Produkt jest już dostępny? Poinformuj o tym klientów
Jeśli właśnie startujesz ze sprzedażą gorącej nowości i może się ona szybko wyprzedać albo twój bestseller zaraz będzie ponownie dostępny w sklepie, przydatne może okazać się powiadomienie o dostępności produktu.
W sytuacji, gdy działa zasada, kto pierwszy – ten lepszy, a kupujący czeka na dostawę produktu, którego nie ma w twoim sklepie, będzie mu zależeć, żeby go kupić w pierwszym możliwym terminie. Ciągłe odświeżanie strony i sprawdzanie, czy zmienił się status dostępności, jest uciążliwie. Jak to uprościć? Ustaw „Powiadomienie o dostępności” i poinformuj klientów, kiedy mogą zrobić wymarzone zakupy.
Jak wysłać powiadomienie o dostępności produktu z AtomStore?
Jeśli chcesz wysłać powiadomienie o dostępności, wystarczy, że będziesz podążać za poniższą instrukcją.
1. Przejdź do zakładki Powiadomienia, przypomnienia (Marketing i promocje → Automation → Powiadomienia, przypomnienia).
2. Rozwiń opcję „Powiadomienie o dostępności”.
Uwaga! Będzie ona dostępna jedynie, jeśli twoja konfiguracja statusów dostępności zezwala na wyświetlanie produktów niedostępnych. W przeciwnym razie pojawi się poniższa informacja.
3. Jeżeli chcesz zmienić konfigurację statusów dostępności, to przejdź do modułu Magazyn → Statusy dostępności. Jeśli nie, to przejdź do kroku 6.
4. Edytuj status odpowiadający statusowi niedostępnemu w magazynie własnym
5. W opcji „Wyświetlanie” wybierz „Tak”.
Powyższe ustawienie sprawi, że niedostępny produkt będzie wyświetlany w sklepie na karcie produktu jako „Pozycja niedostępna”, a klient będzie miał możliwość zapisania się na powiadomienie o dostępności.
6. W zakładce Marketing i promocje → Automation → Powiadomienia, przypomnienia ustaw temat i treść wiadomości. Analogiczny edytor znajduje się także w zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Maile systemowe → Powiadomienie o dostępności produktu.
Znaczniki, które możesz użyć w wiadomości to:
- #status_dostepnosci# – który określa status dostępności produktu,
- #nazwa_produktu# – który wyświetla nazwę produktu,
- #url_produktu# – który linkuje do produktu, na który czeka klient,
- #zdjecie_produktu:x:y# – gdzie „X” i „Y” to wymiary zdjęcia produktu, które zostanie wstawione do wiadomości,
- #atrybut:x# – który pokazuje atrybut o ID atrybutu „X”,
- zaczniki z wariantem, które sprawdzą się przy produktach o rożnych kolorach i rozmiarach.
PROTIP: Pamiętaj, że wiadomość powinna zawierać konkretne informacje. Nie przytłocz klienta nadmiarem treści – powiadomienie o dostępności to krótki komunikat. Jednak nie oznacza to, że nie warto zadbać o czytelność czy estetykę.
7. Zapisz ustawienia.
8. Przejdź do zakładki Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Marketing → Przypomnienia, w której możesz zdefiniować:
- Powiadomienie o dostępności produktu - wysyłaj informację o zapisie na adres sklepu – wybranie opcji „Tak” sprawi, że informację o zapisie klienta na powiadomienie o dostępności będziesz otrzymywać również Ty (na adres mailowy sklepu),
- Powiadomienie o dostępności produktu - wysyłaj potwierdzenie o zapisie na adres e-mail klienta – wybranie opcji „Tak” sprawi, że klient otrzyma potwierdzenie o zapisie na powiadomienie o dostępności produktu,
- Powiadomienie o dostępności produktu - wysyłaj przy stanie magazynowym wynoszącym co najmniej ... sztuk – w ustawieniu możesz zdecydować, ile sztuk danego produktu powinno znajdować się na magazynie, aby system wysłał powiadomienie o jego dostępności. Jeśli okienko pozostawisz puste, to system wyśle powiadomienie klientowi od razu po pojawieniu się produktu.
9. Zapisz ustawienia.
To koniec. ;) Od teraz system automatycznie będzie wysyłał wiadomości o dostępności.
Jakie są korzyści z wysłania powiadomienia o dostępności?
Klienci, widząc, że produkt, którego szukają jest niedostępny, najpewniej opuszczą sklep. Możesz jednak sprawić, że do niego wrócą. To nie jedyna korzyść płynąca z informowania konsumentów o dostępności poszukiwanego przez nich towaru. Do innych należą:
- automatyczna wysyłka wiadomości, gdy produkt pojawi się w sklepie,
- brak konieczności rejestracji klienta w sklepie,
- możliwość stworzenia własnej wiadomości i dostosowania jej treści do strategii twojej marki,
- brak dodatkowych kosztów dla twojego biznesu – powiadomienie jest dostępne w standardowej wersji Marketing Automation,
- możliwość zbierania informacji o zapisach na powiadomienie, co pozwoli określić zainteresowanie produktem.
PROTIP: Korzystaj ze statysyk zapisów na powiadomienie o dostępności. Dzięki temu będziesz wiedzieć, czy warto składać zamówienie na konkretny asortyment albo czy opłaca się go doprodukować.
Na naszej platformie statystyki zapisów na powiadomienie o dostępności produktu możesz sprawdzić w module Statystyki → Oczekiwanie na dostępność.
Powiadomienie o dostępności wydaje się oczywistą funkcją w sklepie, ale nie każdy biznes z niego korzysta. Zachęć internautów do powrotu na twoją stronę poprzez dodanie zdjęcia produktu, ciekawego baneru albo kodu rabatowego do wiadomości. Sprawi to, że nie tylko wzrośnie jakość obsługi klienta i komunikacji z nim, ale przede wszystkim – konwersja sprzedaży.
Autor: Agata Kempa