Jakie są korzyści z wysłania powiadomienia o dostępności?

Klienci, widząc, że produkt, którego szukają jest niedostępny, najpewniej opuszczą sklep. Możesz jednak sprawić, że do niego wrócą. To nie jedyna korzyść płynąca z informowania konsumentów o dostępności poszukiwanego przez nich towaru. Do innych należą:

  • automatyczna wysyłka wiadomości, gdy produkt pojawi się w sklepie,
  • brak konieczności rejestracji klienta w sklepie,
  • możliwość stworzenia własnej wiadomości i dostosowania jej treści do strategii twojej marki,
  • brak dodatkowych kosztów dla twojego biznesu – powiadomienie jest dostępne w standardowej wersji Marketing Automation,
  • możliwość zbierania informacji o zapisach na powiadomienie, co pozwoli określić zainteresowanie produktem.

 

PROTIP: Korzystaj ze statysyk zapisów na powiadomienie o dostępności. Dzięki temu będziesz wiedzieć, czy warto składać zamówienie na konkretny asortyment albo czy opłaca się go doprodukować.

 

Na naszej platformie statystyki zapisów na powiadomienie o dostępności produktu możesz sprawdzić w module Statystyki → Oczekiwanie na dostępność.

 

Widok na statystyki w panelu sklepu

Powiadomienie o dostępności wydaje się oczywistą funkcją w sklepie, ale nie każdy biznes z niego korzysta. Zachęć internautów do powrotu na twoją stronę poprzez dodanie zdjęcia produktu, ciekawego baneru albo kodu rabatowego do wiadomości. Sprawi to, że nie tylko wzrośnie jakość obsługi klienta i komunikacji z nim, ale przede wszystkim – konwersja sprzedaży.


Autor: Agata Kempa

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska